Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Modern Hayatın Ressamı

Charles Baudelaire

Modern Hayatın Ressamı Sözleri ve Alıntıları

Modern Hayatın Ressamı sözleri ve alıntılarını, Modern Hayatın Ressamı kitap alıntılarını, Modern Hayatın Ressamı en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
“Daha yüksek bir güzellik formuna adanmak zihne ait bir coşkudur; yüreği uyuşturan tutkudan tamamen bağımsızdır.”
Delacroix
“Dante ve Vergilius, Kharon'un rehberliğinde cehennem nehrinden geçerken resmedilmiştir, sandala binmek için etrafına biriken kalabalığı güçlükle yararlar. Yaşadığı anlaşılan Dante'nin teni, mahşerin korkunç rengine bürünmüştür; başında defne tacı bulunan Vergilius'a ise ölümün renkleri egemendir. Ebediyen karşı yakaya geçme isteğine mahkûm edilmiş zavallı ruhlar, sandala asılır: İçlerinden biri boşuna bir çabayla sandala tutunur ve ani hareketinin etkisiyle yeniden sulara gömülür; bir diğeri kollarıyla asılır ve kendisi gibi sandalın bordasını yakalamak isteyenleri ayaklarıyla iter; başka iki kişi ellerinden kaçırdıkları sandalın tahtasına dişleriyle tutunmaya çalışır...
Sayfa 106 - İletişim yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Çirkinin güzelliği
19. yüzyılda Paris neyi, niye güzel buluyor? Baudelaire çağının beğenisini incelerken önce yaşadığı zamanları değerlendiriyor. Bu değerlendirmeye bakılırsa modern zamanlar tam bir felaket: "Cehalet ve materyalizmle sarhoş", "mutsuz ve adaletsiz" bir çağ, bir "imansızlar" yüzyılı; “birden dünyanın sonunu hatırlatan ay tutulması misali zihnin gölgelendiği", "vasatın hiç olmadık bir güçle hüküm sürdüğü", "lanetli” zamanlar; “ruhun filizlenme ümidinin kalmadığı", "şiirsellikten habersiz” bir dönem, "rezil” bir dünya, “bir zindan” ... 'Modern: Antresi Paris olan bir cehennem.
İletişim yayınlarıKitabı okudu
1846 salonu
...daha yakıcı bir istek, daha canlı bir hayal, günlük didinmelerinizin yorgunluğunu alabilir.
Sayfa 91 - İletişim yayınlarıKitabı okudu
Bizim vahşi diye adlandırdığımız kabilelerin, yok olmuş o haşmetli uygarlıklardan kalan numuneler olmadıkları ne malum?
Sayfa 236
Mutluluğu aramanın ne kadar çok sayıda alışıldık biçimi varsa, o kadar çok güzellik vardır.
Stendhal
Reklam
Bir tabloyu tasarlarken ısrarla şiirsel etkiyi aramak, onu asla bulamamanın en kesin yoludur.
Sayfa 169Kitabı okudu
Dadacılar, rastgele saatlerde, rastgele noktalara düzenledikleri turlarla, en sıradan, en tesadüfî karşılaşmalardaki gizemi bulup çıkarırlar.
Çünkü gerek sanatta, gerekse siyasette öncülüğü kaptırmak intihar anlamına gelir bir çoğunluk, intihar edemez.
Sayfa 92 - 1846 SalonuKitabı okudu
Onun için 'kapalı' yoktur; eğer varsa gözlemeye değmediğindendir...
Reklam
Yara bende bıçak bendedir Kurban da ben, cellat da benim.
Düşler, zamanı ve mekânı zapteder. Zamanın akışı durur. Böylece biteviyeliğin ve tekdüzeliğin eziyeti son bulur. Zaman sonsuzlaşır, mekân sınırsızlaşır.
Kötünün güzelliği
Unutulmamalıdır ki Baudelaire, insan değil şeytandır, bütün kahramanları gayri insanidir ve esin kaynakları günah ve suçtur. Saf güzellik dediği, şeytanidir, dehşet vericidir ve korkunç derecede çirkindir. Bu nedenle, gözdeleri başta Poe'dur, Rabelais'dir, Goya'dır, Brueghel'dir.
Sayfa 62 - İletişim yayınlarıKitabı okudu
Zaten fahişeler, erdem ve güzelliklerini satarak şairle aynı kumarı oynarlar.
Sayfa 13 - iletişim
‘Romantik devrim’ pek çok tarihçiye göre sanatın tarihinin en köklü kırılmasına işaret eder. Bu kırılma, sonradan modernizmle kronikleşecek yeni kırılmaların, zıtlıkların, hamlelerin yolunu gösterir.
328 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.