Kur’an’ın Mahiyeti ve Yorumu

İlhami Güler

Kur’an’ın Mahiyeti ve Yorumu Gönderileri

Kur’an’ın Mahiyeti ve Yorumu kitaplarını, Kur’an’ın Mahiyeti ve Yorumu sözleri ve alıntılarını, Kur’an’ın Mahiyeti ve Yorumu yazarlarını, Kur’an’ın Mahiyeti ve Yorumu yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Neden Deliriyoruz ?
Kutsal kitapların dogmatik yorumuna sıkı sarılan toplumlar, akıllarını yitirirler. Çünkü Akla daha fazla ihtiyaç duymayanlar akıllarını er-geç yitirirler"(Nietzsche). Yani sorun, neticede "ihtiyaç" meselesidir.
Sayfa 32 - ANKARA OKULUKitabı okudu
Din nedir ?
Din; salt birtakım kutsal kişiler (peygamberler, sahabe, veli, şeyh, imam, ilahiyatçı vs.) kutsal mekanlar (Kabe, Mescid-i Aksa, cami vs.) kutsal zamanlar (Ramazan, Cuma, Kadir gecesi) kutsal nesneler (Kur'an, zemzem, tesbih, sarık, cübbe vs.) değildir. Din salt ahiret için (köşk, şarap, huri) yapılan birtakım özel ibadetler (Hac, oruç, namaz, Kur'an okuma vs.) de değildir. Din, tevhit inancı ile birlikte (iman) bunun zorunlu yansıması olan adalettir (salih amel). Din, dünya içindir. Dünyada ahiret içindir. Din, günboyu iyiliği, adaleti ve hakkaniyeti ayakta tutmaktır, bunları ikame etmektir.
Sayfa 17 - ANKARA OKULUKitabı okudu
Reklam
Kur'an Rahmettir 7/203
Yağmurun humuslu topraklarda berekete dönüşmesi gibi, vahiy de kalbi yumuşak insanlarda hidayete dönüşür.
Sayfa 17 - ANKARA OKULUKitabı okudu
Ne Dersiniz?
Sabit olan din, muhtevası itibariyle iman, ibadet ve ahlaktan oluşur. Şeriat ise, toplumsal bir nizam olarak hukuk ve siyasettir. Sünnilik, yanlışlıkla Kur'an ve sünnetteki şeriatı din gibi mutlak sanarak dogmalastırmıştır.
Sayfa 11 - ANKARA OKULUKitabı okudu
Kur'an Tasavvurumuz?
1) Kur'an' ın anlam zenginliğinin kapasitesi Allah'ın mutlaklığı veya büyüklüğü ile doğru orantılı değil; Arapçanın ifade kabiliyeti ve alfabesinin mükemmelliği ile doğru orantılıdır. 2) Bu kitabın " fikir dünyası " Arapların sağduyusu ile kültür kapasitesi ile sınırlıdır. Tabiri caiz ise Allah bu sağduyu ve kapasite içinde "dava" sını ortaya koymuştur.
Sayfa 10 - ANKARA OKULUKitabı okudu
Din evrensel; şeriat tarihseldir.
Dogmatik olarak, mutlak olan Allah'ın hitabının da mutlak olarak bütün insanlığa olması gerektiğine inanmış birine hiçbir kimse hiçbirşey gösteremez.
Sayfa 7 - ANKARA OKULUKitabı okudu
Reklam
79 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.