Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Selefilik Gönderileri

Selefilik kitaplarını, Selefilik sözleri ve alıntılarını, Selefilik yazarlarını, Selefilik yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Selefçi zihniyette "mutlak hakikat," geçmişte belirlenmiş, insana sadece iletilen, durağan, biçimsel ve maddesel bir sistem halindedir. Başka bir ifade ile kültürel zamansallık, kutsal olarak addedilen hâkim bir zamansallığın otoritesi altındadır. "İnsan" bu durumda "kaybedilecektir," çünkü hâkim zamansallığın sadece bir nesnesi olacak. Tanrı ve kutsal gelenek karşısında "görülmeyecek"tir. Bir tabiin âlimi olan Muhammed Ibnu'l-Münkedir'in (ö. 130 h.) var olmanın bir ifadesi olan görüş bildirmeyi, "Allah ile kul arasına girme" olarak nitelendirmesini ve Hz. Ömer'in "Dini, bilginin bir zerresi bile yıkar" dediğinin rivayet edilmesini buna örnek olarak vermek mümkündür. Ayrıca rey ile hüküm verdiği için Ebu Hanife'nin "Allah'a karşı cesaretli olmak"la itham edilmesi" de bu kabildendir. s.207
KitapYAYINEVİ
“Kuran bize yeter” ifadesi de din alanının örf ve âdetlerle genişletilmesine, örf ve âdetlerin, hayatın akışını önleyen ezici baskısına bir başkaldırıyı, dini, bizzat kendi kategorileri ile sınırlayıp, hayatı kendi gerçekliği içinde yaşama arzusunu sembolize etmektedir.
Sayfa 79 - Kitap Yayınevi
Reklam
İnsanlar, ya alim, yani öncekilerin sünnetini öğretenler ya da geçmişte belirlenen yolu öğrenenler olmalıdırlar. Bunun ötesinde hiçbir hayır yoktur. Alim ve ilim talim edenlerin dışındaki insanlar, hüsrana uğrayacaklardır. Nitekim Hz . Peygamber’ in şöyle dediği belirtilmiştir: “İnsanlar ya öğretici(âlim) ya da öğrenendir (müteallim). Bunların dışındakiler ‘hemec’dir (koyun sürüsü, ahmak kişiler, anarşik toplum).
Sayfa 65 - Kitap Yayınevi
Hadisleri yazı ile tespitte böyle bir tereddüdün birtakım sebepleri olmalıdır. İbn Abdilberr, bu konuda üç sebep zikretmektedir: Birincisi, Arapların hıfz geleneği karşısında yazının garip karşılanması; ikincisi, Kuran yanında başka kitapların varlığının kaygı verici bir durum olarak nitelenmesi; üçüncüsü de yazının bir Yahudi âdeti olarak görülmesi ve Yahudilerin dinlerini yazı ile bozduklarına dair bir inancın bulunmasıdır.
Sayfa 62 - Kitap Yayınevi
Bir rivayette belirtilmektedir ki ilmin evveli susmak, ikinci safhası dinlemek, üçüncü safhası hıfz, sonrası amel ve nihayeti neşirdir.
Sayfa 61 - Kitap Yayınevi