Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Siyasi, İtikadi ve Batıl Mezhepler

Mezhepler Nasıl Ortaya Çıktı?

İsmail Mutlu

Mezhepler Nasıl Ortaya Çıktı? Gönderileri

Mezhepler Nasıl Ortaya Çıktı? kitaplarını, Mezhepler Nasıl Ortaya Çıktı? sözleri ve alıntılarını, Mezhepler Nasıl Ortaya Çıktı? yazarlarını, Mezhepler Nasıl Ortaya Çıktı? yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bir milyarı aşkın Müslümanın çoğunluğu yüksek okul talebesi gibi sosyal hayat tarzına girse ve bir seviyeye gelse, ancak o zaman dört mezhep bir mezhebe indirilebilir. Fakat şu anda içinde bulunduğumuz durum dört mezhebin bire indirilmesine müsaade etmez.
Sayfa 82 - Mutlu YayıncılıkKitabı okudu
Şâfiiler, namazda besmelenin açıktan okunması gerektiğini ifade eden rivayeti hadis olarak kabul ettiklerinden, bu doğrultuda hüküm vermişlerdir. Hanefiler ise bu rivayeti hadis olarak kabul etmediklerinden, namazda besmelenin açıktan okunmasını şart koşmazlar.
Sayfa 71 - Mutlu YayıncılıkKitabı okudu
Reklam
Süleyman bin Musa, İmam Zühri'den "velisinin izni olmadan evlenen kadının nikahı geçersizdir." şeklinde bir rivayette bulunmuştur. Fakat (Zühri, onun kendisinden hadis aldığını inkar ettiği için,) Ebu Hanife nikâhta velinin iznini reşit kızlarda şart koşmaz. İmam Şâfii ise bu rivayeti sahih gördüğünden, velinin iznini şart koşar.
Sayfa 68 - Mutlu YayıncılıkKitabı okudu
Rivayete göre âmâ bir adam bir kuyuya düşmüş, bazıları buna gülünce, Rasulullah onlara hem abdestlerini, hem de namazlarını yenilemelerini söylemiştir. Hanefiler, bu hadise uygun olarak amel etmeyi gerekli gördüklerinden, namazda gülenin abdestinin de bozulacağına hükmetmişlerdir.
Sayfa 67 - Mutlu YayıncılıkKitabı okudu
Caferilik, günümüzde İran'ın resmi mezhebidir. İstanbul, Bursa gibi büyük şehirlerde de oldukça fazla sayıda Caferi mezhebi mensubu vardır.
Sayfa 39 - Mutlu YayıncılıkKitabı okudu
Mezhepler Niçin Ortaya Çıktı ?
Mezhepler, Peygamberimizin vefatından sonra, ayet ve hadislerde açık olarak izah edilmeyen meselelerde, kesin ve herkesin itirazsız olarak kabul edebileceği bir hüküm verebilecek otoritenin olmamasından ortaya çıktı.
Sayfa 11 - Mutlu YayıncılıkKitabı okudu
Reklam
Hindistan 15 Ağustos 1947 tarihinden itibaren Pakistan ve Hindistan isimleriyle iki ayrı bağımsız devlet olunca, Ahmediliğin Kadiyan kolu Hindistan'da, Lahor kolu ise Pakistan'da kaldı.
Sayfa 404Kitabı okudu
İmam Maturidi, fıkıhta Hanefi mezhebine tabi olan Müslümanların itikadda imamıdır. Başta Türkler olmak üzere pek çok Müslümanın itikadda mezhebi Maturidiliktir.
Sayfa 310Kitabı okudu
Kalbinde zerre kadar imanı olanın sonunda Cehennemden çıkarılacağına dair hadis vardır.
Sayfa 308Kitabı okudu
Bugün Suriye nüfusunun %12'sini Nusayriler teşkil ederler. Nusayriler, Hatay, Tarsus, Adana, Fırat boyları ve Lübnan'da da yayılmışlardır.
Sayfa 232Kitabı okudu
42 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.