Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İslam Peygamberinin Biyografisi

Hz. Muhammed

Karen Armstrong

Hz. Muhammed Sözleri ve Alıntıları

Hz. Muhammed sözleri ve alıntılarını, Hz. Muhammed kitap alıntılarını, Hz. Muhammed en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
El-Bara İbni Marar, utangaç bir tavırla diğer Müslüman hacılara hac sirasında kıblelerini değiştirmelerini önerdi. Hepsi Allah'ın tapınağının bulunduğu Mekke'ye dönerek ibadet edecekti ve çoğu peygamberleriyle ilk kez karşılaşacaktı. Kudüs'e dönmek için Mekke'ye sırtlarını dönmeleri ters geliyordu. Diğerleri Bera'nın yanıldığına inanıyordu, çünkü bildikleri kadarıyla Hz. Muhammed'in kıblesi Kudüs idi ve bu onlar için yeterliydi
Sayfa 215 - ArmstrongKitabı okudu
Müslümanların miraç olarak yorumladıkları bu cennete yükseliş olayı, Dante'nin İlahi Komedya adlı eserinde cehennem, dünya ve cennete yaptığı hayali yolcuğu anlatışında bile kendini göstermektedir; ama Dante, tipik Batı şizofrenisiyle Islam Peygamberi'ni cehennemin en alt katlarından birine koymuştur.
Sayfa 199 - ArmstrongKitabı okudu
Reklam
Hz. Muhammed'e içinde su, süt ve şarap olan üç kadeh getirdiler. Hz. Muhammed, bir tarafta çilecilik ve diğer tarafta hedonizmin arasında orta yolu bulmaya çalışan İslam'ın bir sembolü olarak sütü seçti
Sayfa 198 - ArmstrongKitabı okudu
İnsanlar kendi durumlarını düzeltmek için uğraşmadıkça, Tanrı o insanların durumlarını düzeltmek için bir şey yapmayacaktır. Bu, günümüzde politik mücadeleye giren Müslümanların sık sık tekrarladıkları bir ayettir
Sayfa 197 - ArmstrongKitabı okudu
Vahiyleri doğru yorumlamanın Hz. Muhammed için ne kadar zor olabildiğini görmüştük; kişinin kendi fikirlerini karıştırarak hata yapması ya da yanlış kelimelerle ifade etmesi çok kolaydı. Ama bu elbette ki Hz. Muhammed'in Kuran'ı kendine uydurabileceği anlamına gelmiyordu. Kuran, hiçbir ölümlünün ayetleri değiştiremeyeceğini bildirmektedir ve eğer Hz. Muhammed böyle bir şey yapsaydı
Sayfa 165 - ArmstrongKitabı okudu
daha sonra Hz. Muhammed başka bir vahiy aldı ve bu vahiyde, Allah'ın Kızları kültünün kabul edilmesinin "Şeytan" tarafından ilham edildiği bildirildi. Sonuç ola- rak iki ayet Kuran'dan çıkarıldı ve üç tanrıçanın Arapların kendi hayal ürünleri olduğunu, tapınılmayı hak etmediklerini belirten diğer ayetler eklendi
Sayfa 157 - ArmstrongKitabı okudu
Reklam
Buna karşılık, bir "kafir," (kâfir bi na'mat Allah) Allah'ın varlığına inanmayı reddeden ya da yanlış teoloji geliştirip izleyen bir kişi değil, "Tanrı'ya karşı minnetsiz olan kişi'dir
Sayfa 141 - ArmstrongKitabı okudu
Bugün Batılı halklar arasında Hz. Muhammed'in dünyayı fethetmek için dini bir araç olarak kullandığı görüşü hâlâ yaygındır
Sayfa 27 - ArmstrongKitabı okudu
. Kuran Müslümanların kendi doğal sağduyularını bir kenara atmalarını veya arkalarına yaslanıp Tanrı'nın bir mucize yaratarak onları kurtarmasını beklemelerini önermiyordu. İslam dini, insan zekasının ve ilahi esinlerin omuz omuza çalışması gerektiğini savunan gerçekçi bir inanç sistemiydi
Sayfa 365 - ArmstrongKitabı okudu
Hac
Bugün Müslümanlar da Müslüman kimliklerinin kökenlerine dönüş duygusunu yaşamaktadırlar. Doğal olarak Hz. Muhammed'i hatırlamaktadırlar ama hac ayinleri özellikle gerçek inananların babası olarak kabul edilen Ibrahim ve İsmail'i hatırlamak üzere tasarlanmıştır. Dolayısıyla Safa ve Merve arasında yedi kez koşarak gidip gelirken, İbrahim onları çölde bıraktıktan sonra Hacer'in küçük İsmail için nasıl umutsuzca su aradığını hatırlamaktadırlar. Daha sonra Mekke'nin yirmi kilometre dışındaki Arafat Dağı'nın eteklerinde dururken kendi ortak kökenlerini ve Tanrı'nın ilk peygamber Adem ile yaptığı anlaşmayı hatırlamaktadırlar. Mina'daki üç sütunu taşlarken, Tanrı'nın hizmetinde olmanın gerektirdiği sürekli mücadeleyi hatırlarlar. Sonra, İbrahim'in oğlunu Tanrı'ya sunmaya kalkışmasından sonra kurban ettiği hayvanın anısına, bir koyun ya da keçi kurban ederler. Bütün dünyadaki Müslümanlar
Sayfa 371 - ArmstrongKitabı okudu
Reklam
Sadece Arabistan'ı değil, tüm dünya tarihini değiştirmiş zeki ve karizmatik bir politik lider olduğundan, Avrupa'daki eleştirmenler onun dini güç için kullanan bir sahtekar olduğunu söylemişlerdir. Hıristiyan dünyasında çarmıha gerilmiş ve kendi krallığının bu dünyada olmadığını söyleyen bir İsa figürü hakim olduğundan, başarısızlığı ve aşağılanmayı bir dinî liderin en önemli özelliği olarak görmeye alışmışızdır
Sayfa 237 - ArmstrongKitabı okudu
Bir Müslüman, kendini tamamen Tanrı'ya teslim eden kişidir. Ama ilk inananlar, dinlerine tazakka adını vermişlerdi
Sayfa 136 - ArmstrongKitabı okudu
Şiiler ve Sünniler arasında doktrin açısından bir farklılık yoktur ama her iki grup da kendine has bir dindarlık anlayışı geliştirmiştir. Kuran'ın bu tür dinî bölünmeleri ahlakça alçaltıcı ve nafile ola- rak değerlendirdiğini görmüştük. Ama politikanın İslam dünyasında önemli olmasının nedeni sadece Müslüman hükümdarların bunu politik güçlerini geliştirmek için kullanmış olmaları değil, İslam inancının toplum adil ve eşitlikçi kanunlarla yönetilmediği takdirde kaçınılmaz olan kargaşa ve bölünmelerdir
Sayfa 379 - ArmstrongKitabı okudu
Avrupalılar artık İslami tehdit karşısında sinmemekte, bunun yerine Müslüman dinini aşağılamakta, “Kuran'ı anlamıyorsak demek ki içinde bir şey yok" diye düşünmektedirler.
Sayfa 48 - ArmstrongKitabı okudu
53. Sure vahiy edilirken, Hz. Muhammed üç tanriça Lât, Uzza ve Menat'ın Tanrı ile insan arasında aracı olabileceğini belirten iki ayet mırıldandı. Ama Kureyşliler Allah'ın Kızları'nı ilahi varlıklar olarak kabul ettiklerinden, Kuran'ın onları da Tanrı'nın Kendisi ile aynı seviyeye çıkardığını sandılar
Sayfa 157 - ArmstrongKitabı okudu
78 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.