Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Sıradan Olanın Başkalaşımı

Arthur C. Danto

Sıradan Olanın Başkalaşımı Sözleri ve Alıntıları

Sıradan Olanın Başkalaşımı sözleri ve alıntılarını, Sıradan Olanın Başkalaşımı kitap alıntılarını, Sıradan Olanın Başkalaşımı en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Kısa sürede güneşi ve cenneti, dünyayı, kendini ve diğer hayvanları ve bitkileri ve biraz önce konuştuğumuz başka bir sürü şeyi aynada elde edebilirsin. bu tam da, Diyojen'in insanın tüysüz, iki ayaklı tanımlanmasına karşı, yolunmuş tavuk örneğini vermeye iten, bir tanımı alt etme çabasına benzer ve sanatsal bir eleştiri olarak da Picasso'nun Suze şişesinin üzerindeki etiketi çıkarıp bir şişe çiziminin üzerindekine yapıştırmasına paraleldir. Picasso, gerçekliğin parçalarını yapıta yedirmenin, zorlu akademik talimlerle gerçekliğe yaklaşmaya çalışmaktan daha anlamlı olduğunu ve iyi bir akademik elin ancak heves edebildiğine, bu yolla, anında ulaşılabileceğini ima eder.
oyunlar, büyüler, rüyalar ve sanat kavramsal olarak birbirine çok yakın olup dünyanın dışındadırlar, dünyaya tam da bizim incelemeye çalıştığımız türden benzer bir mesafede dururlar.
Reklam
Nelson Goodman, yüzyıllar sonra kim bu dünyanın aynısına ihtiyaç duyar, diye sorar ve karakteristik hazır cevaplığıyla ekler: "Bu Allah'ın belası şeylerden biri yeterli." Bir haritanın, belli bir gerçeklikle ilişkili olarak yolumuzu bulmamıza yarayan bir tür kopya olduğu söylenebilir. Ancak Lewis Carroll'ın açıkça belirttiği gibi, bir harita bir ülkenin kopyası değildir bu nedenle ki birinde kaybolmuş olmamız diğerinde de öyle olduğunu göstermez.
Birbirlerine özdeş midirler yoksa tek başlarına birer kimlikleri mi vardır?
Ancak aynaların bile, onlarla mimesis sınıfına girebilecek olanlar arasındaki ilişki her ne olursa olsun, kayda değer bilişsel özellikleri vardır; sözgelişi, kendimizi onlarda görebiliyor ve onlarsız da göremiyor oluşumuz karşısında Sokrat, hayli duyarsızdır. Ayna imgelerinin bu asimetresine takılan Hamlet, buradaki metafordan daha derin bir şekilde yararlanır: Aynalar ve -genelleme gereği- sanat yapıtları, bize onlardan yararlanmadan da bilebilecek olduğumuzu geri vermek yerine bir tür kendini açığa çıkarma aracı olur. Bu, üzerine bir an düşünmeye değer, karmaşık bir epistemolojiye işaret eder.
Eğer estetik tepki, sanatla sanat arasındaki fark gibi sabit kalırsa, aynısı bunlar için de geçerlidir. Ancak bu yanlıştır. Estetik tepkilerimiz değişkendir, çünkü tepki verdiğimiz nitelikler farklıdır.
Reklam
Halihazırda Tresias'ın öngördüğü gibi- Sokrat'ın meşhur bilişsel emri "kendini bil"in bir tür kişisel muafiyetle izlenecek bir yol olduğunu sananlar için epistemolojik intihar başlığı altında eşsiz bir ders olacak şekilde kendi bilgisi sebebiyle ölmüştü.
Felsefe, felsefeciler tersine inansa da olguları temsil etmez, bir iş de yapmaz ki heveslileri yapması gerektiğini düşünür. O halde ya yanlış işletilen ya da az işiletilen bir dildir.
"Sanatta her yeni yorum bir Kopernik devrimidir; çünkü tıpkı gökyüzünün sürekli değişimi gibi farklı yorumlanan nesneler aynı kalmasına karşın her yorum yeni bir çalışma oluşturur."
Sayfa 145Kitabı okudu
Bir resim, resmi olduğu şeye ne kadar benzese de, benzediği şey bir resim dahi olsa, mantıksal olarak ayrı bir düzene ait bir varlık olmayı sürdürür.
66 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.