İskandinav mitolojisi hakkında okuduğum ilk kaynak kitap.
Kitap hakkında biraz yorum yapicak olursam, ilk bölümlerinde mitoloji hakkında ve kahramanlar hakkında ön bilgi vermektedir.
Kitabın sonralarında tüm olaylar sıralı bir şekilde verilmiştir.
Kahramanları ve tum hikâyeleri akılda tutmak ve ilk etapta kavramak bana göre zor ve biraz karmaşık olduğunu düşünüyorum, dilerseniz okurken notlar alabilir yada kitabi birkaç kez okuyabilirsiniz.
Okumayı düşünen herkese şimdiden iyi okumalar diliyorum:)
İyi pazarlar.
Mitolojiler geçmişin gerçekleri degilmi ? Bu gerçekleri okuyunca ,niye sorusunun birçok cevabını alabiliyorsunuz. Bir mitoloji sever olarak Iskandinav mitiyle ilgili bilgimiz Thor' un pek dışına çıkmıyor. Bununla beraber Odin ( bas tanrı) , Loki (şeytan) heimdall ( kıyamet üfleyicisi ve gökkuşağı bekçisi) Freyr ( guzellik) Aegir ( deniz tanrısı) ,Ymir ( buz öküzü, dünyanın yaradılış öyküsü) , Ragnarok (kıyamet günü dev kurt Fenrir ve dev yılanın Jormungard başlattığı büyük yikim).
Valhalla cesur askerlerin gittiği odinin sarayi
Astgard (tanrıların diyarı)
Midgarrd (insanların diyarı )
Nelheim( ölüler diyarı)
Devlerin diyarı
Alfheim ( elf ülkesi )
Mitoloji oldugunu bastan kabul ederek okudum fakat, belli bi olay orgusu olmadan yazilmis, bi denge yoktu icerik olarak, aciklama bolumleri fazlaydi fakat yine de vermek istenileni verdigini zannetmiyorum okuyucuya, ozellikle bana... kitapla kalin,keyifli okumalar...
Eğer bazı ön bilgilere sahip değilseniz kitabı anlamanız zor olur. En basitinden bir örnek verecek olursak, Loki’nin kötülük tanrısı olduğunu bilmeniz gerekir.
Bence İskandinav mitolojisi için gayet güzel bir kitap. Mitolojik karekterlerin tasvir edilişi gayet başarılı. Mitoloji severler için okunması gerken bir kitap.
Eski inanışlara dair bilgi ve heyecanı, anlamlandırmayı seviyorum.Mitolojiler beni çekiyor. İskandinav mitolojisi derin ve maceracı bir yapıya sahip, Pagan inancındaki tanrılar aynı zamanda insani hırslara ve duygulara sahip.Bu tarz konulara merakınız varsa okumanızı tavsiye ederim, Valhalla'dan selamlar :)