Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İslam Hukuku

Ekrem Buğra Ekinci

İslam Hukuku Gönderileri

İslam Hukuku kitaplarını, İslam Hukuku sözleri ve alıntılarını, İslam Hukuku yazarlarını, İslam Hukuku yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İmam-ı Azam Ebu Hanife'nin öğrencilerinden İmam Muhammed 'in es-Siyerü' l Kebir adlı kitabı dünyanın ilk devletler hukuku kitabıdır.
İmam-ı Azam Ebu Hanife'nin öğrencisi İmam Ebu Yusuf'un Kitabu'l Harac'ı da mali hukuk sahasında dünyada yazılmış ilk eserdir.
Reklam
Şuf'a ve alacağın temliki ise hiçbir hukuk sisteminde bulunmayıp tamamen İslam hukukuna has kurumlardır.
İslam hukuku ile benzerliği üzerinde en çok durulmuş olan hukuk sistemi Roma hukukudur.
Arabistan Hukuku
Faili meçhul cinayetlerde maktulün bulunduğu köy ahalisinden elli kişi masum olduklarına dair yemin ederdi. (kasâme)
İran Hukuku
Kasden adam öldürmede, ölenin yakınlarının isteği üzerine kısas tatbik edilirdi.
Reklam
"Eşyada aslolan ibahedir" sözü hanefilerden kerhi'ye ve Şafii hukukçularına göre makbul değildir. Çünki bunlara göre eşyada aslolan ibahe değil, tevakkuf, yani duraksamadır. "Eşyada aslolan tahrimedir", yani helal olduğu bilinmedikçe yasaktır, diyenlere göre ise hiç makbul değildir.
"A'la hilafi'l - kıyas sabit olan şey, sâire makısün - aleyh olmaz" kaidesini hanefiler kabul ederse de diğer mezhepler makbul tutmazlar, çünki bunlara göre zaten Kıyasa rağmen hiçbir şey sabit olmaz.
Debbas'ın kaideleri
Şek ile yakin zail olmaz, Meşakkat teysiri celbeder, zarar izale olunur, Adet muhakkemdir, bir işten maksat neyse hüküm ona göredir.
Reklam
Hakkında men edici hüküm bulunmayan her şey serbesttir.
Değişmezlik, umumi prensiplerdedir. "Bugün dininizi kemâle erdirdirdim." mealindeki ayette geçen kemalden maksad da, umumi manada İslam hukuku prensipleridir.
Kanunlar, mâkabline şamil olmaz (geriye yürümez). Yeni Müslüman olmuş bir kimse veya İslam ülkesine yeni gelen bir kimse, bundan önceki fiillerinden mes'ul tutulamaz. Nitekim bu, "İslam, Müslüman olmadan önce işlenen günahları siler." hadis-i şerifi ile sabittir. Cami'üs sağir, 1657
Tevbe, 122. Ayeti kerime
"Mü'minlerin topluca savaşa gitmeleri uygun değildir. Her kabileden, topluluktan bir kısım mü'minler, din dilimlerini öğrenmek ve kabileleri savaştan döndüğü zaman, onları Allah' ın azabı ile sakındırmak üzere geride kalmalıdır."
Allah, bir kavme bereket murad ettiğinde, onların fakîhlerini çoğaltır ve câhillerini azaltır. Fakîh konuştuğu zaman yardımcılar bulur Câhil konuş tuğunda ise yalnız kalır.Bir kavme de şer dilediğinde câhillerini çoğaltır.
imam Süyûtî: el'Câmi*üs-SagîrKitabı okudu
200 öğeden 181 ile 195 arasındakiler gösteriliyor.