İslam Düşüncesinde Mizaç Teorileri Sözleri ve Alıntıları
İslam Düşüncesinde Mizaç Teorileri sözleri ve alıntılarını, İslam Düşüncesinde Mizaç Teorileri kitap alıntılarını, İslam Düşüncesinde Mizaç Teorileri en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Gözleri çıkık olması sebebiyle kendisine el-Câhiz denilen Ebû Osman ‘Amr b. Bahr 150-160 (767-
777) yılları arasında Basra’da doğdu. Çocukluğunu ve gençliğini Basra’da geçiren ve bu dönemde Arap dilinin önde gelenlerinden biri olan Ahfeş’ten (ö. 215/830 [?]) dil, Mu‘tezile kelamının seç- kin simalarından olan Nazzâm’dan (ö. 231/845) ise kelâm dersleri aldı. Abbasi halifesi Me’mun’un davetiyle Bağdat’a giden Câhiz, Grekçeden yapılan felsefe eserlerinin tercüme edilmesine yakından tanıklık etti. Esprileriyle, edebiyatıyla, kelâmıyla ve felsefesiyle İslâm’ın altın çağının renkli bir si- ması olan Câhiz, arkasında 200’ün üzerinde eser bırakarak 255/869 yılında Basra’da hayata veda etti (Câhiz, el-Hayevân, II, s. 5; Hamevî, Mu’cemu’l-Udebâ, V, s. 871-872; Pellât, el-Câhiz, s. 90-109, 385-405; Cebrî, el-Câhiz, Muallimu’l-‘Akli ve’l-Edeb, s.
İbn Sina, canlının mizacına etki eden bir takım dışsal faktörlerden bahsetmekte ve bunlar arasında önceliği coğrafyaya vermektedir. Ona göre kuzeyde yaşayan insanlar su ile meşguliyetlerinin fazlalığı nedeniyle daha nemli bir mizaca sahipken; güneyde yaşayanlar daha kuru mizaci bir yapıdadırlar.
İnsanın kendisinde bulunmayan bir huyu sonradan edinmesi mümkündür. Aynı şekilde, nefsinin herhangi bir huya sahip bulunduğunu gördüğünde bu huyu iradesiyle onun zıttına nakletmesi de mümkündür.
İnsanın dört çeşit sağlık durumu vardır ve insanlar bedenlerindeki baskın sıvılardan hareketle mizaç olarak dört gruba ayrılabilirler. Bunlar soğukkanlı ( phlegmatic), sıcakkanlı ( sanguine), asabi ( choleric), melankolik ( melancholic) mizaçlardır.