Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hikem'ül Ataiyye El-Muhkem Fi Şerhi'l Hikem

Tasavvufî Hikmetler

Ataullah İskenderi

Tasavvufî Hikmetler Gönderileri

Tasavvufî Hikmetler kitaplarını, Tasavvufî Hikmetler sözleri ve alıntılarını, Tasavvufî Hikmetler yazarlarını, Tasavvufî Hikmetler yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Setr iki kısımdır. Birisi ma'siyetten Setr, diğeri ma'siyette setr. Avam ister Hudâ'dan tâ ola isyanları mestur/Ki nâsa karşı haysiyetlerinden olmasınlar dûr/İbâd-ı hâss isə setr-i maâsiden diler ancak /Tecelli-yi nazardan onları dûr etmesin kim Hakkı." (Halkın gözümden düşmeyeyim diye günahını halktan saklamaya çabaladığın kadar Hakkın gözünden düşmeyeyim diye de kendini günahtan saklamaya çalış.)
504 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
14 günde okudu
. İşte bu hikmetler kitabı gibi cihan âlimlerinin feyiz ve bereket pınarı olan “Kitâbu’l-minen” ve “Kitâbu’t-tenvîr” de söz konusu müellifin fazl ve irfan sızıntıları, ve daha bazı eşsiz eserleri ilelebet kudsî namını yüceltmek için birer daimi timsâldir. Bu sırlar hâzinesi olan eserler her ne zaman hak­ kıyla okunup üzerinde düşünülür ise, İbn-i Ataullah’ın nasıl mucize göste­ ren bir deha ve nasıl bir harikalar doğuran yazar olarak yaratılmış olduğu elbette şek ve şüpheden vareste olur.
Tasavvufî Hikmetler
Tasavvufî HikmetlerAtaullah İskenderi · Kurtuba Kitap · 2016349 okunma
Reklam
250. Hikmet KALP NURLARI, UKBÂDA BİLİNİR Semâ nurları; sadece dünya âleminde zahir ve görünür olduğu gibi, kalp ve sır nurlarının kadri de ancak bizden gaip melekût âlemi deni­len ukbâ âleminde malûm ve aşikâr olur.
249. Hikmet CEZBE ERBÂBI YE SÜLÜK EHLİ Hak Teâla; eserleri ile isimlerine, isimleri ile vasıflarına, vasıflan ile de vasfın bizzat mevcudiyeti muhal olduğu için öz zâtına delâlet etti, imdi; cezbe ve aşk erbâbma ilk olarak ilâhi zâtın kemâli keşfolunduk- tan sonra Hak Teâla onlan sıfatlarının müşâhedesine geri çevirir, sonra isimlerine taalluka, bundan sonra da eserlerinin müşâhedesine döndü­rür. Seyr ü sülük ashabma ise, tam tersi olur. Bu sebepten sâliklerin son durağı meczûblann yolunun başı, ve sâliklerin ilk durağı meczûblarm yolunun sonudur. Lâkin bu, yalnızca bir tek anlam taşıyor değildir. Binaenaleyh; sülük eldi terakkide (yükselmede), ve cezbe eldi tenez­ zülde (aşağı inmede) iken her iki tâife Hak yolunda bazı kere karşılaşır ve bir araya gelir.
248. Hikmet HAKK’A YAKINLIK GÜNEŞİ Hakka yakınlığın tahakkukundan beşeriyet vasfının yokluğu la­ zım gelmez. Ancak yakınlığın misâli, gündüz güneşinin doğması gibi­dir. Ufukta göründüğü halde ufkun kendisine mahsus değildir. Cenâb-ı Hakkın her biri bir hakikat güneşi olan yüce vasıfları bazen senin var­lık gecenin üzerine doğar, ve bazen de senden Hak Teâla o doğuş ve tecellîyi alarak seni beşerî sınırlarına geri döndürür. Şu halde; yalan­ lık gündüzü ne şendendir, ne de sana racidir. Fakat senin üzerine vârid oluş ve parlayışın tecellî göstermesidir.
247. Hikmet MAHLUKLAR SENİNLE BERABER Ey insan! Sen hakiki mükevvin (yaratıcı) olan Cenâb-ı Yezdan’ı müşâhede etmedikçe, mahluklar ile berabersin; O’nu müşahede ettiğin zaman ise, mahluklar (yaratılmışlar) seninle beraber olur.
Reklam
246. Hikmet MARİFET VE HÜRRİYET Dünyada olup da gayblerin meydanları olan marifet ve ilimler ken­disi için feth olunmayan insan, çevresini kuşatan arzularıyla mahpus ve zâtının heykelinde zincirlidir.
245. Hikmet ÂLEM, İNSANI KUŞATAMAZ Ey kâinatın özü, esası, aslı olan insan! Seni bu âlem ancak cismâniyetin yönünden kuşatmıştır. Ruhâniyetinin sübûtu itibariyle seni asla ihata etmiş değildir.
244. Hikmet MÜLK YE MELEKÛT ARASINDA İNSAN Ey insan! Hak Teâla senin mahlukatı arasındaki kıymetini,da­hası mükevvenâtının sedefleri içinde saklı bir cevher (öz) olduğunu bildirmek üzere mülk ve melekûtu arasında seni mutavassıt âlem kıldı.
243. Hikmet NEFİSLER, SEYRÜ SÜLÛKUN SEBEBİDİR Eğer İd nefislerin şehvet ve alışkanlık meydanları olmasaydı; sâliklerin Hak yolunda seyr ü sülûku gerçekleşmezdi. Zira ey sâlik! Seninle Cenâb-ı Hak arasında mesafe yoktur ki, onu ilerleyişin katetsin ! Sonra ayrılık mevcut değildir ki, seyr ve vuslatın onu ortadan kaldırsın !
Reklam
242. Hikmet GERÇEK ÂŞIK TALEP ETMEZ, VERİR Bir maksatla seven ya da sevdiğinden bir karşılık talep eden kimse gerçek âşık olamaz! Zira âşık sana karşılıksız verendir, senin kendisine ihsan ettiğin değil.
241. Hikmet RABBİNİ ÖVEN, NEFSİNİ HATIRLAMAZ Kâmil mümin; daima Hakkı sena edişi sebebiyle, nefsine karşı mü­teşekkir olmaktan uzak kalan ve sürekli hukukullah ile meşguliyet yü­zünden nefsâni hazlarını hatırlamaya vakit bulamayan kimsedir.
240. Hikmet NEFSİ UNUTMAK Seni nefsâni vasıftan ancak rabbâni vasfı müşahede çıkarır.
239. Hikmet HAKÎKÎ TEVAZU, ALLAH’IN AZAMETİNİ GÖRMEKTİR Hakiki tevazu; Allah Teâla’nın azametini müşahededen ve sübhâni sıfatının tecellîsinden kaynaklanan tevazudur.
238. Hikmet NEFSİNE HİÇBİR ÜSTÜNLÜK VERMEMEK Tevazu ettiği vakitte kendisini yaptığının fevkinde (üstünde) gören kimse mütevazı değildir. Lâkin mütevazı, tevazu ettiği zamanda kendi­sini yaptığı şeyin daha aşağısı gören kimsedir.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.