Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Nasıl Muhafazkar Olunur

Roger Scruton

Nasıl Muhafazkar Olunur Gönderileri

Nasıl Muhafazkar Olunur kitaplarını, Nasıl Muhafazkar Olunur sözleri ve alıntılarını, Nasıl Muhafazkar Olunur yazarlarını, Nasıl Muhafazkar Olunur yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Geçmişi sadece incelemiyor, onu miras alıyoruz; ve miras, sadece mülkiyet haklarını değil, vesayet görevlerini de beraberinde getiriyor. Uğruna savaşılan ve can verilen şeyler çarçur edilmemelidir. Çünkü bunlar, yalnızca bize değil, henüz doğmamış çocuklarımıza da aittir.
Sayfa 276Kitabı okudu
Aristoteles'e göre üç tür dostluk vardır: fayda dostluğu, zevk dostluğu ve erdem dostluğu. Aynı ayrım, sohbet için de geçerlidir. Paylaşılan bir görevin idaresini sağlayan sohbete fayda sohbeti, gevşememizi sağlayan sohbete zevk sohbeti ve birbirlerinden öğrendiklerine hayranlık duyup bunlara değer veren insanlar arasındaki bağı bildiren sohbete erdem sohbeti diyoruz.
Sayfa 197Kitabı okudu
Reklam
Bir kişiyle, ona mesaj vermek, emir vermek ya da onunla pazarlık yapmak için konuşabilirim. Bu tür konuşma edimleri, sohbet ediminden önce gelen bir amacı içerdiklerinden, konuşmanın normal sınırlarının dışında kalırlar. Olağan bir sohbette, varılmak istenen nokta sohbet sırasında ortaya çıkar ve öncesinde kolayca belirlenemez. Bir kişi benimle konuşurken, ilgisinin tamamen bir gündeme bağlı olduğunu ve bir amaç doğrultusunda konuştuğunu açıkça belli ediyorsa, kişi bu amaca ulaştığında konuşmamız sonlanacak demektir. Bu da aslında karşımdaki kişinin benimle sohbet etmediği anlamına gelir. Sohbet, her bir kişinin karşısındakilerin amaçlarını ve menfaatlerini etkileyip saptırabildiği ve sözlerin tek bir amaç doğrultusunda söylenmediği bir mütekabiliyet (karşılıklılık) biçimidir. Bu, iyi bir konuşmayla kötü bir konuşma arasında hiçbir ayrım olmadığı veya bir konuşmanın başarılı olarak değerlendirilebileceği hiçbir ölçü olmadığı anlamına gelmez. Sohbet, çoğunlukla, bir zevktir; sahiden büyük bir mutluluk kaynağıdır. Ancak sohbetten doğan iyilik (hayır), futbol oynamanın verdiği neşe ya da aşktan gelen mutluluk gibi bir amaç değil, bir yan etkidir.
Sayfa 191Kitabı okudu
Savaşta düşmana, dinde şeytana taviz verilmez.
Sayfa 110Kitabı okudu
Din, statik bir durum teşkil eder, siyaset ise dinamik bir süreçtir. Dinler sorgusuz sualsiz teslim olmayı talep ederken, siyasi süreç; katılım, tartışma ve rızaya dayalı kanun yapma olanağı sunar.
Sayfa 105Kitabı okudu
Çoğunluğun görüşü yanlış olabilir, çoğunluğun arzuları kötü olabilir ve çoğunluğun gücü tehlikeli olabilir. Çoğunluktan daha önemli biri şey varsa, bu, çoğunlukla aynı fikirde olmayan kişidir. O kişiyi ne pahasına olursa olsun korumalıyız. Hiçbir kalabalığın dinlemek istemediği, çoğunluğun fikrinin doğru olup olmadığı sorusunu gündeme getirebilecek kişi odur.
Reklam
Birinci şahsın çoğulunun ortaya çıkmasının iki yolu vardır. Birinci şahsın çoğulu ya ortak bir amaç yoluyla ya da paylaşılan bir amacın eksikliği ile ortaya çıkabilir. Amaçsız şeyler, ille de faydasız şeyler değildir, tüm faydasız şeyler de değersiz değildir. Arkadaşlığı düşünün; arkadaşlar kendi iyilikleri için değerlidir ve arkadaşlığın faydaları değer verdiğimiz şeyler değil, değer verdiğimiz şeyin yan ürünleridir ve yalnızca onları takip etmeyen kişi tarafından elde edilebilirler. İnsan yaşamı kapsamında, arkadaşlık gibi amaçsız şeyler fevkalade faydalıdır. Bunlar birer amaç değil, sondur. Her hac yolculuğunun amacında olduğu gibi yerine getirme ve eve dönüş yerleridir. Onlar olmadan amaçlarımız boştur ve hükümsüzdür.
Homo oeconomicus, dünyaya sosyal sermayesi olmadan girer ve bulduğu her şeyi tüketir.
Burke, toplumu ölüler, yaşayanlar ve doğmamışların birliği olarak görüyordu.
Beni etkileyen ikinci gerçek, İslam'ın bir kişiyi kendisinden sayması için koyduğu şartlar arasında dini milliyetten üstün tutması nedeniyle İslamcılığın siyasi düzene tehdit oluşturmasıydı.
11 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.