Bu aralar bagimlisi olduğum çekirdeği bıraktım. Gerçekten çok zorlandım, zorlanıyorum, zorlanacağım. Normal insanlar tv seyrederken çitler ya ben, kitap okurken . Artık tozundan, tuzundan, ödeminden bıkmış bir beni düzeltme zamanıydı. Ah! çok zor çok. Her heyecanlı kitapta elim minnoş tuzlu çekirdeklerin kutusuna gidiyor ama kutu boş. Canım çekirdeğime ağıtlar yakarken kitap okuyamaz hale gelmem de beni delirtti. Sonra dahi beynim belki çerezlik bir kitapla dişe diş olayı çözersin komutunu verince doğru kitabı seçme bilmecesi başladı. Mavi enfes kapağı, alayına isyan ismi ve yazarın daha önce okuduğum bir kitabını çok beğenmiş olmam, tercihimi belirledi. Gerçekten çok doğru bir seçim yapmışım. Bana çok iyi geldi. Gerçi okurken, kitabın konusundan mütevellit buzdolabını sıkça ziyaret ettim ama çekirdek olayını bir süre kapattım. Okuması çok keyifli bir kitap. Herkese tavsiye ederim .
tasvirler güzel. karakter analizleri güzel. başı güzel. sonu güzel.çok zamanlı, çok mekanlı hoş bir kitap. çağan ırmak bu kitabı alsın, filmini çeksin...
Miss gibi bi aşk hikayesi! Sürüklüyor, akıyor düşündürmüyor! Tatile gidiyorsanız ve hiç birşey düşünesiniz de yoksa buyrunuz! :)
Hiç ummadığınız bir anda hikaye bambaşka bir noktaya sürüklenebiliyor. Yazar okuyucuyu şaşırtma konusunda kesinlikle elini korkak alıştırmamış. Bir şekilde konuda kalmanızı size hiç de hissettirmeden nazikçe yapabilmiş.
Şarkıcı olarak tanıdığımız Ege'nin yazarlık yönüyle de tanıştığımız ilk romanı İsyan oldukça başarılı.Hatta şunu söylemekte hiçbir beis görmüyorum;Nobel ödülü almış, hayatını ve yıllarını yazarlık yaparak geçiren birçok kişinin romanlarından daha başarılı buldum.Karakterlerin hiçbiri figüran gibi durmuyor romanda.Hepsi incelikli bir şekilde analiz edilmiş.Hiç beklemediğiniz anda kurgu başka bir yöne evriliyor ve bu rahatsız edici şekilde değil.Dişlerinizi sıkarak okuyacağınız yerler olduğu gibi keşke bugün de bu şekilde yasayabilsek,o adada olsak diyebileceğiniz turden bir roman...
Roman güzel bir adada 4 gencin çocukluk arkadaşı olma hikayesinden başlayarak aşk ve arkadaşlık üzerine kurgulanmış.Bunun yanı sıra bol yemek,bol şarap ve bol şiir var bu güzel adada.İçinde bulunduğumuz dönemden biraz uzaklasalım,bir deniz havası alalım, güzel bir yemek ve şarap eşliğinde şiir dinleyelim derseniz bu kitabı mutlaka okumalısınız.
Paris'teki Dışişleri göreviyle birlikte şarapla tanışan Mahir, dünyanın en iyi şaraplarını tatmakla yetinmemiş, kendini ufak çapta da olsa bir degüstatör olarak yetiştirmiştir. Bir süre sonra, kendisi ve yaşadığı ada için devrim olacak bir karar verir. Artık büyüdüğü adada kendi şarabını üretecektir. Fransa'dan asmalar getirtir. Uluslararası sahadaki uzmanlarla çalışmaya başlar. Mahir Bey, adanın yerli üzümlerini de kullanarak en iyi ürünlerini alır ve tadımını, kızı Gülhan'ın en yakın arkadaşı ve manevi evladı olan, İsyanʼla yapar. Diplomatlık deneyimi Mahir Beyi dışa dönük bir insan yapmıştır. İlk ürünü gönderdiği yarışmalarda dereceye girince, bütün ürünleri, yıl bitmeden satar. Artık ada; tüm ülkede doğasını ve kültürünü koruduğu için tanınan ve yılın on ayı turist çeken bir cazibe merkezi haline gelir.
Bir adada gençlerin çocukluk arkadaşı olma hikayesinden başlayarak kurgulanmış, aşk ve arkadaşlık üzerine güzel bir roman. 90’lı yıllarda çocukluk ve gençlik yıllarını yaşamış biri olarak, 1994 senesinde ‘Yaz Aşkım’ adlı şarkısıyla hit olan Ege'nin yazarlık yönünündeki gücünü de görüyoruz bu ilk romanı "İsyan"da. Müzisyenlikteki naifliği satırlara yansımış yazarın. Pek çok yazardan daha etkili bir dille yazmış olduğu eseri, aynı şarkıları gibi, alıp götürüyor okuyucuyu.. Çok sürükleyici, bitirmeden bırakamayacağınız bir roman. Dostluk, arkadaşlık, sevgi, aşk ve aile bağları, Rum ve Türk ilişkileri üzerine, çok güçlü bir metinle yazılmış, şahane bir eser.
#İsyan
^
^
#alıntı
Doğduğun yer değil, doyduğun yer hiç değil, sevdiklerinin kalbidir vatan.
^
Senin tesis etmeye çalıştığın adalet, başkaları için adaletsizlik yaratıyorsa en büyük günah senindir.
^
^
@egeofficialpage Alfa Kitap #bloghemsire #roman #ege #roman #yenikitap