Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Sınır İhlalinin Tarihlerinde Gece Yolculukları

Karanlığın Kültürleri

Bryan D. Palmer

Karanlığın Kültürleri Hakkında

Karanlığın Kültürleri konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.

Hakkında

Gece, yalnızca güneşin etkisini yitirmesi, gündüzün bitmesi, iş yorgunu bedenlerin güç bela evlere sürüklenmesi, günün dertlerinin muhasebesi, arkadaşlarla hoşça bir sohbet ya da uykunun kollarında tasasız bir unutuş değildir; aynı zamanda, gün için kurulan düzenin sona ermesi, dayatılan zorunluluklar alanının iplerinden boşanması, özünü bulmak için bireyin kendi Dionysos şölenini kuruşu, Bakhalar ayininin evreni hakimiyeti altına alışı, doğanın vahşi yaratıklarının ve arzunun yeryüzüne çıkmasıdır. Bryan D. Palmer’ın kaleminden ilginç olduğu kadar kışkırtıcı da olan bir kitapla karşı karşıyayız. Palmer, “Karanlığın Kültürleri”nde bize akademik olmadığının ısrarla altını çizdiği, ama akademiyi kendi lehine ustaca kullanan bir araştırma sunuyor. Amacı gecenin tarihine ilişkin tarihsel bir döküm çıkarmak, kronolojik bir usavurmayla geceyi kontrol altına almak değil. Tek bir tarihsel çerçeveye indirgenmiş, basitleştirilmiş bir tarih tezine karşı çıkıyor, gecenin tarihlerini, karanlığın kültürlerini yazmaya yelteniyor Palmer. Bu yüzden araştırmasını, klasik tarihyazımının dışladığı, hem bir kimlik hem bir yapı olduğunu öne sürdüğü marjinallik üzerine odaklıyor. Açıkça Foucaultcu olan bu iddiayı Marx’ın yabancılaşma üzerine tezleriyle birleştiren Palmer, tarihi iktidarsızlaştırmadan ama ona çoğulluğunu da geri vererek yeniden anlatı kalıbına sokuyor; meta-tarihi bireylikler tarihi olarak yeniden inşa ediyor. “Karanlığın Kültürleri” yüzyıl sonu huzursuzluğunun penceresinden hakkında konuşulmayan üzerine söz alıyor. Postmodernizm, postyapısalcılık, postsömürgecilik, postfeminizm… gibi sonracı akımların ucuna eklemlenmek yerine, teslimiyeti de itaati de reddeden bir tarih okumasına girişiyor. Marjinallikleri şeyleştirmek ya da onların farklılıklarını tek bir düzlemde toplamak yerine, onları yeni olasılıklar üreten programlar sunacak biçimde bir araya getiriyor. Marks’tan Emile Zola’ya ve Van Gogh’a dek, köylünün hurafelerle ve afyonla iç içe anlatıdışı görülen gecesi; satanizmle, groteskle, cinsiyetçilikle, ötekileştirmeyle yoğrulmuş cadıların gecesi; pornografinin ve liberal özgürlükçülüğün egemenliğinde tohumları serpilen Fanny Hill’in, Marquis de Sade’ın, John Wilkes’in gözünden devrimin gecesi; Dracula’nın liberalizmle özdeşleştiği, Frankenstein’ın bedeninde eril ve dişil ruhların çarpıştığı, canavar mitoslarının gecesi; Paris lağımlarımda, fahişeliğin gündelik tarihinde gelişip serpilen metropol gecesi; kolonizasyonun işkence ve acılarıyla kavrulan kölenin gecesi; kapitalizmin karanlık uç kolu olan korsanların aldatma ve aldatılma dolu gecesi; masonluğun, loncaların, kardeşlik cemiyetlerinin gizil gecesi; sınıf savaşımının kendini bombalarla ifade ettiği komün geceleri; eşcinsellerin, transseksüellerin, sınır ihlâlcisi cinselliklerin gecesi; 1968 Mayısı’nın yalnızca aktivizmle değil, festivallerle bezeli gecesi; faşizmin kana buladığı geceler; cazın ve bluesun gecesi; beatlerin gecesi… Palmer’ın gecesi ona katılmak isteyen okuyucunun zihninde uzayıp gidiyor.
Çevirmen:
Şebnem Kaptan
Şebnem Kaptan
Tahmini Okuma Süresi: 17 sa. 41 dk.Sayfa Sayısı: 624Basım Tarihi: 2011Yayınevi: Ayrıntı YayınlarıOrijinal Adı: Cultures of Darkness
ISBN: 9789755395586Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 62.5
Erkek% 37.5
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Bryan D. Palmer
Bryan D. PalmerYazar · 1 kitap
Western Ontario Üniversitesi, Kanada Araştırmaları Bölüm Başkanı olan Bryan Palmer’ın yayımlanmış olan kendi yazdığı 12 kitabı ve derlediği 5 kitabı bulunmaktadır. Kitaplarının konusu genel olarak emek dünyası, sol ve devrimci hareket üzerine yoğunlaşmıştır. Yakın dönemde basılmış kitabı James P. Cannon and the Origins of the American Revolutionary Left, 1890-1928 “bu zamana kadar Kanada’da yayımlanan ve konusu Kanada olmayan en iyi kitap” olarak nitelenmiştir. Bryan Palmer yine Karanlığın Kültürleri ile birçok ödüle layık görülmüştür. Descent into Discourse: The Reification of Language and the Writing of Social History (1990), E.P. Thompson: Objections and Oppositions (1994), Goodyear Invades the Backcountry: The Corporate Takeover of a Rural Town (1994), Labouring Canada: Class, Gender, and Race in Canadian Working-Class History (2008) ve Canada’s 1960s: The Ironies of Identity in a Rebellious Era (2009) kitapları uluslararası övgüler almıştır.