2017 Kasım

İtibar Dergisi- Sayı 74

İtibar Dergisi

İtibar Dergisi- Sayı 74 Hakkında

İtibar Dergisi- Sayı 74 konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
0/10
0 Kişi
2
Okunma
Beğeni
283
Görüntülenme

Hakkında

İtibar, 74. sayısı olan Kasım sayısında Hasan Aycın, Ömer Lekesiz ve Cevdet Karal ile yapılmış üç söyleşiye yer veriyor. Türk Edebiyatının her kuşaktan önemli isimlerinin ürünleriyle katkıda bulundukları İtibar, doyurucu bir sayı ile okurunun karşısına çıkıyor. İbrahim Tenekeci’nin yönetimindeki İtibar, usta çizer Hasan Aycın’ın çizgilerini yayınlamaya devam ediyor. Her zaman olduğu gibi şiirleriyle dikkat çeken dergi, Furkan Çalışkan’ın “Başlangıçların Sonsuz Mutluluğu” isimli eseriyle şiir sayfalarını açıyor. Mustafa Akar’ın “Yalan Aşk Şiiri”, Ali Oturaklı’nın “Baktıkça Alır” ve Raşit Ulaş’ın “Düşük Çözünürlüklü Bir Fotoğrafın Şiiri” başlıklı şiirleriyle devam ediyor. Bu sayının diğer şairleri ise Zeynep Tuğçe Karadağ, Süleyman Unutmaz, Ömer Fatih Andı, Nadir Aşçı, Mehmet Narlı, Eyyüp Akyüz, Nurullah Genç, Rabia Gelincik, Bilal Can, Harun Yakarer, Gülsüm Esen, Eda Fırat, Aslı Bey, Ahmet Yılmaz, Yunus Karadağ, Gazi Balcı, Gökhan Ergür, İlker Nuri Öztürk, Umut Cemal, Ahmet Edip Başaran, Ali Akçakaya, Suavi Kemal Yazgıç ve Mustafa Ruhi Şirin. İtibar Kasım sayısının öykü sayfaları da son derece zengin. Bu sayıda Sibel Eraslan’ın “Zülcenah”, Senem Gezeroğlu’nun “İstanbul’da Yalnızca Bir Semt Adı”, Aynur Dilber’in “Kelebek Takvimi” ve Yasemin Aybike Kavun’un “Yemin” isimli öyküleri bulunuyor. Hasan Aycın, Ömer Lekesiz ve Cevdet Karal Söyleşileri İtibar’ın Kasım sayısında Hasan Aycın ile Dilek Erdem konuşmuş. Aycın “Çağımıza tanığız, öfkeli olmalıyız” diyerek önemli bir uyarıda bulunuyor. İkinci söyleşimizde Ömer Lekesiz, Hüseyin Ahmet Çelik’in sorularını yanıtlamış. Lekesiz, “Türk Edebiyatı eskisiyle ve yenisiyle bir bütündür” diyor. Üçüncü söyleşimizde ise Cevdet Karal ile Ahmet Edip Başaran konuşmuş. Karal, “Yeterince şahsi olmayan deneyim, ötekinde deneyime yol açmaz” diyor. Özkan Gözel’in önemli bir yazısını yayınlıyoruz: Teemmüle Davet. Musa Yıldız, Hoca Ahmed Yesevî’yi anlattığı yazısıyla ilk defa dergimizde yer alıyor. Ercan Yıldırım, Anadolu’nun İslâmlaşması üzerinden insanımızın irfanını yazdı. Cihan Aktaş’ın oteller dizisindeki son durağı Amasya. Said Yavuz’un Afrika notlarını bu sayımızdan itibaren yayınlamaya başlıyoruz. Ahmet Fatih Andı, sinema yazılarına bir yenisini ekledi. Gökhan Ergür, “Onarıcı Bir Kuvvet: Pişmanlıklar” başlıklı yazısıyla bu sayımıza kıymetli bir katkıda bulundu. Zeynep Merdan, bu kez “Derviş Gözlü Kadınlar” diyor. Mustafa Özel, Mustafa Kutlu’nun son eseri “Tarla Kuşunun Sesi” ile ilgili geniş oylumlu bir yazı kaleme aldı. Kemal Sayar, “Akşam Ülkesi” başlıklı yazısıyla aramızda. Bu sayımızın diğer yazarları ise Hüsrev Hatemi, Necip Tosun, Hatice Ebrar Akbulut, Ahmet Edip Başaran, Muzaffer Serkan Aydın, Soner Karakuş, Rıdvan Tulum ve Hamza Önalan.
Basım Tarihi: Kasım 2017Yayınevi: İtibar-Dergi
Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Yazar Hakkında

İtibar Dergisi
İtibar DergisiYazar · 44 kitap
İbrahim Tenekeci yönetiminde 1 Ekim 2011 tarihinde yayın hayatına başlayan İtibar dergisinin en önemli düsturu, kişisel ilişkilerle değil, ürünlerinin niteliğiyle hak edilmiş bir itibarı ortak payda olarak kabul etmektir. İmamı Azam’ın “İtibar Ortaklığı” diyerek belirttiği bu ölçüyü, temel prensip olarak almaktadır. Modernizmin, hayatımıza ve dolayısla edebiyatımıza yaptığı en önemli tahribatlardan biri de muteber kimselerin, kendilerini geri çekme zorunluluğunu hissetmesidir. Bu zorunluluğun edebi muhitleri yıktığı aşikârdır. Yıkılan bu muhitlerin yerini, bir takım imaj ve pozlardan ibaret içi boş birlikteliklerin aldığını görüyoruz. Editör saygınlığının ve işlevinin olmadığı bu birliktelikler sonucu, ortak kabul gören metinler ve isimlerin çıkmaması da, edebiyatımızda büyük bir boşluğa yol açıyor. İşte İtibar Dergisi bu boşluğu doldurmak üzere uzun soluklu bir yola çıktı. Bu yolda ahlaki erdemleri her şeyin üzerinde tutarak nitelikli bir yayıncılık yapmayı benimsemektedir.