Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

2018 Aralık

İtibar Dergisi - Sayı 87

İtibar Dergisi

İtibar Dergisi - Sayı 87 Hakkında

İtibar Dergisi - Sayı 87 konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
10/10
1 Kişi
8
Okunma
1
Beğeni
596
Görüntülenme

Hakkında

İbrahim Tenekeci’nin yönetimindeki İtibar, usta çizer Hasan Aycın’ın çizgilerini yayınlamaya devam ediyor. Her zaman olduğu gibi şiirleriyle dikkat çeken dergi, İbrahim Tenekeci’nin “Hayatın Büyük Oğlu” isimli eseriyle şiir sayfalarını açıyor. Cengizhan Konuş’un “Vaktin Oğlu”, Said Yavuz‘un “Nöbet Değişimi” ve Eyyüp Akyüz’ün “Çürük Raporu” başlıklı şiirleriyle devam ediyor. Bu sayının diğer şairleri ise Ali K. Metin, Emel Özkan, Samed Karataş, Mustafa Ruhi Şirin, Harun Yakarer, Adem Yazıcı, Burhan Sakallı, Yasin Onat, Güven Adıgüzel, Zülal Sema, Yunus Karadağ, Mehmet Fatih Öz, Tayfun Doğan, Şadi Kocabaş, Suavi Kemal Yazgıç ve Ahmet Murat. İtibar’ın Aralık sayısının öykü sayfalarında Selma Aksoy Türköz’ün “Aynı Yağmur”, Silvan Alpoğuz’un “Töresi” ve Mahmut Coşkun’un “Ağca” isimli öyküleri bulunuyor. Adem Özköse, Nurcan Toprak ve Hasan Bozdaş Söyleşileri İtibar’ın Aralık sayısında Adem Özköse ile Serkan Üstüner konuşmuş. Özköse, “Türkiye, Türkiye’den ibaret değildir.” diyerek önemli bir noktaya temas ediyor. İkinci söyleşimizde Hüseyin Ahmet Çelik sormuş, Nurcan Toprak cevaplamış. Toprak, “Yeni bir dünya kurduğunuzda, ona önce kendinizi inandırmanız gerekiyor.” diyor. Üçüncü söyleşimizde Hasan Bozdaş, Tuba Kaplan’ın sorularını cevaplamış. Bozdaş, “İnsan, sesini gelecekten duymak ister.” diyor. Ercan Yıldırım, “Türkiye’nin Ruhunu Arayan Şair” başlıklı yazısıyla aramızda. Necip Tosun, “İyi Öykülerin Ortak Özellikleri” üzerine bir yazı kaleme aldı. Cemal Şakar, “Yarın Diye Bir Şey Yoktur Sonsuz An Vardır” başlıklı yazısıyla yürüyüşünü sürdürüyor. Mustafa Uçurum “Tarık Buğra Yüz Yaşında” diyerek usta kalemi selamlıyor. Hatice Ebrar Akbulut, “Eleştirmen ve Okur Üzerine” başlıklı yazısıyla önemli bir konuya temas ediyor. İbrahim Tenekeci, “Geçmiş Gün” diyor. Osman Toprak, “Merhaba Demek Sünnettir” diyerek nezaketi vurguluyor. Furkan Türkmen, “Sanayi İnkılâbı: Zihinsel Kölelik” başlıklı yazısıyla önemli bir konuyu ele alıyor. Harun Yakarer, “Şiirin Gölgesinde” diyor. Bu sayıda kitap tahlili bölümümüz de son derece zengin. Büşra Yavuz, Hasan Bozdaş’ın “Adil Bir Akşam”, Mustafa Özel ve Rüya Bağ, Mustafa Kutlu’nun “Sevincini Bulmak”, Nadir Aşçı, Süleyman Unutmaz’ın “Köpeklerin Kalbi”, İlker Nuri Öztürk, Serap Kadıoğlu’nun “Eylül Biraz”, Ahmet Melih Karauğuz, Köksal Alver’in “Yerli Yerinde”, Şeyma Subaşı, Abdullah Harmancı’nın “Muhteris”, Okan Erdağı, Emel Özkan’ın “Deliorman’dan Çıktım Yola” ve Mehmet Emin Küçüker, Emrah Tahiroğlu’nun “Ölümün Yakışıklı Çocuğu” adlı kitaplarını değerlendirdi.
Basım Tarihi: Aralık 2018Yayınevi: Periyodik Yayınlar
Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Türler:
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 27.3
Erkek% 72.7
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

İtibar Dergisi
İtibar DergisiYazar · 44 kitap
İbrahim Tenekeci yönetiminde 1 Ekim 2011 tarihinde yayın hayatına başlayan İtibar dergisinin en önemli düsturu, kişisel ilişkilerle değil, ürünlerinin niteliğiyle hak edilmiş bir itibarı ortak payda olarak kabul etmektir. İmamı Azam’ın “İtibar Ortaklığı” diyerek belirttiği bu ölçüyü, temel prensip olarak almaktadır. Modernizmin, hayatımıza ve dolayısla edebiyatımıza yaptığı en önemli tahribatlardan biri de muteber kimselerin, kendilerini geri çekme zorunluluğunu hissetmesidir. Bu zorunluluğun edebi muhitleri yıktığı aşikârdır. Yıkılan bu muhitlerin yerini, bir takım imaj ve pozlardan ibaret içi boş birlikteliklerin aldığını görüyoruz. Editör saygınlığının ve işlevinin olmadığı bu birliktelikler sonucu, ortak kabul gören metinler ve isimlerin çıkmaması da, edebiyatımızda büyük bir boşluğa yol açıyor. İşte İtibar Dergisi bu boşluğu doldurmak üzere uzun soluklu bir yola çıktı. Bu yolda ahlaki erdemleri her şeyin üzerinde tutarak nitelikli bir yayıncılık yapmayı benimsemektedir.