Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Tahakküm ve Direniş Sanatları

James C. Scott

Tahakküm ve Direniş Sanatları Gönderileri

Tahakküm ve Direniş Sanatları kitaplarını, Tahakküm ve Direniş Sanatları sözleri ve alıntılarını, Tahakküm ve Direniş Sanatları yazarlarını, Tahakküm ve Direniş Sanatları yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Altüst olmuş bir dünyaya ilişkin binyılcı tema, en sonda olanın en başa, en başta olanın en sona geçeceği bir dünya tasarımı, iktidar, zenginlik ve statü eşitsizliklerinin belirgin olduğu hemen hemen her kültürel gelenekte bulunabilir. Halk ütopyalarının çoğunluğu şu ya da bu biçimde şu Vietnam halk şarkısının gerisindeki temel düşünceyi içermiştir: Kralın oğlu kral olur. Pagoda bekçisinin oğlunun tek bildiği banyan ağacının yapraklarıyla süpürge yapmaktır. Halk ayağa kalktığında, Kralın oğlu yenilecek, pagodayı süpürmeye gidecek.
Sayfa 133
Paralı trollerin dramı
İktidar karşısında güçsüzün ikiyüzlülük etmesi, pek de şaşırtıcı bir durum değildir. Bu ikiyüzlülük her yerde hazır ve nazırdır. Aslında o kadar her yerdedir ki, uygulanmakta olan iktidar türünün, iktidarın normal anlamını neredeyse tanınamaz hale getirecek ölçüde genişlettiği birçok durumda bile ortaya çıkar.
Sayfa 23
Reklam
Ve en yoğun nefret, korkuda kök salan, insanı sessizliğe zorlayan ve hiddeti yapıcı kinciliğe, nefret edilen nesnenin hayali olarak yok edilmesine sürükleyen nefrettir; zulmedilenlerin öfkelerini akıtacakları karanlık kanal sağlayan gizli intikam ayinleri gibi bir şeydir. - GEORGE ELIOT, Daniel Deronda
Sayfa 23
"Akıllı köylü, büyük efendinin karşısında yerlere kadar eğilir; ama sessizce osurur." ETİYOPYA ATASÖZÜ
halk tabakası banyo yapar, sultan uzerine su serper; halk tabakası yürür, sultan ilerler; halk tabakası uyur, sultan uzanır.
Sayfa 66
Reklam
iktidar rol yapmak zorunda olmamak anlamına gelir
Sayfa 64
“bir maske takar ve yüzü giderek maskeye uygun hale gelir..”
Sayfa 39
iktidar ne kadar tehdit ediciyse, maske o kadar kalındır.
“Daha ağır olması için bunu yüzünüze söylemek istiyorum.”
Sayfa 313
Reklam
Polyneikes: En kötüsü insanın düşüncelerini yüksek sesle söyleyememesi. Locasta: Ama, düşüncelerini söyleyememek köleliktir. Polyneikes: Insan, efendilerinin akılsızlıgına tahammül etmek zorunda kalabiliyor.
Kişinin bugün maruz kaldığı tahakkümü önünde sonunda kendisinin de uygulayabileceği beklentisi, tahakküm kalıplarını meşrulaştırmaya yarayan güçlü bir teşviktir. Sabır ve öykünmeyi teşvik eder ve ayrıca, asıl kin duyulan kişi üzerinde değil de başka biri üzerinde uygulanması gerekse de bir tür intikam vaat eder. Bu varsayım doğ­ruysa, yaşı temel alan tahakküm sistemlerinin neden bu kadar dayanıklı olduklarının açıklanmasına yardımcı olacaktır. Yaşlılar tarafından sömürülen genç, sonunda yaşlı olma şansına sahip olacaktır; bir kurumda başkaları için, aşağı görülen işler yapanlar -makul bir şekilde terfi etmeyi umut edebilmeleri koşuluyla- sonunda o işin kendileri için yapıldığını göreceklerdir; geleneksel Çinli gelin, bir oğlu varsa (!), sonunda otoriter bir kaynana olacağını umut edebilir
Sayfa 124Kitabı okudu
107 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.