Kurallar değil, tavsiyeler kitabı olmalıydı kitabın adı...
İçerisinde 300 kuralın (sözde kural, çoğu nasihat bence) olduğu kitap bir çırpıda okunulacak şekilde yazılmış. Çoğu daha önce duymuş olduğumuz sözlerden ve tavsiyelerden ibaret. Yani kural göremedim...
Kapak tasarımı da bir o kadar ilginç. Her yazılana saygım olduğundan dolayı okumayın demem ama ben genel olarak değerlendirdiğimde beğenmedim.
Kurallar KitabıMerthan Demir · Yakamoz Yayınları · 20171,051 okunma
Kitabın mavi renkte ki kitap tasarımı - özellikle benim gibi 'mavi' tutkunları için :) - ve üzerindeki sevimli karakterler, merak uyandırıp etrafa çocuksu bir enerji yayıyor olsada, içeriği gençlere yönelik, şu an bilinen ve aktif olarak kullanılan, sosyal medyada sıkça tercih edilen bir dil ile hazırlanmış.
Okuyucu, kitapta yazılmış bazı kurallara içtenlikle katılırken bazılarına katılmayabilir veyahut gereksiz bulabilir.
Dev punto ile yazılmış, 192 sayfa ve hayata dair 300 kuraldan oluşan, maksimum 1 saatte okuyup bitireceğiniz bir kitap. Aslında kitap alıntılarına da göz atarsanız hiçbiri bilmediğiniz şeyler değil ama ifade ediliş biçiminde insanı gülümseten ya da "Çok doğru söylemiş" demenize sebep olacak şeyler var. Son 5 sayfa ise boş bırakılmış, "Kendi kuralımı kendim yazarım" diyenler için.
"Şemsiyeniz gökyüzü olsun, nisan yağmurlarında ıslanabilmeniz dileğiyle..."
Bir solukta bittiyse söylenecekler vardır.Mümkün oldukça genel yargılar içeren kuralları paylaşıcam.
--Her sayfasında kendinizden birşeyler bulabileceğiniz,
--Öğüt niteliğinde,
--Çok anlamlı cümleler içeren,
--Büyük,küçük,arkadaş herkese önerebileceğim bir kitap...
--Herkesin duygu ve düşüncelerinde küçük izler,önemli değişiklikler olucak.
Hayatında uygulayabileceğin, altını çizip tekrar tekrar bakacağın ve seni değiştirebilecek onca kural.
Beğendiğim en güzel kitaplar arasında tavsiye derim.
Kurallar KitabıMerthan Demir · Yakamoz Yayınları · 20171,051 okunma
Berbat bir kitaptı. Yazılar gereksiz büyük sanki sosyal medyada dramatik hesaplar tarafından paylaşılsın da reklam olsun der gibi tasarlanmış. Bunun yanında da içinde kural yok o yazılara ne denir bilemiyorum nasihat gibiler. 300 kuraldan (kendilerince kural) 3-5 tanesini ancak beğendim. Gerisi yoldan geçen herkesin çok rahat söyleyebileceği tarzdaydı. Toksik pozitif, bol ünlemli cümlelerle dolu bu kitaptaki sadece bir kuralı burada eleştirmek istiyorum. Fazlası benim için zaman kaybı olur.
"KURAL 143:
Gül, tebessüm et ama kahkaha atma! Kendini kaybeden edebini kaybeder. Gülüşün bile ağır başlı olsun..." (s.98)
Kahkaha atma? dini bir kitap mı yazıyorsunuz? Edeple ne alakası var bunun? İnsanlar bir şeyi komik bulup kahkaha atınca edepsiz mi olur? Gülüşün bile ağırbaşlı olsun derken insanların kendi olması yerine "ağırbaşlı" olmasını yönlendirmek ne kadar doğru?
Kurallar KitabıMerthan Demir · Yakamoz Yayınları · 20171,051 okunma
Kitabı okuyalı çok oluyor ama incelemek bu güne kısmetmiş. Zaten genelde ya hemen incelemeye çalışıyorum yada vakit yoksa bir müddet sonraya bırakıyorum. Kurallar kitabını çok sevdiğim bir ablamın tavsiyesi üzerine okudum. İyikide okumuşum. Kitabımız 300 kuraldan oluşuyor. Hayatımıza yön verecek kurallardan bahsediyor. Okuduktan sonra insan hepsini olmasa da bir kaçını bile hayatına tatbik edebilse çok yol kat edebiliriz diye düşünüyorum. Kitabı bir günde bitirmiştim. Ama yeni okuyacak olan varsa benden size tavsiye hemen bitirmeyin bunu günlük 5 kural veya 7 kural olarak kararlaştırıp okuyun derim. İnsanın sindire sindire kafasında birşeyleri oturtarak okuması lazım diye düşünüyorum. Sizlere kitaptan bir alıntı bırakıyorum :)
KURAL 39:
Taze baharlarla tazelenmeli insan.
Şehrin kokusundan uzak, taze oksijenlerle yenilemeli bedenini.
Taze umutlar, taze fikirler, taze yarınlar ekmeli taze topraklara.
Tazelik güzeldir, tazele kendini!
Bu kural çok güzel anlatmış insana iyi gelecek şeyleri. İnsan herzaman tazelenmeli tazeleyelim arkadaşlar kendimizi sürekli yenilikler katalım kitap okumayı hiçbir zaman bırakmayalım. Kitaplar hayatımızda oldukça taze hayat yaşarız diye umuyorum...
Sadece sözlerden, kurallardan oluşan iki kitaplık bir seri. Güzelmiydi evet güzeldi bir oturuşta biten bir kitaptı. Kesinlikle tavsiye edebileceğim bir kitap.
Kitap 300 adet kuraldan oluşuyor. Alıntılarda da görüldüğü üzere bu kurallar bir insan hayatının çerçevesinde olan kurallardır. Kitap 192 sayfadan oluşmaktadır. Kısa bir sürede bitirebileceginiz bir kitaptır.
Okuduktan sonra bazı konularda buradaki kuralların ne kadar da gerçekçi ve uyguladığınız zaman gerçekten iyilik mutluluk duyacağınızı hissedeceksiniz. Keyifli bir kitap. Arkadaş ortamlarında bir bardak çayın yanında iki üç kural bence gayet güzel gider. İyi okumalar...
Kişisel gelişim kitaplarının insanları gereksiz şişirdiğini düşünen biriyim.Evet hayatta ulaşmak istediğimiz her şey için çaba harcamalı bu uğurda defalarca düşsek bile ayağa kalkmayı bilmeliyiz.Hatta çoğu kez denemeliyiz.Tekrar..Tekrar ve tekrar.Ama insan bazen vazgeçerekte kendini tamamlar belki de zamanı geldiğinde vazgeçmek gerekir.Hayat, tüm mücadelene rağmen istediğini sana vermeyebilir.Kabul etmek büyümektir çoğu zaman.Kitaba gelirsek insanı hayal alemine sokacak kurallar yok.Aksine günlük hayatta duyduğumuz çoğu zaman ayağımız tökezlediğinde kendimize söylediğimiz sözlerden oluşmuş. O yüzden sevdim.Bitirip okuduğunuz kuralları hayatınıza geçirmeniz dileğiyle. :)
Kurallar KitabıMerthan Demir · Yakamoz Yayınları · 20171,051 okunma