Tanrı, Özgürlük ve Kötülük sözleri ve alıntılarını, Tanrı, Özgürlük ve Kötülük kitap alıntılarını, Tanrı, Özgürlük ve Kötülük en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Sokrates bir keresinde, haksızlığa uğratmaktansa haksızlığa uğramanın daha iyi olacağını, yani fail olmaktansa kurban olmanın evla olduğunu ifade etmiştir."
Kişi, yanlış olanı yapmakta özgür olsa bile, yalnızca
doğru olanı yapması elbette mümkündür.Her zaman doğru olanı yapan özgür varlıkları içeren bir dünyanın olması,geniş ve mantıksal anlamda mümkündür.
Ontolojik argümana yönelik olarak en ünlü ve önemli itiraz, Immanuel Kant'ın Saf Aklın Eleştirisi eserinde bulunur. Kant, eleştirisine şöyle başlar:
Özdeş bir önermede, özneyi korurken yüklemi reddedersem, çelişki ortaya çıkar ve bu nedenle birincisinin zorunlu olarak ikincisine ait olduğunu söylerim. Ancak özneyi reddedip aynı şekilde yüklem yaparsam bir çelişki olmaz. Çünkü bu durumda çelişebilecek hiçbir şey kalmaz.
Kanaatime göre sonuç olarak kötülükten gelen iyi bir ateolojik argüman yoktur. Tanrı'nın varlığı, kötülüğün varlığı tarafından ne engellenmiş ne de olanaksız kılınmıştır. Elbette acı ve talihsizlik, yine de teist için bir problem teşkil edebilir ancak buradaki problem onların inançlarının mantıksal veya olası olması arasındaki bir uyumsuzluk değildir. Teist, kötülükte dini bir problem bulabilir ve kendi acısının ya da ona yakın birisinin yanında durarak Tanrı'ya karşı doğru tutum olarak kabul ettiği şeyi sürdürmekte zorlanabilir. Büyük bir kişisel acı veya talihsizlik ile karşı karşıya kaldığında, Tanrı'ya isyan etmeye, Tanrı'nın yüzüne yumruğunu sallamaya, hatta Tanrı'ya olan inancını tamamen bırakmaya yönelebilir. Ancak bu, farklı boyutta bir problemdir. Böyle bir problem felsefi bir aydınlanmayı değil, dinî bir yardımı gerektirir. Ancak Özgür İrade Savunması, Tanrı'nın varlığının, kötülüğün varlığıyla hem mantıksal hem de olasılık dahilinde uyumlu olduğunu gösterir ve böylece ana felsefi kötülük problemini çözmüş olur
Sayfa 91 - Fol Kitap - Çeviri: Musa YanıkKitabı okudu
Doğal teoloji ve doğal ateoloji konularını tartışırken hassas bir tarafsızlık tavrını benimsemeyeceğim, bunun yerine bazı ana noktalar hakkında ayrıntılı olarak yorum yapacağım ve bana meselenin hakikati gibi görünen şeyleri sıralamaya çalışacağım.
"Kaçan bir at, kendi kendine hareket ve duyu algısı olmadığı için kaçamayan bir taştan daha iyi olduğu gibi, özgür iradesiyle günah işleyen bir varlık, sadece özgür iradesi olmadığı için günah işlemeyen bir varlıktan daha üstündür."
Özgür irade Savunması, Tanrı'nın varlığının, kötülüğün varlığıyla hem mantıksal hem de olasılık dahilinde uyumlu olduğunu gösterir ve böylece ana felsefi kötülük problemini çözmüş olur.