Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Tarihte Toplumsal Cinsiyet

Merry E. Wiesner-Hanks

Tarihte Toplumsal Cinsiyet Sözleri ve Alıntıları

Tarihte Toplumsal Cinsiyet sözleri ve alıntılarını, Tarihte Toplumsal Cinsiyet kitap alıntılarını, Tarihte Toplumsal Cinsiyet en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Genellikle Aristotales ve takipçileri, kadınların meni veya onunla kıyaslanabilecek bir şey üretmediklerini ve bu yüzden ceninin biçimine, zekasına veya ruhuna hiçbir şey katmadıklarını; kadınların adet kanlarının sadece ceninin oluşmasını sağlayacak bir maddeyi barındırdığını savundular.
Sayfa 146Kitabı okudu
Anaerkil kültürlerde mallar ortaktı, ancak tarım ve hayvancılığın yayılmasıyla erkekler mahsülün, hayvanların ve arazinin üzerinde hak iddia etmeye başladılar. Böylece özel mülkiyet kavramı gelişti. Erkekler özel mülkiyeti ele geçirir geçirmez, birçok kültürde olduğu gibi, mülkiyetin babanın soyundan gelen erkeklere bırakıldığı ataerkil miras sistemi kurdu. Erkekler, mirası kendi vârislerine bırakmayı fazlasıyla önemsemeye başladı ve çocuklarının meşru olduğundan emin olmak için kadınların cinsel yaşamını denetlemeye çalıştılar. Bu, çekirdek ailenin kurulmasına ve sonrasında da, Engels’in “dişi cinsiyetinin dünyadaki tarihi yenilgisi” diye tanımladığı, erkeklerin kadınlar üzerindeki haklarının çeşitli vasıtalarla meşrulaştırıldığı devlet sisteminin geliştirilmesine yol açtı.
Sayfa 27
Reklam
Hegemonya egemenlikten farklıdır, çünkü hegemonya, egemenlik altına alınan toplulukları, egemenlerin arzuları ve sistemleri doğrultusunda askeri ve siyasi konular kadar kültürel bakımdan da kendilerine boyun eğmeleri için ikna etmeyi içerir.
Heteroseksüelliğin inşa edilmiş doğasının farkına varmak, birçok tarihçiye, tarihin büyük bölümünün aslında " erkeklerin tarihi" olduğunun farkına varmak kadar zor geldi.
Sayfa 329 - Türkiye İŞ bankası kültür yayınları çeviren Meral Çiyan Şenerdi 1.basımKitabı okudu
Toplumsal Cinsiyet Tarihi ve Kuramı
Kadınlar, tam da bir tarihleri olduğunu ve "tarihin bir parçası" olduklarını öğrenirken, "tarihin" sadece bir metne dönüştürülmesi ironik değil miydi?
İngiliz köylüleri 14. yüzyılda, insanlığın başlangıcında servete veya sınıfa dayalı toplumsal farklılıkların olmadığını anlatmak isterken bile toplumsal cinsiyet farklılıklarını ortaya koyam ezgileri seslendirdiler: "Âdem toprağı işliyor, Havva ip eğiriyor, o halde kim efendi?"
Sayfa 125Kitabı okudu
Reklam
Queer kuramcıları , cinsel kavramların her bakımdan kültürün merkezinde yer aldığını iddia ederek , " normal " diye nitelenen her ne ise , onunla açıkça ters düşen her tür cinselliğin üzerinde daha fazla durulması için çağrı yaptılar . Normal ile anormal arasındaki çizginin her zaman toplum tarafından çizildiğini , bununla birlikte tüm cinsiyet ve toplumsal cinsi yet kategorilerinin de aslında yapay ve değişken olduğunu savundular.
Savaş hali
"Hadımlar, sadece saray kadınlarına muhafız olarak hizmet etmiyorlardı, aynı zamanda birçok resmi ve askeri mevkiye gelebilirlerdi; özellikle soylarından gelen kimse olamayacağı için tercih ediliyorlardı ve böylece kendi ailelerini düşünen erkeklere kıyasla, iktidarda verasete dayalı aristokrasiye daha sadık oldukları düşünülürdü."
Sayfa 250
“Heteroseksüelliğin inşa edilmiş doğasının farkına varmak, birçok tarihçiye, tarihin büyük bölümünün aslında “erkeklerin tarihi” olduğunun farkına varmak kadar zor geldi.”
Sayfa 329Kitabı okudu
...“cinsiyeti” belirleyen şey cinsiyetin kendisinden ziyade “toplumsal cinsiyet” oluyordu.
Sayfa 4 - Türkiye iş Bankası kültür yayınlarıKitabı okudu
469 öğeden 311 ile 320 arasındakiler gösteriliyor.