Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Schopenhauer

Thomas B. Saunders

Schopenhauer Sözleri ve Alıntıları

Schopenhauer sözleri ve alıntılarını, Schopenhauer kitap alıntılarını, Schopenhauer en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
“Dışsal olaylar ancak içsel olayların izin verdiği ölçüde kişiyi etkiler.”
“Zaman ki onunla her an elimizdeki her şey boş bir hiçliğe dönüşmektedir ve sahip oldukları bütün değeri kaybetmektedir.”
Sayfa 15 - Say YayınlarıKitabı okudu
Reklam
“Tanrı kuşkusuz fındıkları yarattı, fakat onları kırmadı.”
Doğumundan 5 dakika sonra ismine, milletine, dinine ve mezhebine karar verirler. Ve sen ömrünün geri kalan kısmını seçmediğin şeyleri savunarak geçirirsin.
Zaten can sıkıntısı denilen şey beyhudelik hissinden, elde edilmiş olduğu sanılan tatminin gayrı hakiki olduğu duygusundan başka nedir ki?
...hiçbir tatmin geçici bir doygunlu­ğun sınırlarının ötesine geçemez...
Sayfa 74 - Say Yayınları - Çeviren & Yayıma Hazırlayan: Ahmet Aydoğan, I. Baskı 2006 • II. Bölüm: Schopenhauer - Thomas B. Saunders
Reklam
İstediği her şeye sahip olan insan, söylediğimiz gi­bi, can sıkıntısına düçar olur, zaten can sıkıntısı denilen şey beyhudelik hissinden, elde edilmiş olduğu sanılan tatminin gayrı hakiki olduğu duygusundan başka nedir ki? Bu durumda olan bir insan zamanını kullanmayı de­ğil, fakat onu öldürmeyi arzu eder; bunu kendi kendisi­ ne çok ender durumlarda yapabileceğinden, kendisini can havliyle toplumun içine atar ve bu konuda başkala­rının kendisine yardım etmesini sağlar. Ne var ki, bura­da da bu aynı his yakasını bırakmaz, çok geçmeden onu kıskıvrak yakalar ve kısa bir müddet için yalnız kalmayı arzular. Dolayısıyla, yaşama iradesi onu kısa bir tatmin anından bir başkasına sürükler ve bütün varlığı ıstırap ve can sıkıntısı arasında bocalayıp durur.
Sayfa 75 - Say Yayınları - Çeviren & Yayıma Hazırlayan: Ahmet Aydoğan, I. Baskı 2006 • II. Bölüm: Schopenhauer - Thomas B. Saunders
Schopenhauer, şiir tarihten daha felsefi ve daha kıy­metli bir şeydir diyen Aristotoles'i iktibas etmekten asla bıkıp usanmamıştır. Çünkü şiir, diye sürdürür, "emelleri ve tasarıları ile şu ya da bu belli kimseleri takdim etmez, insan tabiatının geniş hatlarını ve ölümsüz tiplerini dile getirir".
Sayfa 70 - Say Yayınları - Çeviren & Yayıma Hazırlayan: Ahmet Aydoğan, I. Baskı 2006 • II. Bölüm: Schopenhauer - Thomas B. Saunders
Yalnızlık, zeki beyinlerin Çıkarsızların ve sağduyulu insanların kaderidir... # Schopenauner
Varlığımın, özümün, birincil olarak düşünme operasyonlarının, kafamdaki bilgi işlevlerinin sonucu değil de, içimdeki istemenin ürünü olduğu yolundaki görüşü kabul edecek olursam, kafamdaki dar ve küçük dünyanın sınırlarını terk edip varlığımın merkezini kendi fizyolojik tabiatımın derinliklerinde keşfederim. Bu derinliklerde dünya ile, onun genel-soyut özü ile bütünleşirim.
Reklam
İnsan, zihnî donanımı ne kadar yüksek ise o kadar çabuk ve o denli derin bir şekilde, sadece mutlu olmadığının değil, aynı zamanda korumayı umabileceği yegâne şeyin, bir huzur ve dinginlik durumu olduğunun farkına varır.
"Eğer her büyük insan kendi çağının gerçek çocuğu ola­rak görülmeyi tercih ederse ve her ne olursa olsun ken­di çağının hastalıklarını tüm bu daha küçük insanlardan daha şiddetli bir şekilde ve daha büyük bir duyarlılıkla yaşarsa o zaman böyle büyük bir kişinin kendi çağına karşı verdiği mücadele kendisine karşı verdiği anlamsız ve yıkıcı mücadeleden başka bir şey değilmiş gibi görü­nür. Ama sadece öyle görünür; çünkü o çağının kendisi­nin büyük olmasını engelleyen boyutlarına karşı müca­dele eder ki, büyüklük onun için doğrudan şu anlama gelir: Özgür ve tamamen kendisi olmak."
Sayfa 12 - Say Yayınları - Çeviren & Yayıma Hazırlayan: Ahmet Aydoğan, I. Baskı 2006 • I. Bölüm: Schopenhauer Neden Önemli - Ahmet Aydoğan
"Hiç kimse, bir bilimi zahmetsiz, meşakkatsiz, öğrenemez, ama kimisi daha fazla, kimisi daha az... Fakat sanattan herkes ancak kendi içinde gizli (bilkuvve) olarak da olsa götürdüğü kadar bir şeyler alır. Bilimden farklı olarak sa­nat bir insanın sadece aklına hitap etmez, fakat onun en derin doğasına, herkesin gerçekte ne ise ancak o kadar hesaba katıldığı, ancak o kadar önem atfedildiği yere seslenir. Bu ayniyle benim felsefem için de geçerlidir, çünkü o sanat olarak felsefe olacaktır."
Sayfa 87 - Say Yayınları - Çeviren & Yayıma Hazırlayan: Ahmet Aydoğan, I. Baskı 2006 • II. Bölüm: Schopenhauer - Thomas B. Saunders
Her ne olursa olsun bu dünyada insanın içinde tomurcuklanan her hevesin, öyle er geç... , eninde sonunda... değil, daha bir arzuya dönüşür dönüşmez boş bir serap haline geliverdiğini görmek ve her şiddetli arzunun meyvesinin kaçınılmaz olarak keder ve elem olduğunun idrakinde olmak insanın nerede ve nasıl bir yerde olduğunun ve böyle bir yerde esenlik ve kurtuluşu için temel ve azim bir mesele olarak önünde ne muazzam bir heyulanın durduğunun farkına varmasını gerekli kılar. Ve tersini...
Zaman ki onunla her an elimizdeki her şey boş bir hiçliğe dönüşmektedir ve sahip oldukları bütün değeri kaybetmektedir.
Sayfa 15 - Say YayıncılıkKitabı okudu
24 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.