Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Siyaset Fıkhı Siyasi Sünnet

Muhammed B.El-Muhtar Eş-Şankiti

Siyaset Fıkhı Siyasi Sünnet Sözleri ve Alıntıları

Siyaset Fıkhı Siyasi Sünnet sözleri ve alıntılarını, Siyaset Fıkhı Siyasi Sünnet kitap alıntılarını, Siyaset Fıkhı Siyasi Sünnet en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Maddi veya manevi baskı üzerine kurulu bir birlik, kalıcı olamaz. Birliğin, insanların vicdanından doğarak hayat bulmasından daha iyi bir güvencesi olamaz.
Sayfa 91 - manaKitabı okudu
İslam toplumlarının farklılıkları, mevcut problemlere verilecek en uygun cevabın türünü belirler ve İslami hareketlere, kendi toplumlarının özelliklerini dikkate alarak hareket etmelerini ve bu özelliklere uygun yeni vasıtalar geliştirmelerini zorunlu kılar.
Sayfa 77 - manaKitabı okudu
Reklam
İşte bizler İslami hareketleri toplumdan bu şekilde koparıyoruz ve hareket ile insanlar arasındaki psikolojik engelleri ve şüpheleri bu şekilde çoğaltıyoruz. Toplumundan kaçan ve toplumu hakkında kötü zanna sahip olan bir değişim hareketinin varacağı noktayı sormaya gerek yoktur.
Sayfa 99 - manaKitabı okudu
Kalabalıkları etrafında toplamaya yönelip, bu konuda yeteri kadar, hatta daha fazla bir sonuç elde etmiş bir hareketin yapması gereken en uygun şey, dağılmaktan ve parçalanmaktan korunup, zor ve sıkıntılı zamanlara hazırlanmak için, artık sistemini kurmaya, düzenini oturmaya, çekirdeğini sağlamlaştırmaya ve saflarını kenetlemeye çalışmaktır.
İslâmi hareketler, iman dereceleri, takva dereceleri, şuurları, anlayışları, mezhepleri, fikhi altyapıları ve hayat tecrübeleri birbirinden farklı da olsa, Allah'ı ve Resulünü seven kişilerden en yüksek sayıyı bünyesine almış ve -gücü, anlayışı ve yeteneği oranındahepsinden istifade etmiş olur. Dolayısıyla herkesi tek kalıba sokma anlayışında direnmenin hiçbir anlamı yoktur. Çünkü bu anlayış, köklü ve sağlam her çalışmanın kaynağı olan, “yaratıcılık ve aksiyon ruhu”nu öldürür.
Dinin eleştiri kabul etmesi mümkün değildir; ancak din ve teşkilat birbirine karıştırıldığı için, teşkilat da eleştiri kabul etmez bir hale dönüşüyor... Onun için teşkilatın öz eleştiriye teşvik edilmesi ve artık çağımızda bütün sistemlerin, cemaatlerin ve grupların kabul ettiği bu doğal hakkın (eleştiri hakkının) kapısının herkese açılması gerekir.”
Reklam
“Bir inanç ve gaye olan din ile bir topluluk ve araç olan teşkilatın birbirinden ayrılması gerekiyor...
En- NefisiKitabı okudu
Ümmet işverendir, yönetici ise onun işçisidir. Ümmet, belirli bir maddi ücret ve şartlı bir manevi makam karşılığı yönetme işini yerine getirmesi için onu vekil tayin etmiştir.
Dinin eleştiri kabul etmesi mümkün değıldir: ancak din ve teşkilat birbirine karıştırıldığı için, teşkilat da eleştiri kabul etmez bir hale dönüşüyor... Onun için teşkilatın öz eleştiriye teşvik edilmesi ve artık çağımızda bütün sistemlerin, cemaatlerin ve grupların kabul ettiği bu doğal hakkın (eleştiri hakkının) kapısının herkese açılması gerekir.
"İş istişareye ulaşınca, samimi veya basiretli kimsenin istişâresinden yararlan." "İstişârenin senin değerini düşürdüğünü sanma, çünkü kanadın ucundaki tüyler kanadın dibindeki tüylere güç verir."
Reklam
Şeyhulislam İbni Teymiye'nin "Minhâcu's-Sunne" isimli eserinde birçok yerde dikkat çektiği gibi, genelde imkansız olduğu için yöneticinin seçiminde icma olması şart değildir. Çoğunluğun sağlanması yeterlidir ve sahabe bununla amel etmiştir.
Şeyhulislam İbni Teymiye şöyle der: "Güçlülüğün ve güvenilirliğin insanlarda bir arada bulunması az görülen bir durumdur. Bu nedenle Ömer (ra), "Allah'ım fasığın güçlülüğünü ve güvenilirin acziyetini sana şikayet ediyorum" derdi.
"Yönetilenlerin görüşleri yöneticiye donanım sağlar ve güç verir. Onların görüşlerinin küçük görülmesi ve dikkate alınmaması caiz değildir. Kuş, kanadının ucundaki tüylerin verdiği güç ve destek olmadan sadece kanadının dibindeki tüylerle göklerde uçamaz."