Sosyal Bilimlerin Mantığı Üzerine Sözleri ve Alıntıları
Sosyal Bilimlerin Mantığı Üzerine sözleri ve alıntılarını, Sosyal Bilimlerin Mantığı Üzerine kitap alıntılarını, Sosyal Bilimlerin Mantığı Üzerine en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bilginin kaynakları her zaman kirlenmiştir, kökenlerine giden yol saptırılmıştır. Bu yüzden bilginin kökeni sorusunun yerine bilginin geçerliliği sorusu konulmalıdır.
Bilginin kaynakları her zaman kirlenmiştir, kökenlerine giden yol saptırılmıştır. Bu yüzden bilginin kökeni sorusunun yerine bilginin geçerliliği sorusu konulmalıdır.
Böylelikle arı kuram görüntüsü modern deneyim bilimlerinin özanlayışında bile korunabilir. Platon’dan Hegelľ’e kadar klasik felsefede, kuramsal düşünüş, gereksinimsizlik gereksinimine dayanan bir dalınç (Kontemplation -ed.n.) olarak kavranılmıştır. Analitik bilim kuramı bu geleneği sürdürerek, hâlâ aynı düşünüşte diretmektedir: bilimsel araştırma süreci hangi yaşam bağlamından kaynaklanırsa kaynaklansın, deneyimbilimsel önermelerin geçerliliği açısından, antik Yunanların tüm doğru kuram için öne sürdükleri gibi, tüm yaşam ilişkilerinden bağımsızlaşmış, praksisten de bir o kadar kurtarılmış olmalıdır. Tam da bu sürecin klasik varsayımları üzerinde, klasiklere yabancı gelecek bir postula: değerden bağımsızlık istemi, kurulmaktadır. Aslında bu postula, içkin eleştiri yoluyla modern bilimlerin toplumsal çalışma sistemiyle, bizzat kuramın en iç yapılarının içinden geçen ve neyin empirik olarak geçerli olması gerektiğini belirleyen bir bağlantılarının olduğu kanıtlanırsa tehlikeye düşer.
Çeşitli simge sistemleri, eşit ölçüde bir perspektivist doğruluk iddiasında bulunur; bilim, özgül doğruluk önceliğini yitirir; felsefe bu önceliği, düşünsemeli olarak sınırlayarak, kendine saklar. 'Doğru' bilgi bundan böyle artık serimlenenin görülmesinden değil, simgesel serimlenenin aşkınsal koşulları açısından olanaklıdır.
Standartların kabulüne dayanan pratik sorular, rasyonel irdelemeden uzaklaştırıldıkları zaman ve elverişli bilgi olarak sadece teknik açıdan değerlendirilebilir bilgi geçerli olduğunda, geride kalan rasyonellik parçaşında artık sadece araçsal değerlerin etkililiği vardır.
...'Benzer şekilde, birisinin kibar şeyler yapma eğiliminin olduğunu ve verili bir durumda ondan kibar şeyler beklenebileceğini bilsek bile, yapacağı kesin kibar şeyin ne olacağını söylemek her zaman basit bir şey olmayabilir. Kibar olmak, birisinin ayrı ayrı jestlerinin uygunluğuyla, iyi kalpli yaratıcılık, düşüncelilik ve insanları şaşırtmak demektir. Bir insana böyle bir eğilim yüklemek, ritüel bir hale gelmemiş yaratıcılık, kibarlık için olanak sağlamak demektir ve eğilimin fiiliyattaki tarzını sonuna kadar zorlayan sayısız şey vardır.'...