Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Siyaset Felsefesinin Temel Sorunları

Siyasi Hermenötik

Burhanettin Tatar

Siyasi Hermenötik Gönderileri

Siyasi Hermenötik kitaplarını, Siyasi Hermenötik sözleri ve alıntılarını, Siyasi Hermenötik yazarlarını, Siyasi Hermenötik yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Felsefe ve matematik hocasıyla oturduk kahve içtik... Sonra felsefeci bana kitabını ödünç verdi.
Siyasi Hermenötik
Siyasi Hermenötik
Lise böyle bir yer miydi?
Zira hep aynı şekilde anlaşılan geçmiş, gerçekte artık daha fazla anlaşılmak istenmeyen geçmiştir. Diğer bir deyişle var olma enerjisini yitirmiş demektir.
Sayfa 269Kitabı okudu
Reklam
Şayet ben kendim için değilsem, kim benim için olacaktır? Ve şimdi değilse, ne zaman?
Sayfa 18 - vadi yayınlarıKitabı okudu
“Tanrı tüm varlıkların başı, sonu ve merkezidir.” “Tanrı her şeyin ölçüsüdür.”
Platon (Eflatun)
Platon (Eflatun)
Siyasi Hermenötik
Siyasi Hermenötik
Zira bir düşünceye dolaylı atıfta bulunmak, gerçekte bu düşünceyi açıklamak değil, fakat onu açıklamaya niyetlenmek anlamına gelir. Niyetin gerçekleştirilmesi kesinlikle yazara değil ancak okuyucuya bağlıdır.
Sayfa 206 - Farabi’nin Eflatun’un Kanunlarını Okuyuş Tarzı
Yanlış anlaşılmayacak ya da kötüye kullanılmayacak bir yöntem yoktur.
Sayfa 198 - Unutulan Bir Yazma Tarzı Üzerine
Reklam
Tutkularına esir olan şahıs mevcut bir durumda yapılması doğru olan şeyi artık göremez. O kendisine hakim olmayı ve böylece haklılığını -yani kendisini doğru yönlendirmeyi- yitirir; böylece tutku diyalektiği tarafından sürüklenerek, tutkusunun kendisine doğru olduğu her şey ona doğru görünür.
Sayfa 169 - Aristo'nun Hermenötik İlgisi, Gadamer
Bir sanatkarın kendi plan ve iradesine göre bir şeyler yapmayı öğrenmesine benzer şekilde insan, olması gerektiği gibi, kendisini gerçekleştirmeyi öğrenebilir mi?
Sayfa 158 - Aristo’nun Hermenötik İlgisi, Gadamer
İnsan bilimleriyle ilgili bir hermönetiğin ahlaki bilgiden ayrılmış bir matematiksel bilgiden öğrenebileceği bir şey kesinlikle yoktur. İnsan bilimleri bu tür bir “teorik” bilgiden daha çok ahlaki bilgiye yakındır. Onlar “ahlaki bilimlerdir”. Onların nesnesi insan ve onun kendisi ile ilgili bildiği şeydir.
Sayfa 157 - Aristo’nun Hermönetik İlgisi, Gadamer
Yorumcunun, yorumladığı geleneğe ait olduğunu söyledik ve bizzat anlamanın, tarihsel bir hadise olduğunu gördük.
Sayfa 156
15 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.