Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Avrupalı Düşünürlerin Orta Doğu ve Hindistan’daki Şark Despotizmi Üzerine Görüşleri

Şarkiyatçılık ve İslam

Michael Curtis

Şarkiyatçılık ve İslam Sözleri ve Alıntıları

Şarkiyatçılık ve İslam sözleri ve alıntılarını, Şarkiyatçılık ve İslam kitap alıntılarını, Şarkiyatçılık ve İslam en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Volney, “ İslamiyet'in ruhunu devlet eliyle yapılan suistimallerin ana kaynağı ve halkın tembellik ve kayıtsızlığının bir sebebi olarak görmektedir. Halk, İslam’daki “takdiri ilahi” kavramını kabullenişleri sebebiyle kaderci insanlar haline gelmiştir ve bu yüzden Müslümanlar her şeyi Tanrının takdiri olarak kabul edecektir Eğer Kur'an'ın tutarlı bir anlamı varsa o da inatçı ateşli bir fanatizmin gücü olabilir.
Patrimontal siyasi yapılar efendi ve tebaa arasındaki kalıplaşmış ve sabit ilişki üzerine kurulu olan ataerkilcilikten ve feodal sistemlerden ayrışmaktadır.
Sayfa 406Kitabı okudu
Reklam
Tocqueville, cihad’ı tüm inananların katılmak zorunda olduğu sadece Ateşkes ilan edebilecek ona kâfirlerle kurulan ilişkinin doğal bir koşulu olan kutsal bir savaş olarak nitelendirilmiştir. Tocqueville inananların fanatiklik ve hırsa teşvik edildiğini söyler.
Sayfa 231Kitabı okudu
Locke, despotik gücün tanımını” bir kişinin karşısındaki kişi üzerinde ne zaman isterse hayatına son verebileceği mutlak ve keyfi bir güce sahip olduğu ve insanların hiçbir mülke sahip olmadığı bir rejim türü” şeklinde yapar.
Hıristiyan teologlara göre öteki kafir anlamına geliyordu. Bu da Müslümanlar demekti Hıristiyanların değişim yaşayan İslam algısına rağmen bu din genellikle teolojik olarak yanlış görüldü ve Müslümanların saldırgan, farklı ve tehlikeli bir medeniyet oldukları dayanağı ile ele alındı.
Tocqueville’e göre, İslami fayda sağlamaktan ziyade hasar verici yoğun bir güç ve yetki uygulamaktadır. Hıristiyan rahiplerin Orta çağ’da yapmaya çalıştıklarına benzer şekilde, İslam ülkelerinde din ve adalet bir arada toplanmıştır.
Sayfa 231Kitabı okudu
Reklam
dekolonizasyon ve anti kolonyalist ideolojinin etkisi altında özellikle genç nesil için günümüzün en büyük çağrısı Avrupa merkezci ve kolonyalist zihniyetle zehirlenmiş olan geçmişin müktesep bilgi birikiminin reddedilmesidir.
Knolles, Türklerin Avrupa'daki yayılmasının sebebini hainlik, hilekarlık ve güçten ziyade kurnazlık olarak görüyor ve “erdem ve insanlıktan nasibini alamamış, Türklerin verdiği sözlere inanmanın tehlikeleri konusunda uyarıda bulunuyordu. Dikkat çekici bölümlerden birinde Türklerin egemenliğinin “Yüce tanrının gizli hükmüne göre, bu merhametsiz zalimlerin günahları yüzünden nesiller boyunca cezalandırılacaklarını ortaya çıkardığını söylüyordu. Türkler aynı zamanda ininde pusuya yatıp Avrupalıları bekleyen bir aslan gibi gaddar ve Avrupalıları mahvetmek için diğer Prensleri de kıstırmak adına kurulmuş tuzaklar kullanan kardeşlerdir.
Despotik bir ülkede, prensin istekleri kanun yerine geçer. Ilımlı yönetimlerdeyse, kanun özenlidir ve herkesçe bilinir, böylece güç ve yetkinin verildiği herkes tarafından takip edilebilir, mahkemeler ve kamu hizmeti önemli bir dereceye kadar bağımsızdır.
Sayfa 136Kitabı okudu
ilk dönemlerde gerçekleşen çatışmalarda savaşta Cesur ve Çetin olsalar da Müslümanların aslında kirli, düzenbaz şehvet düşkünü ve kötü kişisel alışkanlıklara sahip insanlar oldukları yönündeki basmakalıp düşünceler Avrupalı frankların Müslümanlara karşı görüşlerinde hakimdi.
16 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.