Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Routledge Advances in Middle East and Islamic Studies

Nietzsche and Islam

Roy Jackson

Nietzsche and Islam Sözleri ve Alıntıları

Nietzsche and Islam sözleri ve alıntılarını, Nietzsche and Islam kitap alıntılarını, Nietzsche and Islam en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
''Reason can be viewed as a tool; a tool to understanding of that which is already revealed.'' ''Akıl ancak bir araç olarak görülebilir; gözler önüne serileni anlamak için bir araç."
Friedrich Nietzsche, 13 Mart 1881
''I want to live among Muslims for a good long time, especially where their faith is most devout: in this way I expect to hone my appraisement and my eye for all that is European.'' ''Müslümanlar arasında uzun süre yaşamak istiyorum, özellikle en dindar olunan yerlerde: Avrupalı ​​olan her şeye karşı ancak bu şekilde değerlendirmemi geliştirmeyi umuyorum.''
Reklam
Nietzsche’s ‘religiosity’ rests in his lack of ‘faith’ in the secular order to provide humanity with any meaningful existence. Nietzsche is, to an extent, a product of the German Reformation. Islam, in our current age, appears to be faced with a crisis not dissimilar to the audience Nietzsche was addressing. Confronted, as it is, by the secularisation process, calls are being made for a form of ‘Islamic Reformation’ after many hundreds of years of relative self-confidence. Islam, then, is faced with a number of options, the two most fundamental being either to follow the same trajectory of Christianity in Europe and turning its God into the ‘dead God’ that Nietzsche is so critical of, or to learn from Nietzsche’s religiosity and embrace a ‘living God’ that does not perceive secularisation as an enemy... ''Nietzsche’nin dindarlığı*, insanlığa anlamlı bir varoluş sağlamak için seküler düzene olan inanç eksikliğine dayanmaktadır. Nietzsche, bir ölçüde, Alman Reformu'nun bir ürünüdür. Şu anki çağımızda İslam, Nietzsche'nin Hristiyanlık için anlattığı bir krizle karşı karşıya görünüyor. Sekülerleşme süreciyle karşı karşıya kaldığı gibi, yüzlerce yıllık görece özgüven sonrasında bir tür İslami Reform* çağrısı yapılıyor. O halde İslam, bir dizi seçenekle karşı karşıyadır; ya Avrupa'da Hıristiyanlığın aynı yolunu izlemek ve Tanrı'sını Nietzsche'nin çok eleştirdiği 'ölü Tanrı'ya dönüştürmek ya da Nietzsche'nin dindarlığından öğrenmek. ve sekülerleşmeyi düşman olarak algılamayan 'yaşayan bir Tanrı'ya sarılmak..."
''Nietzsche’nin dindarlığı*, insanlığa anlamlı bir varoluş sağlamak için seküler düzene olan inanç eksikliğine dayanmaktadır. Nietzsche, bir ölçüde, Alman Reformu'nun bir ürünüdür. Şu anki çağımızda İslam, Nietzsche'nin Hristiyanlık için anlattığı bir krizle karşı karşıya görünüyor. Sekülerleşme süreciyle karşı karşıya kaldığı gibi, yüzlerce yıllık görece özgüven sonrasında bir tür İslami Reform* çağrısı yapılıyor. O halde İslam, bir dizi seçenekle karşı karşıyadır; ya Avrupa'da Hıristiyanlığın aynı yolunu izlemek ve Tanrı'sını Nietzsche'nin çok eleştirdiği 'ölü Tanrı'ya dönüştürmek ya da Nietzsche'nin dindarlığından öğrenmek. ve sekülerleşmeyi düşman olarak algılamayan 'yaşayan bir Tanrı'ya sarılmak..." English “Nietzsche’s ‘religiosity’ rests in his lack of ‘faith’ in the secular order to provide humanity with any meaningful existence. Nietzsche is, to an extent, a product of the German Reformation. Islam, in our current age, appears to be faced with a crisis not dissimilar to the audience Nietzsche was addressing. Confronted, as it is, by the secularisation process, calls are being made for a form of ‘Islamic Reformation’ after many hundreds of years of relative self-confidence. Islam, then, is faced with a number of options, the two most fundamental being either to follow the same trajectory of Christianity in Europe and turning its God into the ‘dead God’ that Nietzsche is so critical of, or to learn from Nietzsche’s religiosity and embrace a ‘living God’ that does not perceive secularisation as an enemy...”
36 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.