İyi Yaşam Felsefesi kitaplarını, İyi Yaşam Felsefesi sözleri ve alıntılarını, İyi Yaşam Felsefesi yazarlarını, İyi Yaşam Felsefesi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İnsanın gerçek özgürlüğü -yani hakiki varlığını gerçekleştirme gücü- aklıyla veya iradesiyle tutkularını kontrol etmesinde yatar; fakat bu akıl ya da irade yanlış bir bağımsızlık iddiasında bulunursa, o zaman sadece şiddetli bir kargaşa kaynağı haline gelir.
Günümüzde göz ardı edilenin aksine çocuk eğitimi, bireyin toplum içindeki var oluşunda, değer yargılarının oluşmasında önem taşıyor. Bu konuda Platonculuk anlayışında yazarın kitapta yapmış olduğu tespitler de bu konunun altını çiziyor:
"Gelişmiş erdem rasyonel olmak zorundadır. Kendisini rasyonel bir şekilde algılamalı ve açıklamalıdır. Ama salt ya da sadece entelektüel değildir; dolayısıyla ruhun eğitiminde en önemli dönem rasyonel-öncesi dönem yani çocuğa sevme ve doğru şeylerden nefret etme eğitimi verilen dönemdir. Rasyonel alışkanlık ancak duyguların doğru yönü olan doğru yatkınlıktan gelişebilir. Çocukların eğitimi -onlara öğretilen öyküler, söyledikleri şarkılar, yaptıkları danslar- demek ruha düzeni ve güzeli sevmeyi ve doğru hissetmeyi öğretmek demektir. Böylece bilinçli akıl dönemi geldiğinde sağlam bir önyargıyla doğruyu yanlıştan, gerçeği yalandan ayırt edebilirler." (s. 86)
Para ve güç doğru kullanıldığı takdirde iyidir. İhtiyaç duyulan şey hayatın gerçek amaca -yani ebedi ilkelere göre ya da Tanrının peşinden gitmek suretiyle yaşanan iyi yaşama- adanmak suretiyle kontrol altına alınmasıdır.
Devletin tek amacı iyi ruhlar eğitmektir. Hiçbir iş "ruhu kurtarmaktan" ya da diğer bir deyişle bireyin gizli kalmış kapasitesini ortaya çıkarmaktan daha önemli değildir.
"İyi şeyler icra etmek, [insanoğluna] uygun duyguların sonucudur. İyilikseverlik, doğruluk, terbiye ve bilgi içimize dış etkilerle girmez. Biz onlarla dünyaya geliriz"
Özgür ve rasyonel varlıklar olan kadın ve erkeğin en büyük sorumluluğu ruhunu korumak ve kendini gerçekleştirmektir. Risk ve fırsat sadece belli bir sınıf, ırk veya cins için değil bütün insanlar içindir. Çünkü birçok hasım olsa da yaradılışa nüfuz etmiş iyi bir amaç vardır.