Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Totem ve Tabu

Sigmund Freud

Totem ve Tabu Gönderileri

Totem ve Tabu kitaplarını, Totem ve Tabu sözleri ve alıntılarını, Totem ve Tabu yazarlarını, Totem ve Tabu yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bir yanda sınırsız bir özgürlük, diğer yanda sınırsız bir baskı aynı insana uygulanmaktadır.
Sayfa 63 - Olympıa Yayınları
Tanrı size iyilik ve akıl versin.
Sayfa 57 - Olympıa Yayınları
Reklam
Niçin düşman oldun? Dost kalsaydık daha iyi olmaz mıydı?
Sayfa 51 - Olympıa Yayınları
Korku hazdan daha güçlü gelmektedir.
Sayfa 45 - Olympıa Yayınları
Nevrozlunun günahkar vicdanını, gerçekte yapılmış yanlışlara indirgemekle anlayamayız. Bir "obsession" nevrozlusu insanlara karşı çocukluğundan beri çekingen ve kibar davrandığı halde içinde adeta bir caniye yakışır bir günah duygusunun baskısı vardır. Böyle olduğu halde, bu günah duygusunun yine bir nedeni vardır ve bu da yakınlarına
Hiç kuşkusuz düşünme ile yapma arasındaki keskin ayrım, ne vahşilerde ne de nevrozlularda vardır. Fakat nevrozlu her şeyin üstünde edimlerini yasaklamış kimsedir; düşünme onda edimin tam bir vekilidir. İlkel insansa yasaklamalar altında değildir, düşünce onda doğrudan doğruya eyleme geçer; eylem ona göre daha çok adeta düşüncenin bir vekilidir ve bundan dolayı verdiğimiz yargının salt kesinliğine kefil olmamakla birlikte, tartıştığımız konuda pekala şunu kabul edebileceğimizi sanmaktayım: "Başlangıçta eylem vardı."
Sayfa 193Kitabı okudu
Reklam
Hristiyan efsanelerinde insanın ilk günahı hiç kuşkusuz Tanrı babaya karşı baş kaldırmasıydı. Eğer İsa kendi yaşamını kurban etmekle insanlığı bu ilk günahın yükünden kurtarmışsa bu günahın aslında bir öldürme olduğu sonucu çıkarılabilir. İnsanda çok derin kökleri olan aynı biçimde karşılık verme yasasına göre, bir öldürme ancak başka bir canın kurban edilmesi ile ödenebilir; kendi kendine kurban etmek Bir kan günahına işaret eder.
Sayfa 184Kitabı okudu
Nevrozluların kendilerini öldürme güdüleri başkalarını öldürme isteklerine karşı bir tür kendini cezalandırma eylemi olarak görülüyor.
Sayfa 184Kitabı okudu
Toplum, artık ortak cinayette suç ortaklığı üzerine, din; günah ve arkadan gelen pişmanlık duygusu üzerine kurulmuş olmaktadır. Ahlaksa kısmen toplumun zorunlulukları ve kısmen de bu günah duygusunun buyurduğu af dileme üzerine kurulmaktadır.
Sayfa 175Kitabı okudu
Oğullar cinsellik ve erk isteklerinin yolunda olanca gücüyle karşılarına çıkan babadan nefret ediyor ama aynı zamanda onu seviyorlar ve ona hayranlık duyuyorlardı. Onu ortadan kaldırmakla nefretlerini doyurduktan ve onunla özdeşleşme isteklerini gerçekleştirdikten sonra itilen şefkat içsel tepkileri bu kez görülmeye başlar. Bu bir pişmanlık biçiminde olmuş ve genel olarak duyulan pişmanlıkla birleşen Bir günah duygusu ortaya çıkmıştır.
Sayfa 172Kitabı okudu
1.000 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.