Hz. Peygamber (s.a.s.) Döneminde Gündelik Yaşam Gönderileri
Hz. Peygamber (s.a.s.) Döneminde Gündelik Yaşam kitaplarını, Hz. Peygamber (s.a.s.) Döneminde Gündelik Yaşam sözleri ve alıntılarını, Hz. Peygamber (s.a.s.) Döneminde Gündelik Yaşam yazarlarını, Hz. Peygamber (s.a.s.) Döneminde Gündelik Yaşam yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Hz. Aişe’nin nakline göre yeni doğan çocuklar Hz. Peygamber’e getirilir, O da bunlara mübarek/hayırlı olmaları için dua eder, tahnikte bulunurdu.Yani yeni dünyaya gelen çocuk daha anne sütü emmeden Resûlüllah’a götürülür, çocuğu kucağına oturtup ağzında yumuşatmış olduğu hurma ile çocuğun damağını oğar, daha sonra dua edip adını koyardı. İslâm inancında bu işleme tahnik adı verilir.
O, biz ümmetine örnek olmak istediği için şahsi işlerini bizzat görmeye çalışır ashâbına da “birinden bir şey istemeyiniz” diye tavsiyede bulunurdu. Bunu aktaran râvi diyor ki: “Hz. Peygamber’in bu tavsiyesinden sonra öyle bir hale geldik ki, bizden atının üzerinde olan birinin kamçısı düşse, bunu orada olanlardan istemez, inip kendisi alırdı.”
Hz. Peygamber Hz. Aişe'nin anlattığına göre yatağına girdiği zaman ihlas, felak ve nas surelerini okur avucuna üfler bunu da vücuduna sürer, sağ yanı üzerine döner, sağ elini sağ yanağının altına koyar, Rabbına sığınarak uyurdu.
Hz. Peygamber'in uyumadan önce bir dizi hazırlık yaptığı anlaşılmaktadır: Örneğin uyumadan önce gözüne sürme çeker, abdestli yatmaya özen gösterirdi.
Gerek Kur'an'ı Kerim'deki çok evliliği ifade eden ayet-i kerimenin ciddi bir şekilde incelenmesi sonucunda, gerekse Hz. Peygamber'in kimi uygulamalarına bakıldığında aslında onun tek evliliği öngördüğü anlaşılacaktır. Nitekim o, kızlarını evlendirdiği zaman, damatlarına kızlarının üzerine evlenmemelerini şart koşmuştur.
Ama o, biz ümmetine örnek olmak istediği için şahsi işlerini bizzat görmeye çalışır ashabına da "birinden bir şey istemeyiniz" diye tavsiyede bulunurdu.
Yine ayakkabısının tamirini de kendisi yapar, böylesi şahsi işlerinde eşlerinden yardım istemezdi. Oysa ki eşlerinden Hz. Zeynep bnt. Cahş, deri konusunda son derece mahir bir hanımdı. Hatta yapmış olduğu deri işlerinden para kazanır, bu paraları da Medine'nin fakirlerine dağıtırdı.
Hz. Peygamber ve arkadaşları güne tarihten derslerle başlamakta, bunu insanın ruh alemini zenginleştiren, derinleştiren şiir ile de taçlandırmaktaydılar.
Hz. Peygamber'in tarih ve şiir konuşmalarına katılması, hatta dinleyerek dahi olsa bu sohbetlerin yapılmasını onaylaması, onun belli bir tarih bilincine sahip olduğunu, dahası tarihin gücünü çok iyi bildiğini göstermektedir.
Gördükleri rüyaları Hz. Peygambere yorumlatmayı bir ayrıcalık olarak gören sahabiler bu zamanları bir fırsat olarak görür, ona rüyalarını anlatırlardı. Hz. Peygamber bu insanları gayet ciddi bir şekilde dinler, anlattıkları rüyalardan kimisini yorumlar, kimisini ise "sadece Allah'ın dediği olur" diyerek yorumlamak istemezdi.
Peygamber'in namaz amacıyla evinden çıkmasından sonra, başta hanımları olmak üzere Müslüman kadınlardan durumu müsait olanlar da eşleriyle birlikte Mescid'e gelirlerdi.