''....Vadilere yayılan denizlerin toprağı yumuşatmasını, minicik tohumlardan kocaman ağaçların doğmasını sağlayacak kadar yüce bir sanatla dengelenmiştir evren. Var edilen her şeyin bir amacı ve nedeni vardır. Bir anlamda evren, insanın konforlu yaşamı için kurgulanmıştır da diyebiliriz. Şahsi erdemlerimizi geliştirirken, bizler için, bizden daha önce kurgulanan kaderi yok saymaya kalkarsak, evreni de yok saymış olur ve o büyük güce haksızlık ederiz.''
''Halkın güveni bana değil, taşıdıklarıma sevgili dostum.Elbiselerin, altının, varlığın simgelerine bürünenlere daha fazla itibar ediyorlar nedense. İmparatorlarıyla karşılaştıklarını anlıyorlar herhalde, ya da üzerimdekilerden yansıyan güçle etkim artıyor olabilir. Böyle giyinen birinin onları daha iyi koruyacağını sanıyorlar.''
‘‘Bahçeme gelince orayı ellerimle yaptım. Zannettikleri gibi para harcayarak değil. Bazen sevgi, yaptığın işi parıldatır. Toprak, kendisine uzanan anlayışlı eli, asla geri çevirmez.’’
''Yoksulluğu küçümsemeyelim, kimse doğduğu ana kadar yoksul yaşayamaz. Acıyı aşağılarsak, ya direnecektir, ya da bizi ferahlatacaktır. Ölümü aşağılarsak, bizi ya sona ulaştırır, ya da başka bir yere nakleder. Talihi küçümsersek, ruhumuza sağlayacağı hançerden uzak kalır. Her şeyden önce, hiçbir şeyin gönlümüzce olmadan bizi ele geçirmemesi için, önlem alalım. Hepimiz için yol açıktır. Savaşmak istemezsek, kaçmamıza izin verilir. Tanrı bizim için zorunlu olmasını dilediği hiçbir olayı, ölümden daha kolay kılmamıştır.''
‘‘İsa'nın Tanrısı, biz insanlar için sonsuz bir mutluluk müjdeliyor. Birbirimizi sevmemizi,korumamızı söylüyor. Yalandan, iftiradan, fesattan uzak bir dünyada adalet içinde yaşamamızı istiyor.’’
-‘‘Peki ya ben. Ben senin adalet içinde, mutlu yaşatmıyor muyum ? Neden benim tanrısal gücümle yetinmiyorsun? Neden benim için dua etmeyi, İsa için dua etmeyi değiştiriyorsun? ‘’
'' Efendimiz, biz daima sizin sağlığınız, adaletiniz ve İmparatorluğunuz için dua ederiz. İsa'nın Tanrısına inananlar da sizin için dua ediyor. Fakat size değil.’’