Puan

9.810 üzerinden
10,1bin kişi
8/10
·589 syf.··
2021 67. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 28 Mayıs 2021 16:02
Açıkcası Nutuk hakkında söylenmesi gereken bütün şeyleri diğer okuyucuların söylediğini düşünüyorum. Ben ise sadece benim açımdan dikkat çeken bir ayrıntıyı belirtmek istiyorum. Eseri okurken lise ve üniversitesi de görmüş olduğum tarih dersleri aklıma geldi. Olaylar o kadar basit, sıradan, yüzeysel anlatılıyor ki; savaşıldı, kazanıldı veya kaybedildi, anlaşma yapıldı, oldu ve bitti gibi. Ancak eserde olayların iç yüzünü görüyorsunuz. Kazanılan herbir şeyin gerek savaşın, gerek müzakerelerin, gerekse diplomasilerin tarih derslerinde anlatıldığı kadar kolay olmadığını anlıyorsunuz.
NutukMustafa Kemal Atatürk · Elips Yayınları · 200734,5bin okunma
Siz siz olun Sarı Mustafanın yolunu unutmayın
Puan vermedi·587 syf.··
2022 6. kitabı
Bir kitap her okunduğunda çok farklı anlamlar ile karşınıza çıkar mı? Eğer siz bir toplumu harabe bir halden alıp Muasır Medeniyetler seviyesine getirebiliyorsanız yazdığınız kitap çizdiğiniz yol ve size ait düşünceler her seferinde farklı bir şekilde kendini haklı gösterir...
1000Kitap
NutukMustafa Kemal Atatürk · Elips Yayınları · 200734,5bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Ey Büyük ATATÜRK..
10/10
·587 syf.··
Beğendi
·
2023 8. kitabı
Kendine "Atatürkçüyüm" diyen, ama Nutuk'u hiç okumamş herkese, özellikle de ailelerin küçük çocuklarına okutması ve teşvik etmesi gerekiyor. Nutuk, ilkokul 1. sınıftan 5. sınıfa kadar sürekli üzerinde durulması ve bütün öğrencilere kompozisyonlar yazdırılıp, kendi bakışlarıyla anlatması; grup halinde üzerinde çalışılması ve öğrencilere analiz ettirilmesi gereken bir kitap. Başka türlü ebedi önderimizi nasıl tanıyabiliriz ki?!
NutukMustafa Kemal Atatürk · Elips Yayınları · 200734,5bin okunma
ECDAT TARİH YAZDI, TORUN OKUMAKTAN ACİZ .
10/10
·599 syf.··
2021 10. kitabı
·
29 günde okudu
·
Okunma: 20 Ocak 2021 13:05
"Tarihi yapanlar kadar yazanlar da önemli" Kitabı tarihi olayları belgelerle inceleyerek değil ,doğrudan doğruya o tarihi yaşayan o tarihi yapan kişidir Mustafa Kemal Atatürk. "Nutuk" bunun en canlı örneğidir. 19 Mayıs 1919 Tarihinde Mustafa Kemal Atatürk'ün Samsun'a çıkışıyla başlayan (bana göre de hala devam eden mücadele) Cumhuriyetin yapi taşlarından oluşan bir eser. Bir taraftan kendi vatanını işgal edilmesini düşmana teklif edecek kadar alçalan ,kendi ülkesinin aydınlarını gammazlayan is birlikçi bir siyasi kadro,bütün ümidini Allaha sonra İngiltere'te bağlayan bir padişah . Diğer tarafta Türk'ün, Türklüğün,bayrağın,vatanın, istiklalin bir sesi : "YA İSTİKLÂL YA ÖLÜM" . Bu çağrıyı yapan ve çağrıya kulak verenler, ülkesi İngiliz köpeği olmuş iken , ihanet had safhada iken ,yok olmaya mahkum bir ülke ve bir milleti 7 duvele karşı zafer kazanıp düşman elinden almışlardır. Hilafet'ten-Adalet'e Esaret'ten- Hürriyet'e Sefalet'ten -Medeniyet 'e Saltanattan- Cumhuriyet'e bizi ulaştıranlara bugünlerde kani bozuk olmayan herkes minnettar . Kitap Atatük'ün gençliğe seslenişi ile bitmesi beni hüzünlendirdi . Çünkü ne bizler ne de gençlerin bir kısmı ne kendisine ne de mirasina sahip çıkabildik. En değerli hazine dediği Cumhuriyet Bayramında bile bir çoğumuz çıkıp kutlamadik . Bugünlerde Atatürk'ü aşacagini iddia edenler önce ona ulaşabilmeleri gerek. Bugünlerde Atatürk'ün yolunda gittigini iddia edenler önce onu özümsemeleri gerek . Bugünlerde Atatürk'ü silebilecegini sananlarin akıllarından şüphe edilmesi gerek . Basta da dedigim gibi ,ecdat tarih yazmış, okuyun :))
NutukMustafa Kemal Atatürk · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202334,5bin okunma
Puan vermedi·599 syf.·
2022 77. kitabı
Tarihsel açıdan tartışılmaya son derece açık ve taraflı bir kitap. Çünkü bazı komutanlar şiddetle eleştiriliyor hatta suçlanıyor. (Özellikle Rauf Orbay, Refet Bey ve Nurettin Paşa) Yakın tarihi merak edenler için mutlaka okunması ve üzerinde düşünülmesi gereken bir eser. Ulusumuzun vahim durumunu ve harabelerden yeni bir ülkenin kuruluşunu telgrafhane çalışanlarının dahi ulusun geleceğini ne kadar çok etkilediğini özellikle de Atatürk'ün olayları, telgrafları ve antlaşma maddelerini vs. açıklayarak detaylı bir şekilde bize sunması tüm yaşananları onun kaleminden okumak üstünde yaşadığımız vatan toprağının ne kadar kıymetli olduğunu hatırlatıyor. Atatürk olayları anlatırken sık sık da, bizlere Türk gençliğine öğüt veriyor. Atatürk'ün en yakınındakilerin bile sık sık onu ne kadar yanılttığını görmek(Rauf Orbay), makam derdine düştüklerini görmek(Refet Bey) hepimiz için bir ders aslında. Okurken şaşırdığım o kadar çok nokta vardı ki hangisini yazsam karar veremedim; -Halide Edib ve Rauf Orbay'ın Amerikan mandası istemesi -Konya valisi Cemal Paşa'nın hainliği -Refik Halit Bey'in telgrafları alıkoyması İstanbul hükümetine çalışması -Savunma Bakanı Cemal Paşa'nın günümüz içişleri bakanına benzemesi -Yahya Kaptan'ın hükümet tarafından öldürülmesi ve eşinin iki yetimle kalması -BMM'nin dini bir açılışı olması -İnönü'nün genelkurmay başkanı olmasına gelen tepkiler -Atatürk'ün, Suphi Paşa ile yaşadığı anısı ve Cumalı Ordugâhı kitabını yazma hikayesi -Ahmet İzzet Paşa ve Salih Paşa'nın bencilliği -Nurettin Paşa'nın Bursa milletveki olmak için hazırlattığı yaşam öyküsünü Atatürk'ün 12 sayfa boyunca eleştirmesi
Tarih/Siyaset
NutukMustafa Kemal Atatürk · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202334,5bin okunma