Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

İbn Haldun Gönderileri

İbn Haldun kitaplarını, İbn Haldun sözleri ve alıntılarını, İbn Haldun yazarlarını, İbn Haldun yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İbn Haldun organizmacı ümran kuramına paralel olarak devletleri insanlara benzetir ve genellikle bir devletin ömrünün 120 yıl kadar olacağını söyler.
İbn Haldun'a göre insan ırkları coğrafi iklimlerin sonucu olarak oluşmuştur. Irk, doğuştan (ırsî) değildir, sonradan iklim, hava vb. coğrafi şartların etkisiyle oluşmuş bir haldir.
Reklam
İbn Haldun
İbn Haldun
İbn Haldun , tarih sayfalarına baktığımda gördüğüm en çalışkan 3 insandan biri bence.
Mukaddime: Tarih, tabiat ve toplum
"Çünkü insan türü varlığını devam ettirebilmek için ihtiyaçlarını gidermek ve kendini yabani hayvanlara karşı savunmak zorundadır."
Sayfa 28 - 1. baskı Şubat 2018Kitabı okudu
90 syf.
9/10 puan verdi
İbn Haldun'un Mukaddime'sinde yer alan temel kavramlar ve Mukaddime'nin bölümleri açık ve sade bir dil ile anlatılmaktadır. Sosyoloji tarihine yön veren sosyologlar ile İbn Haldun'un görüşlerinin karşılaştırılması ise esere ayrı bir güzellik katmış. İbn Haldun'un düşüncelerini anlamada yardımcı olacak, günü birlik okunacak, okunası bir kitap.
İbn Haldun
İbn HaldunRecep İhsan Eliaçık · Tekin Yayınevi · 201812 okunma
"Kılıç kimdeyse mülk onundur" ifadesi bugün "oylar kimdeyse iktidar ondadır" şeklinde söyleniyor.
Sayfa 61
Reklam
İbn Haldun'a göre mülk devlet esasında hayvani hükmetme dürtüsünün sonucu olarak doğmuştur, bu açıdan bakıldığında mezmumdur. Ancak asıl önemli olan bunun hangi amaçlar için kullanıldığı dır. Adalet hak, hukuk, savunma gibi insani amaçlar için böyle bir kuruma ihtiyaç olduğu dünyanın bildiği bir şeydir.
Sayfa 59
İbn Haldun organizmacı Ümran kuramına paralel olarak devletleri insanlara benzetir ve genellikle bir devletin ömrünün 120 yıl kadar olacağını söyler.
Sayfa 54
İbn Haldun devlette tek adam yönetiminin doğuşunu da tabii fıtri kanunlarla açıklar. Farklı asabiyetlerden birisi diğerlerini bertaraf ederek mülkü ele geçirir. İnsanın tabiatında var olan her şeye hakim olma dürtüsü giderek tek adam yönetimine dönüşür. İktidarını başkaları ile paylaşmaz.Artık her şeyi kendisi belirler. Bir çöplükte iki horoz olmaz sözü İbn Haldun'da "Şan ve ihtişama tek başına sahip olmak mümkün tabiatındandır" şeklinde ifade edilmiş gibidir.
Sayfa 52
Mağlup daima galibi taklit eder. İbn Haldun
Sayfa 47
Reklam
Mülk, İbn Haldun'a göre asabiyetin giderek ulaşacağını nihai gayedir. Çünkü hak arama hükmetme dürtüsü menfaat ve itibar için harekete geçme, asabiyet sayesinde olur. Ademoğlunun tabiatında yekdiğerine hükmetme dürtüsü vardır. Bu da diğer insanlara haksızlık yapmaya kadar varır bunu önlemek için insanlar bir baş (hükümdar)ortaya çıkarırlar bu hükümdarlar güçlü olmak zorunda olduğu için asabiyetle hareket eder güçlendikçe daha güçlü olmayı ister, giderek mülkü tamamen elde etmeye yönelir. kendisine rakip olanları tasfiye eder. Her biri zaferde yeni ve daha büyük bir zafer için insanlar üzerinde zorla hakimiyet kurar.
Sayfa 45
Asabiyet İbn Haldun'a göre Ümran kurabilmenin önemli şartlarından birisidir.Bir asabiyete dayanmayan topluluklar yükselemezler.
Sayfa 43
İbn Haldun'a göre dağlarda yaşayan insanlar giderek şehirlere inmekte, böylece yeni sanatlar, meslekler, devletler ve medeniyetler zuhur etmektedir.
Sayfa 42
İbn Haldun'a göre insan ırkları coğrafi iklimlerin sonucu olarak oluşmuştur. Irk, doğuştan değildir, sonradan iklim,hava, vb. coğrafi şartların etkisi ile oluşmuş bir haldir. Z*nciler ekvator bölgesinde yaşadıkları için siyahtır, kutup bölgelerine doğru çıkıldıkça iklim soğur ve orada yaşayan insanların derileri de beyazlaşır.
Sayfa 37
İbn Haldun için temel kriter tarihi tecrübe ve deneylerden çıkardığı "ümranın tabiatı" (sosyal yasalar) dediği şeydir.Bütün rivayetler buna vurulur, aykırı ise kesin uydurmadır.
Sayfa 27
19 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.