Saf Aklın Eleştirisi

Immanuel Kant

Saf Aklın Eleştirisi Gönderileri

Saf Aklın Eleştirisi kitaplarını, Saf Aklın Eleştirisi sözleri ve alıntılarını, Saf Aklın Eleştirisi yazarlarını, Saf Aklın Eleştirisi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Metafizik epistemolojik açıdan imkansız, fakat ontolojik olarak da mümkündür.
Reklam
109 syf.
8/10 puan verdi
Hayatımda en yavaş okuduğum kitaptır; daha doğrusu okumaya çalışıp bıraktığım. Kaldığım yeri açıp, bir cümle okuyup, o cümleyi bir daha okuyup, kurşun kalemle her sözcüğün altını çize çize bir kez daha okuyup kitabı kapattığımı ve günler boyu üzerinde düşündükten sonra kendimi hazır hissettiğimde tekrar açıp, sonraki cümleyi okuduğumu bilirim.
Arı Usun Eleştirisi
Arı Usun EleştirisiImmanuel Kant · İdea Yayınevi · 2011214 okunma
Önsöz
Burada aynı zamanda Eleştirinin şu bilmecesi, yani, nasıl oluyor da kategorilerin teorideki duyularüstü kullanılışının nesnel gerçekliği yadsınabiliyor, ama saf pratik aklın nesneleri bakımından bu gerçeklik kabul edilebiliyor bilmecesi, ilk defa çözülüyor; çünkü aklın bu pratik kullanılışı, yalnızca bir ad olarak bilindiği sürece, bunun, zorunlu olarak tutarsız görünmesi gerekir.
Sayfa 5 - Türkiye Felsefe Kurumu
Saf Pratik Aklın Temel Yasası
Handle so, daß die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne. ~~~ Öyle eyle ki, senin istemenin maksimi, hep aynı zamanda genel bir yasamanın ilkesi olarak da geçerli olabilsin.
Sayfa 35 - Türkiye Felsefe Kurumu
Not
Mutlu olmak, zorunlu olarak her akıl sahibi ancak sonlu varlığın arzusudur, dolayısıyla da bu varlığın arzulama yetisini kaçınılmazcasına belirleyen bir nedendir. Çünkü bir bütün olarak varoluşundan memnun olması, böyle bir varlığın doğuştan sahip olduğu bir şey ya da bağımsızca kendi kendine yetmenin bilincini varsayan bir kutsal bağış değildir; bu, sonlu yapısının kendisinin onu ister istemez karşı karşıya bıraktığı bir sorundur; çünkü bu varlık gereksinmeler içindedir ve bu gereksinmeler arzulama yetisinin içeriğiyle ilgilidir; yani durumundan memnun olabilmesi için neye gereksinme duyduğunu belirleyen öznel bir haz ya da acı duygusuna bağlıdır.
Sayfa 28 - Türkiye Felsefe Kurumu
442 öğeden 431 ile 440 arasındakiler gösteriliyor.