Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İnsanlararası Bağların ve Pandeminin Fenomenolojisi

Ne Menem Bir Dünya Bu?

Judith Butler

Ne Menem Bir Dünya Bu? Sözleri ve Alıntıları

Ne Menem Bir Dünya Bu? sözleri ve alıntılarını, Ne Menem Bir Dünya Bu? kitap alıntılarını, Ne Menem Bir Dünya Bu? en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Böyle nasıl yaşayabilirim? Sorusu bir kanıya dönüştüğünde (böyle yaşamaya devam etmeyeceğim) hem felsefi hem toplumsal olarak olarak acil bir meselenin tam ortasındayızdır…
Sayfa 36 - Metis, 1.Basım Şubat 2024, çev: Burcu TümkayaKitabı okudu
Bir hayatı yaşanabilir kılan nedir? diye soruyorsak, kesinlikle kimi koşullarda hiç şüphesiz yaşanmaz olduğunu bildiğimiz içindir…
Sayfa 36 - Metis, 1.Basım Şubat 2024, çev: Burcu TümkayaKitabı okudu
Reklam
Virüs hiçbir zaman bulaştığı bedene ait değildir. “ şu veya bu kişi de virüs varmış,” desek bile bile bu ne bir sahiplik ne de nitelik ifade eder. Mülkiyet modeli virüsü anlamamız için bir yol sunmaz. Daha ziyade virüs kişinin sahibi oluyor gibidir…
Sayfa 63 - Metis, 1.Basım Şubat 2024, çev: Burcu TümkayaKitabı okudu
Michel Foucault birini öldürmek ile ölmesine izin vermek arasında bir fark olduğunu düşündüyse de bizler görüyoruz ki öldüren polis şiddeti ölmeye izin veren sağlık sistemleri ile ortaklaşa çalışıyor. İkisini birbirine bağlayan şey sistemik ırkçılıktır.
Sayfa 55 - Metis, 1.Basım Şubat 2024, çev: Burcu TümkayaKitabı okudu
Birileri korunurken diğerlerinin korunmadığı bir dünyayı hiçbirimiz kabul edemeyiz.
Sayfa 66 - Metis Yayınları
Kitlesel ölümün yasını tutmayı öğrenmek adını bilmediğiniz, sizinle aynı dili konuşmayan, yaşadığınız yerden aşılmaz uzaklıklarda yaşayan birinin kaybını anmak, yönelim bozukluğumuzu düzeltmek için küresel bir çerçeveyi vurgulamak anlamına gelir. Bu bir candı diyebilmek için yitirilen kişiyi tanımak gerekmez. Yaşandığını bilmek için bir ömrün bütün ayrıntılarını bilmek gerekmez. Dünyaya ait olma hakkı anonimdir fakat bu onu daha az zorunlu yapmaz. Kamusal söylemde dikkatimizi çeken, yarıda kesilmiş, daha uzun sürme şansı olması gerekirdi denen ömürdür.
Sayfa 95 - Metis Yayınları
Reklam
Martin Heidegger “ dünya resminin” dünyanın resmi olmadığını, dünyanın bir resim olarak tasavvur edilmiş ve kavranmış hali olduğunu öne sürmüştü… Böyle bir dünya resminin önünde duran öznenin, dünyanın o görsel halini bütünüyle kavramaya çalışırken bir yandan da kendini o bilmeye çalıştığı dünyadan ayrı tuttuğuna dikkat çekti.
Sayfa 24 - Metis, 1.Basım Şubat 2024, çev: Burcu TümkayaKitabı okudu
Bir başkasının benim hiç çekmediğim cinsten bir acı çekiyor olması onun acısını tahayyül edemeyeceğim anlamına gelmez. Bağlarımız yankılar, tercümeler, titreşimler, ritimler ve yinelemelerden oluşur; yasın müzikalliği adeta akustik güçleri sayesinde sınırları aşar.
Sayfa 96 - Metis Yayınları
Toplumsal eşitsizliğe karşı mücadele aynı zamanda yası tutulabilirlik konusundaki farklılığa karşı bir mücadele olmak zorundadır ve bu mücadele şiddetsiz siyasetin de bir parçasıdır. Çünkü şiddetsizlik yalnızca şu veya bu şiddet edimine değil, şiddete başvuran kurum ve politikalar ile halkları hedef göstererek öldürmeyi veya insanları baskı altında ölüme terk etmeyi politika olarak benimseyen devletlere de karşı çıkmaktır.
Sayfa 94 - Metis Yayınları
Şiddetsiz bir siyaset için verilen mücadele hem hayatların eşit değerleri için hem de insanları gözden çıkarılabilir, hayatlarını korunmaya değmez, yasını tutmaya değmez olarak işaretlemeye devam eden (ya da onu bile yapmayan) ölümcül mantıklara, nekropolitik ölçütlere karşı verilen bir mücadeledir.
Sayfa 93 - Metis Yayınları
21 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.