Psikopatoloji'de Dini Belirtiler kitaplarını, Psikopatoloji'de Dini Belirtiler sözleri ve alıntılarını, Psikopatoloji'de Dini Belirtiler yazarlarını, Psikopatoloji'de Dini Belirtiler yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Gelişmiş bir toplumda insani ihtiyaçlar, ekseriya biyolojik, içtimai ve ruhi olmak üzere üç gruba ayrılmaktadır. Bunlardan ruhi ihtiyaçları tatmine yarayan vasıtalar bazan bütün kültüre damgasını basan, onun ağırlık noktasını ve özünü teşkil edebilecek derecede mühim bir mana, bir mahiyet taşımaktadır . İnsan mubitine intibak hususunda ne derece muvaffak olursa olsun ruhi ihtiyaçlarına karşı kayıtsız kalmamaktadır. Hatta aksine, maddi sahalardaki başarısı nispetinde ruhi ihtiyaçları ehemmiyet kazanmaktadır. Ruhi ihtiyaçların başında günlük hayatın zorluklarından, realiteden kaçmak, açıklayamadığı olaylar karşısınds duyulan aciz, korku, dehşet ve hayretten kurtulmak, istikbal veya akibeti hakkındaki endişelerini gidermek, devamlı bir iç huzuruna kavuşmak hasreti ve ilah gelmektedir.
İnsan, bu ihtiyaçların seviiyle eğlenceye, oyalanmaya ; ve kendisini ifade arzusuyla sanata ; emellerine nail olma, dayanak arama, sığınma maksadiyle de sihire, dine başvurmaktadır.
Beşeriyet bu gün, tarihin hiçbir devrinde görülmemiş olan bir tarzda hayat geçirmektedir. Tabii ilimlerde, teknolojide vaki olan ve devam etmekte bulunan muazzam ilerlemeler onlara pek yüksek mesafeler kat ettirmiştir. Bu husus elbette çok önemli bir şeydir, fakat sadece bir yönden görünüşüdür; hakikatte, bu hallerden müteessir olarak asıl değişenin insanın hayata karşı (attitude) leridir. Burada bahis konusu olan, kişinin işine, dünyaya, toplumdaki yerine ve toplumun diğer fertlerine ve nihayet bütün moral değerlere ve meselere karşı takındığı tavır değişikliğidir.
llkbaharda hormonların daha aktif bulunmasıyla bu mevsimde insanlar cinsel taşkınlık gösterırler. Nıtekim psikoz manyak depresif durumlar bu mevsımde daha çok görülür.
Normal insan kavramımn gerçeğe uygunluk derecesi izafidir, Bir çoğu müteselsil ve muayyen olmayan aralıklarla husule gelen ruhi fonksiyonlar içinde insan psikolojisinin tek esası değişmedir.