Roma İmparatorluğu'ndan 1000 Yılına

Özel Hayatın Tarihi 1

Georges Duby

Özel Hayatın Tarihi 1 Gönderileri

Özel Hayatın Tarihi 1 kitaplarını, Özel Hayatın Tarihi 1 sözleri ve alıntılarını, Özel Hayatın Tarihi 1 yazarlarını, Özel Hayatın Tarihi 1 yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kadının ve çocuğun aşağı konumda oluşu, özel şiddetin her yerde hazır ve nazır olmasından kaynaklanmıştır. Özel şiddet, anlaşılmaz doğanın insanı her zaman tehdit ettiği bir ülkede, kaçınılmaz bir şeydi. Hayvanların yaşamak uğruna verdikleri yırtıcı mücadelede insan, erkek için saldırganlığı beslemeye ve kadın için de doğurganlığı korumaya yönelik bir çağrı keşfettiğine inanıyordu. Dolayısıyla avcılık, hayatta kalmanın yasalarını, daha doğrusu yegâne yasayı, en güçlünün yasasını özümsemek için ayrıcalıklı bir andı.
Sayfa 564 - Roma İmparatorluğundan 1000 YılınaKitabı okudu
Esasen kirlilik nosyonu, pek çok cinsel suçun sorumlusu erkek olsa bile özellikle kadını hedef alıyodu. Bu duyu cinneti, aşkın kökeni ve kaynağı olarak algılandığından, kozmostan ya da en azından kötü âlemden kopartılıp atılmalıydı ki toplumun kurucusu olan yumuşak bir evlilik ve annelik ilişkisi saygınlık içinde yaşanabilsin.
Sayfa 530 - Roma İmparatorluğundan 1000 YılınaKitabı okudu
Reklam
İster laik ister kilise kökenli olsun hiçbir metinde amor sözcüğü olumlu anlamda kullanılmış değildir. Her zaman için kösnül, akılcı olmayan ve tahripkâr bir tutkuya atıfta bulunur. Aşıkların kendi aralarındaki ilişkiler için olduğu kadar, ana-babalar ve çocuklar arasındaki münasebetler için de bu sözcük kullanılmaktadır.
Sayfa 526 - Roma İmparatorluğundan 1000 YılınaKitabı okudu
Giydirilmiş, yıkanmış, taranmış, süslenmiş beden, sonuçta tapınılan beden oluyordu. Şu halde, put haline gelmemesi için onu giydirmek gerekiyordu.
Sayfa 495 - Roma İmparatorluğundan 1000 YılınaKitabı okudu
Salii Franklarının yasası bütün bir Pagan beden anlayışını devreye sokan suçlara karşı aynı ölçüde dehşetli cezalar öngörüyordu: özgür bir erkek bir kadının eline dokunursa 15 sikke ödemek zorundaydı; dirseğe kadar kola dokunulduğunda ceza 30 sikkeydi; dirsekten yukarıya çıkıldığında 35 sikkeydi ve memeye ulaştığında ceza 45 sikke oluyordu! Şu halde, kadın bedeni bir tabudur. Neden? Tövbeye ilişkin bazı metinlerin bize açınladığına göre Pagan törenler sırasında genç kız ya da kadın, tarlalardaki bereketi ve yağmuru vb tahrik etmek amacıyla çırılçıplak soyunuyordu. Dolayısıyla bir kadına dokunmak hayatın sürecine zarar vermek demekti.
Sayfa 496 - Roma İmparatorluğundan 1000 YılınaKitabı okudu
Uzun saçlar gücü, erkekliği ve özgürlüğü imler. Kölelerin kısa kesilmiş saçları onların durumlarına işaret ederken ruhban da İsa'ya aidiyetini ortaya koymaktadır. Kadınların saçları olduğu gibi kalıyordu ve uzun iğneler marifetiyle özenle biçimlendirilmek zorundaydı.
Sayfa 496 - Roma İmparatorluğundan 1000 YılınaKitabı okudu
Reklam
Özel hayat, evi ve kulübeyi hazinelerin saklandığı yerler haline getirmiştir. Ama her şeyin etrafını kapatan ve bireyleri kendi aralarında bağlayan bu özel hayat, malik olmak zevki ile var olmak mutluluğu arasında kararsızdır. Yalan ve açgözlülüğü doğurmakta, yabancıyı konuk etmek ile dışlamak arasında kararsızca gidip gelmekte, münzeviye ya da katliama hayranlık duymakta ve işkembenin çağrısı ile altın açlığının pençesinde, içgüdü ve arzularını Paganca tanrılaştırmaktadır.
Sayfa 492 - Roma İmparatorluğundan 1000YılınaKitabı okudu
Azîz Bonaface'ın 730 tarihlerinde işaret ettiği üzere, Roma'ya hacca giden Anglosakson kadınları, hedeflerine ulaşabilmek için yolları üzerinde yer alan her kentte fahişelik yapmak zorunda bırakılmıştı. Bedeni yok etmenin özel bir tarzına yol açacak şekilde sadakanın bu esirgenmesi karşısında kilise, kadınların hacca gitmesini yasaklama mecbur oldu.
Sayfa 481 - Roma İmparatorluğundan 1000 YılınaKitabı okudu
Augustinus'un fikirleri, "dünya üzerindeki" aile reislerine, insanın ahlaki zafiyetine ilişkin bir katılık ve çileci bir bilinç dayatmıştır. Kendisi de Katolik Kilisesi içinde "dünya"yı ve "çöl"ü bir araya getirmiştir. Bu konuda, Katolik Kilisesinin Batı Avrupa'daki sessiz yükselişi boyunca onun izinden gidilecektir.
Sayfa 330 - Roma İmparatorluğundan 1000 YılınaKitabı okudu
Önceleri, cinsel arzunun nesneleri -baştan çıkaran erkek ve kadınlar- tarafından harekete geçirildiğinde anormal tahrikleriyle, iyi eğitim almış kişinin uyumunu bozabilecek bir "tutkular" kaynağı olarak düşünülen cinsellik, bundan böyle daha çok öteki tutkuları ele veren bir belirti gibi ele alınmaktadır. Evagrius geleneğinde cinsel fantasmalar ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir çünkü bunların ruhta çok daha zor ayırt edilebilen, dolayısıyla çok daha ölümcül coşkuları; öfkenin, gurur ve cimriliğin soğuk zehrinin varlığını somut bir şekilde (utanç verici tarzda bile olsa) açınladıkları kabul edilmektedir.
Sayfa 319 - Roma İmparatorluğundan 1000YılınaKitabı okudu
206 öğeden 121 ile 130 arasındakiler gösteriliyor.