Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İnsanlararası Bağların ve Pandeminin Fenomenolojisi

Ne Menem Bir Dünya Bu?

Judith Butler

Ne Menem Bir Dünya Bu? Gönderileri

Ne Menem Bir Dünya Bu? kitaplarını, Ne Menem Bir Dünya Bu? sözleri ve alıntılarını, Ne Menem Bir Dünya Bu? yazarlarını, Ne Menem Bir Dünya Bu? yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Virüs hiçbir zaman bulaştığı bedene ait değildir. “ şu veya bu kişi de virüs varmış,” desek bile bile bu ne bir sahiplik ne de nitelik ifade eder. Mülkiyet modeli virüsü anlamamız için bir yol sunmaz. Daha ziyade virüs kişinin sahibi oluyor gibidir…
Sayfa 63 - Metis, 1.Basım Şubat 2024, çev: Burcu TümkayaKitabı okudu
Michel Foucault birini öldürmek ile ölmesine izin vermek arasında bir fark olduğunu düşündüyse de bizler görüyoruz ki öldüren polis şiddeti ölmeye izin veren sağlık sistemleri ile ortaklaşa çalışıyor. İkisini birbirine bağlayan şey sistemik ırkçılıktır.
Sayfa 55 - Metis, 1.Basım Şubat 2024, çev: Burcu TümkayaKitabı okudu
Reklam
Böyle nasıl yaşayabilirim? Sorusu bir kanıya dönüştüğünde (böyle yaşamaya devam etmeyeceğim) hem felsefi hem toplumsal olarak olarak acil bir meselenin tam ortasındayızdır…
Sayfa 36 - Metis, 1.Basım Şubat 2024, çev: Burcu TümkayaKitabı okudu
Bir hayatı yaşanabilir kılan nedir? diye soruyorsak, kesinlikle kimi koşullarda hiç şüphesiz yaşanmaz olduğunu bildiğimiz içindir…
Sayfa 36 - Metis, 1.Basım Şubat 2024, çev: Burcu TümkayaKitabı okudu
Martin Heidegger “ dünya resminin” dünyanın resmi olmadığını, dünyanın bir resim olarak tasavvur edilmiş ve kavranmış hali olduğunu öne sürmüştü… Böyle bir dünya resminin önünde duran öznenin, dünyanın o görsel halini bütünüyle kavramaya çalışırken bir yandan da kendini o bilmeye çalıştığı dünyadan ayrı tuttuğuna dikkat çekti.
Sayfa 24 - Metis, 1.Basım Şubat 2024, çev: Burcu TümkayaKitabı okudu
Somatik bir gözden çıkarılabilirlik duygusuyla yaşamak insanın ölüp bu dünyadan hiçbir iz bırakmadan ve hiçbir şekilde tanınmadan geçip gidebileceği duygusuyla yaşamaktır.
Reklam
120 syf.
9/10 puan verdi
·
2 saatte okudu
“Ekonominin sağlığının” ,”İnsanların sağlığından “daha önemli olduğuna inananlar kar ve sermayenin nihayetinde insan hayatından daha önemli olduğu inancına bağlıdır. “Hayat ve yaşamın belirli koşulları virüsün dolaşımı ile açığa çıktığı için artık yeryüzüyle ve birbirimize olan ilişkilerimizi sürdürebilir biçimlerde kavramamız ve kendimizi kişisel menfaat ve hareket eden ayrılmış varlıklar yerine tahrip edilmesine (traj nihai anlamında olduğu üzere hesaplanamaz ve değer taşıyanın tahribi) karşı mücadele etmeye yönelik kolektif şekilde kararlı olmamız gerektiren canlı bir dünyaya karmaşık bir biçimde birbirine bağlanmış varlıklar olarak anlamamız için bir fırsatımız var ne menem bir dünya bu ? Pandemi hayatımızda çok şey değiştirdi yaşama şeklimizi çalışma şeklimizi davranışlarımızı iş hayatımızda giyinme şeklimizi ve şimdi hiçbir şey olmamış gibi davranmamız belki de hayatın daha çok anlık olduğunu anlamamızdandır. Ayrıca şunu anladık ki şifaya ulaşma güce statüye ve gelire bağlı herkes aynı zamanda nasıl asiya ulaşamadıysa gelecek de bu böyle olacak . Öğrenmemiz gereken müşterek yaşama şekli birey olarak güçsüz olan müşterek yaşamda güç haline gelebiliyor . peki siz ne gibi dersler cikardınız Pandemiden davranışlarınız da yaşayışınızda kurallarınız da ne gibi değişiklikler oldu ?
Ne Menem Bir Dünya Bu?
Ne Menem Bir Dünya Bu?Judith Butler · Metis Yayınları · 20247 okunma
Bir başkasının benim hiç çekmediğim cinsten bir acı çekiyor olması onun acısını tahayyül edemeyeceğim anlamına gelmez. Bağlarımız yankılar, tercümeler, titreşimler, ritimler ve yinelemelerden oluşur; yasın müzikalliği adeta akustik güçleri sayesinde sınırları aşar.
Sayfa 96 - Metis Yayınları
Kitlesel ölümün yasını tutmayı öğrenmek adını bilmediğiniz, sizinle aynı dili konuşmayan, yaşadığınız yerden aşılmaz uzaklıklarda yaşayan birinin kaybını anmak, yönelim bozukluğumuzu düzeltmek için küresel bir çerçeveyi vurgulamak anlamına gelir. Bu bir candı diyebilmek için yitirilen kişiyi tanımak gerekmez. Yaşandığını bilmek için bir ömrün bütün ayrıntılarını bilmek gerekmez. Dünyaya ait olma hakkı anonimdir fakat bu onu daha az zorunlu yapmaz. Kamusal söylemde dikkatimizi çeken, yarıda kesilmiş, daha uzun sürme şansı olması gerekirdi denen ömürdür.
Sayfa 95 - Metis Yayınları
Toplumsal eşitsizliğe karşı mücadele aynı zamanda yası tutulabilirlik konusundaki farklılığa karşı bir mücadele olmak zorundadır ve bu mücadele şiddetsiz siyasetin de bir parçasıdır. Çünkü şiddetsizlik yalnızca şu veya bu şiddet edimine değil, şiddete başvuran kurum ve politikalar ile halkları hedef göstererek öldürmeyi veya insanları baskı altında ölüme terk etmeyi politika olarak benimseyen devletlere de karşı çıkmaktır.
Sayfa 94 - Metis Yayınları
22 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.