Agalloch

Sabitlenmi┼č g├Ânderi
Her hal├╝k├órda bir ┼čey kesindir: insan, insani bilgiye sorulmu┼č olan ne en eski ne de en sabit problemdir.
Reklam
─░lk tarihler, ilk s├Âylevler, ilk yasalar manzumdular: naz─▒m, nesirden ├Ânce bulundu; bu ister istemez b├Âyle olacakt─▒, ├ž├╝nk├╝ tutkular ak─▒ldan ├Ânce konu┼čtular.
Burjuvazi ┼čeflerinin kapitalizmin ├ž├Âk├╝┼č yasalar─▒ kar┼č─▒s─▒nda g├Âzle┬şrinin g├Ârmez olmas─▒ anla┼č─▒labilir bir ┼čey: ├Âlmekte olan insan, can ├že┬şki┼čmesinin a┼čamalar─▒n─▒n fark─▒na varmay─▒ arzu etmez, farkedemez..

Okur Takip ├ľnerileri

T├╝m├╝n├╝ G├Âr
Do─čalar─▒n─▒n yap─▒s─▒nda var kuvvet kar┼č─▒s─▒nda uyum g├Âstermek ve boyun e─č┬şmek. Devrim? Onu asla yapmayacaklar. Yeni ├╝yeler, yeni bir e─čitim, yeni bir ruh gerekir bunun i├žin, -yeni bir nesil...
Ya┼čam─▒m─▒z hapishanedeki mahkumlar─▒n ya┼čam─▒ndan pek az bir fark ta┼č─▒yor: Bir ev ve bir avlu i├žinde kapatm─▒┼člar bizi, bir hapishanenin ziyaret saatleri ne kadarsa o kadar s─▒kl─▒kla g├Ârmeye geliyorlar.
Reklam
Parlamenter demokrasi, burjuva rekabet├ži d├╝zeninin bir ├╝st yap─▒s─▒ndan ba┼čka bir ┼čey de─čildir. Onunla birlikte var olur, onunla birlikte d├╝┼čer.
Devrim, do─čas─▒ gere─či, zaman zaman kavrayabilece─činden fazlas─▒n─▒ kucaklamak zorunda kal─▒r: Geri ├žekili┼č hareketleri ancak terke┬şdilecek bir alan varsa m├╝mk├╝nd├╝r.
Ak─▒l, sa├žmal─▒─ča d├Ân├╝┼čt├╝─č├╝nde, iyilik felakete d├Ân├╝┼č├╝yor.
Goethe
Olimpos g├Ârkemini ta┼č─▒yan Marks'─▒n yan─▒nda Engels daha "insan", daha yak─▒nd─▒r. Nas─▒l da tamamlarlar birbirlerini; daha do─črusu nas─▒l da bilin├žte Engels kendisi┬şni Marks'─▒n b├╝t├╝nleyicisi k─▒lar, Marks'─▒ tamamlamak u─čruna kendi┬şsini harcar, b├╝t├╝n ya┼čam─▒ boyunca amac─▒n─▒ onda g├Âr├╝r, doyumu on┬şda bulur...
Engels, ku┼čkusuz, b├╝y├╝k insanlar s─▒ralamas─▒ndaki en g├╝zel, en eksiksiz ve en asil karakterlerden biri.
Reklam
Stalin vazge├živerdi g├╝n├╝n birinde bu vecizeden: "Sosyal demok┬şrasi ve fa┼čizm ikiz karde┼čtirler!" Ya┼čad─▒─č─▒m─▒z d├Ânemin ikiz karde┼čleri ise sosyal demokrasi ve stalinizmdir.
1935
%29 (51/174)
S├╝rg├╝n G├╝nl├╝─č├╝
S├╝rg├╝n G├╝nl├╝─č├╝Lev Tro├žki
10/10 ┬Ě 12 okunma
Ku┼člar c─▒v─▒ldar, yaln─▒z insan '─▒rlar' [┼čark─▒ s├Âyler]; hi├žbir ┼čark─▒ veya senfoni yoktur ki, i┼čitilir i┼čitilmez "burada bana benzeyen biri var" denmesin.
Resim ├žo─ču kez ├Âl├╝d├╝r, cans─▒zd─▒r; sizi bir ├ž├Âl├╝n ta dibine g├Ât├╝rebilir ama sesli imler kula─č─▒n─▒za ├žarpar ├žarpmaz, size kendinize benzeyen bir varl─▒─č─▒ haber verirler; bunlar sanki ruhun organlar─▒d─▒r ve size yaln─▒zl─▒─č─▒ betimlerken bile orada yaln─▒z olmad─▒─č─▒n─▒z─▒ s├Âylerler...
Hi├žbir zaman d├╝┼č├╝nmemi┼č olan ne mer┬şhametli, ne adaletli, ne de ac─▒nas─▒ olabilir...
Resim