1578’de mahalle kapıları yapılıyor. akşam belli 1 saatten sonra kapanan bu kapılar mahalleye gündelik hayatın içe dönük mekanları özelliği kazandırmışlardır. kolluk görevini yerine getiren pasbanlar idari yönden mahalle imamlarına bağlıdır. imam ise mülki belediye ve adli yetkilerle donatılmış olup mahallenin en yüksek idare görevlisidir. yetki alanları dini konularla sınırlanmamış gündelik hayatın temel konularından tek sorumlu kişi sayılmışlardır.örneğin mahalle sakinlerinin sicillerini tutmak ölüm evlenme ve boşanma olaylarında tek resmi makam olarak kendi yetkisini kullanmak. Ayrıca ahlak zabıtası gibi hareket ederek mahallenin huzurunu bozanlara karşı gerekirse ev basmak…
Sakal tıraşı Cumhuriyet insanına Avrupalı bir görüntü vermenin belki de en pratik çözümüydü. Cumhuriyet’in keskin usturası Osmanlı’nın sakalını kesebilmiş fakat matrûş çehrelerin ardındaki zihniyeti kazıyamamıştı.
*matrûş: tıraşlı surat.
Osmanlı döneminde sokak, bir kıyafet müzesi gibiydi. Farklı kültürler kendilerini kıyafet sembolizmi aracılığıyla gündelik hayatta ifade edebiliyorlardı.