Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

İslam Düşüncesi Ve Tarihteki Yeri

De Lacy O'leary

İslam Düşüncesi Ve Tarihteki Yeri Gönderileri

İslam Düşüncesi Ve Tarihteki Yeri kitaplarını, İslam Düşüncesi Ve Tarihteki Yeri sözleri ve alıntılarını, İslam Düşüncesi Ve Tarihteki Yeri yazarlarını, İslam Düşüncesi Ve Tarihteki Yeri yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Müslüman kültür tarihini ele alırken arap felsefesi, arap ilmi demek yerine arap diliyle yazılmış felsefe, arap diliyle yazılmış ilim demeye daima dikkat etmeliyiz.
Sayfa 103
Ebu Hanife'nin sistemi, İslamiyetin yayılmasıyla kompleks ve ileri bir medeniyetin ihtiyaçlarına cevap vermek üzere ortaya çıkan usullerin, ciddi ve mutedil bir revizyonunu temsil eder.
Sayfa 77
Reklam
Peygamberin en güç işlerinden birisi, araplara namaz kılmayı kabul ettirme meselesiydi. Onlar bugün de bu işe pek ilgili görünmemektedirler.
Sayfa 64
Mansur, 148/765'te Bağdat'ı kurduktan sonra, Cündişapur Okulundan George Buhtişu' adlı bir Nesturi hekimini davet ederek onu, saray tabibi yaptı. Bu zamandan itibaren sarayla münasebetli bir Nesturi hekimler serisi mevcut olup bunlar Bağdat'ta bir tıp okulu meydana getirmişlerdir.
Müslüman kültür tarihini ele alırken Arap felsefesi, Arap ilmi demek yerine Arap dili ile yazılmış felsefe, Arap dili ile yazılmış ilim, demeye daima dikkat etmeliyiz. şunu hatırlatmalıyız ki bütün Müslüman dünyasının ortak vasıtası olan Arap dili ile ifade edilen düşüncenin sadece birkaç eseri Araplar tarafından kalem alınmış bulunmaktadır.
Hakiki çöl Arabı kalbi itibarıyla daima şüpheci ve materyalisttir. onun sert açık ve keskin fakat Bir dereceye kadar dar zekası kendi sahasında daima tetikte olup maddeden gayrı ve son derece hissi şeylere karşı ne merakı vardır ne de böyle şeylere safiyane inanır; onun bencil ve kendine itimat eden tabiatı himaye edecek kadar kudretli bile olsa titiz iş ve feragat-ı nefis isteyen bir Allah'a herhangi bir ihtiyaç duymamaktadır.
Reklam
Tarihi olmayan bir memleketin mesut olduğu sözü doğru olabilir, fakat bu, rasyonel bir varlığın yüksek hastalarına sahip olmanın zevkinden mahrum bir bitki hayatının sakin saadetidir.