Adı:
Sanat
Alt başlık:
Konuşan Kafalar
Baskı tarihi:
2009
Sayfa sayısı:
88
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786059949057
Kitabın türü:
Orijinal adı:
Art :Talking Heads
Çeviri:
Mine Yıldırım
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Encore Yayınları
"2002 yılında eleştirmenler ve yönetmenler arasında yapılan Sight and Sound anketinin sonuçlarının gösterdiği gibi -yozlaşma eksantrikleri saymazsak- eninde sonunda iki temel sinemasever grubuyla karşı karşıyayız: Yurttaş Kane'nin şimdiye kadar yapılmış en iyi film olduğunu düşünenler; ve bu sıfatı hak eden filmin Yükseklik Korkusu olduğunu düşünenler. Bu satırların yazarı da, Potemkin Zırhlısı ve Yurttaş Kane çağlarının ardından, yeni on yılların Yükseklik Korkusu çağı olarak anılacağını, Yükseklik Korkusu'na hayal edebileceğimiz tek rekabetin Hitchcock'un Sapık filminin olacağını düşünenler arasında yer alıyor."

(Tanıtım Bülteninden)
115 syf.
·4 günde·Beğendi·Puan vermedi
Zizek'i salt film eleştirmeni olarak ele almak (mümkün değil) bu onu hafife almak veya indirgemeci davranmak olabilir. Bir takım filmleri alıyor, heykeltıraş gibi yontmaya başlıyor. Her şeyden önce belleği sağlam bir sinefil olduğunu göz ardı etmemek gerek. Felsefe doktorası var, psikanaliz eğitimi görmüş. Sinema setinden oluşan bir kitap takımı var. Zizek çok boyutlu bir yazar, bu yapıtında da sinema filmlerini birbiriyle ilişkisi içerisinde ele alıyor: inanılmaz şaşırtıcı, zeka dolu olduğunu söylemek gerek. Fazla alıntı yapmak istemedim, çünkü eserin anlaşılması için bütününün okunması gerektiği fikrine katılıyorum. Tavsiye ederim.
Hepimiz gündelik yaşamlarımızdan, kendi imgemizin
gözümüze iliştiği ve imgenin bize dönüp bakmadığı o
tekinsiz anları biliyoruz. Bir keresinde, kafamın arkasındaki tuhaf büyümeye çift aynayla bakmaya çalışırken, aniden profilden yüzümün bir anda gözüme iliştiğini
anımsıyorum. Aynadaki imge tüm mimiklerimin aynı­sını yapıyordu, ama garip ve koordinasyonsuz bir şekilde. Böyle bir durumda, “aynasal imgemiz bizden kopa­rılmıştır ve bakışımız artık bize bakmıyordur.”Böylesine
garip deneyimlerde, Lacan’ın objet petit a olarak bakış
dediği şeyi, aynamsı simetrik ilişkiden sakınan imgemizin parçasını yakalarız. Kendimizi “dışarıdan”, bu
imkânsız noktadan gördüğümüzde travmatik olan,
Ben’im nesneleştirilmiş, bakışın dışsal nesnesine indirgenmiş olmam değildir; nesneleştirilen, beni dışarıdan
gözlemleyen bakışımın kendisidir. Bu da, tam olarak,
bakışımın artık bana ait olmadığı, benden çalınmış
olduğu anlamına gelir.
Bu nedenle bilimin Gerçek ile tek teması,
matematize edilebilir soyutlamadır: Bilimde, gerçeklik
ile Gerçek, bedenlerin yaşanmış somut deneyimleri ve
soyut (ve eninde sonunda anlamsız) nümerik formüller
olarak birbirine karşıttır. Buna karşılık sanat, yaşanmış
gerçekliğin içinde kalır: Ondan bir parça, bir nesne
koparır ve onu “Şey düzeyine” yükseltir.
Slavoj Zizek
Sayfa 11 - Encore

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Sanat
Alt başlık:
Konuşan Kafalar
Baskı tarihi:
2009
Sayfa sayısı:
88
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786059949057
Kitabın türü:
Orijinal adı:
Art :Talking Heads
Çeviri:
Mine Yıldırım
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Encore Yayınları
"2002 yılında eleştirmenler ve yönetmenler arasında yapılan Sight and Sound anketinin sonuçlarının gösterdiği gibi -yozlaşma eksantrikleri saymazsak- eninde sonunda iki temel sinemasever grubuyla karşı karşıyayız: Yurttaş Kane'nin şimdiye kadar yapılmış en iyi film olduğunu düşünenler; ve bu sıfatı hak eden filmin Yükseklik Korkusu olduğunu düşünenler. Bu satırların yazarı da, Potemkin Zırhlısı ve Yurttaş Kane çağlarının ardından, yeni on yılların Yükseklik Korkusu çağı olarak anılacağını, Yükseklik Korkusu'na hayal edebileceğimiz tek rekabetin Hitchcock'un Sapık filminin olacağını düşünenler arasında yer alıyor."

(Tanıtım Bülteninden)

Kitabı okuyanlar 10 okur

  • Ozan Baran DİLEK
  • Betül ÖZTÜRK
  • Selim
  • Velat Cansever
  • Selin
  • nowhere
  • tahsin
  • DERYA...
  • Peyroux
  • Jazz

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%0
8
%0
7
%33.3 (1)
6
%0
5
%66.7 (2)
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0