Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Türkçe - Arapça

Ruhu'l Furkan Tefsiri 7. Cilt

Mahmud Ustaosmanoğlu

Ruhu'l Furkan Tefsiri 7. Cilt Gönderileri

Ruhu'l Furkan Tefsiri 7. Cilt kitaplarını, Ruhu'l Furkan Tefsiri 7. Cilt sözleri ve alıntılarını, Ruhu'l Furkan Tefsiri 7. Cilt yazarlarını, Ruhu'l Furkan Tefsiri 7. Cilt yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Rasulallah (sallallahu aleyhi ve sellem): "... şüphesiz ki nefislerinizin sizler üzerinde hakkı vardır. O halde oruç da tutun, iftar da edin (ara da verin), namaz da kılın uyku da uyuyun..."
Sayfa 466Kitabı okudu
lgbt
Enes ibn Malik (radıyallahu anh) dan rivayet edilen bir hadis-i şerifte Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur: "Kadınlar kadınlarla, erkekler erkeklerle istiğna ettiği (cinsi yönden yetindiği ve tatmin olduğu) zaman onları, doğu tarafından çıkarak bazısını meshedecek (suretlerini maymun ve domuza çevirecek) bir kısmını da hasfedecek (batıracak) kırmızı bir rüzgarla müjdele. İşte bu, isyan edip haddi aşmaları yüzündendir."
Sayfa 399Kitabı okudu
Reklam
Hristiyanların: "İsa (aleyhisselam) lahutu (ilahlık yönü) ile değil de Nasutu (cismaniyet yönü) ile yerdi." sözleri de ihtilata varmaktadır. Halbuki ilah olanın ilah olmayanla karışıp birleşmesi düşünülemez.
Sayfa 385Kitabı okudu
İbn Hazm'ın hatalı görüşlerinden biri
(Bu ayet-i kerimenin de delalet ettiği gibi ...) "Biz Musa'nın anasına, O'nu emzir diye vahyettik." ayet-i kerimesinden yola çıkarak İshak (aleyhisselam) ın annesi Sare validemizin, Musa (aleyhisselam) ın annesinin ve İsa (aleyhisselam) ın annesinin peygamber olduklarını söyleyen İbn Hazm ve diğerlerinin görüşlerinin reddetmektedir.
Sayfa 384 - Maide süresi, 75. ayetin tefsirinin açıklamasındanKitabı okudu
lgbt
Kazf: Taşlamak anlamındadır. Bilindiği gibi Lut kavmi, livata (homoseksüellik) rezaletini bütün ikazlara rağmen bırakmayınca gökten yağan taşlarla cezalandırılmış ve memleketlerinin altı üstüne getirilmiştir. Kıyamete yakın bu ümmetten bir takımlarının başına da böyle taş yağacağı bildirilmektedir.
Sayfa 267Kitabı okudu
Aişe (radıyallahu anha) dan rivayet edildiğine göre Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur: "Bu ümmetin sonunda hasf (bir takım günahkarların yere batması), mesh (suretlerinin maymuna ve domuza döndürülmesi) ve kazf (gökten taş yağması) olacaktır. Aişe (radıyallahu anha) diyor ki: O zaman ben: "Ya Rasulallah! Aramızda salih kişiler olduğu halde biz helak olur muyuz?" deyince, Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem): "Evet, pislikler zuhur ettiği vakit (çirkin haller baş gösterdiğinde aranızda iyiler bulunsa da helak olursunuz)." buyurdu.
Sayfa 266 - قَالَ أَبُو عِيسَى هَذَا حَدِيثٌ غَرِيبٌ مِنْ حَدِيثِ عَائِشَةَ لاَ نَعْرِفُهُ إِلاَّ مِنْ هَذَا الْوَجْهِ . وَعَبْدُ اللَّهِ بْنُ عُمَرَ تَكَلَّمَ فِيهِ يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ مِنْ قِبَلِ حِفْظِهِKitabı okudu
Reklam
Ezandan sonra okunacak dua
Sa'd ibn Ebi Vakkas (radıyallahu anh) dan rivayet edilen bir hadis-i şerifte Rasulullah (sav) şöyle buyurmuştur: "Müezzinin sesini işittiğinde kim, 've ene eşhedü en lâ ilahe illallâh, vahdehû lâ şerîke leh ve eşhedü enne Muhammeden abduhû ve rasûlüh, radîtu billâhi rabben ve bi'l-islâmi dînen ve bi muhammedin nebiyyen' (Ben şehadet ederim ki Allah'tan başka bir ilah yoktur. O birdir, ortağı da yoktur. Ben yine şehadet ederim ki Muhammed onun kulu ve rasulüdür. Rabb olarak Allah'dan, din olarak İslamiyet'ten ve Peygamber olarak da Muhammed'den razı oldum) derse günahı bağışlanır."
Sayfa 248 - https://www.hadisveritabani.info/hadis/ara?kelime=10634&arama=aKitabı okudu
Sapık şia mezhebi, bu ayet-i celilede (Maide, 55) geçen "Veli" kelimesini mütevelli (devlet reisi) manasına yorumlayarak Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) den hemen sonra hazreti Ali (radıyallahu anh) efendimizin halife olması gerektiğini söylemişlerse de; Ayet-i celilede geçen "Veli" lafzının devlet reisi manasında olması kabul edilemez. Bilakis bunun manası "yardımcı ve dost" demektir. Ayet-i kerimenin öncesi ve sonrasına bu mana uygun düşmektedir. Çünkü bundan evvel: "Ey iman edenler! Yahudi ve hristiyanları dost edinmeyin." buyrulmuştur ki bundan "Yahudi ve hristiyanları devlet reisi seçmeyin" manası kastedilemez. Çünkü bunun yasaklığı herkesçe bilinen bir husustur.
Ezanı tekrar etmek
Müezzine icabet etmek yani dediğini tekrar etmek, helâda veya cima anında olmadıktan sonra, cünüp veya hayız da olsa her duyan üzerine vaciptir. Mülteka şerhi "Münteka" da zikredildiğine göre vacip olan ayakla (cemaate giderek) icabet etmektir, dille icabet ise müstehaptır. En açık olan görüş budur.
Sayfa 246Kitabı okudu
Allah-u Teala'nın kuluna karşı olan muhabbeti birkaç mananın dışına çıkmaz. Bu muhabbet ya kuluna acıması veya ona lütuf ve ihsanda bulunması ya da medh-u sena buyurması şeklinde tezahür eder. Kulun Allah-u Teala'ya muhabbetine gelince; bu, kişinin kalbinde bulduğu latif (cismani olmayan ruhani) bir haldir ki, bu hal, sahibini sevdiği Zatın emirlerine uymayı nefsinin arzularına uymaya tercih etmesine, nefsinin hazlarını terk edip her yönü ile Hak Sübhanehu'nun haklarını diğer bütün hazlara tercih etmeye sevk eder.
Sayfa 221Kitabı okudu
32 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.