Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hellenistik Dönem Felsefesi Epikurosçular Stoacılar Septikler

İlkçağ Felsefe Tarihi 4

Ahmet Arslan

İlkçağ Felsefe Tarihi 4 Gönderileri

İlkçağ Felsefe Tarihi 4 kitaplarını, İlkçağ Felsefe Tarihi 4 sözleri ve alıntılarını, İlkçağ Felsefe Tarihi 4 yazarlarını, İlkçağ Felsefe Tarihi 4 yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Stoacılar toplumsal-siyasal hayata karşı göreli olarak daha büyük bir ilgiye sahip olmakla birlikte bu her üç okul; kişinin iç dünyasıyla dış dünyasını birbirinden ayırmak ve bireyin ahlaki mutluluk ve mükemmelliğinin gerçekleşmesi için dış şartların, bu arada onların başında gelen toplumsal-siyasal hayat ve kurumların varlığını önemsememek konu- sunda düşünce birliği içinde bulunmuşlardır. Bununla ilgili olarak gerek Epikurosçular gerekse Stoacı ve Septikler
Epikurosçular en yüksek iyinin veya insana mutluluk verecek olan tek şeyin haz olduğunu söyler ve bu bakımdan bu görüşün tam tersini savunan, en yüksek iyinin saf, katıksız erdem olduğunu söyleyen Stoacılardan ayrılırlar.
Reklam
Felsefenin ana ereği, asıl meyvesi insana nasıl yaşaması, mutlu olması gerektiği konusunda kılavuzluk etmek, yol göstermektir.
Ahlak felsefesinin kendisine gelince, her üç okulun temsilcileri de onun ana amacının birey insanın mutluluğu olduğunu ileri sürmüşlerdir.
Epikuros-Ahlak felsefesi veya ethiği
"İyi düşünülmüş bir eylemin başarısızlığı şansın yardımıyla ortaya çıkmış bir başarıdan daha iyidir"
Sayfa 131Kitabı okudu
Epikuros:
İyi düşünülmüş bir eylemin başarısızlığı şansın yardımıyla ortaya çıkmış bir başarıdan daha iyidir.
Sayfa 131Kitabı okudu
Reklam
Epikuros:
Yeterli olanı az bulan insan için hiçbir şey yeterli değildir.
Sayfa 121Kitabı okudu
Yunanca'da mutlu bir insan (eudaimon) 'kendi tarafını tutan bir tanrı'ya sahip' insan, buna karşılık mutsuz bir insan (kakodaimon), 'zararlı bir tanrı'yı karşısında bulan' insandır.
Sayfa 114Kitabı okudu
Lucretius'a göre, (...) yaşlı rençber içini çekerek başını sallamakta, bunca zahmetinin boşa gittiğini, toprağın eski verimini keybettiğini düşünmektedir. Yeryüzünde her şey usulca çürümekte ve zamanla yıpranıp sonuna yaklaşmaktadır.
Her şeyini kaderin etkisi ile meydana gelmesi demek, onun daha önceki bir nedenin etkisiyle meydana gelmesi demektir.
513 öğeden 341 ile 350 arasındakiler gösteriliyor.