Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Sanatçılar Akımlar Resimler Mitoloji

Umberto Arte ile Sanat

Umberto Arte

Umberto Arte ile Sanat Gönderileri

Umberto Arte ile Sanat kitaplarını, Umberto Arte ile Sanat sözleri ve alıntılarını, Umberto Arte ile Sanat yazarlarını, Umberto Arte ile Sanat yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Lautrec
Lautrec sohbetlere dahil olmaz, kıyı köşe bir masa bulup insanları izlerdi. Biraz da fiziksel problemlerinin getirdiği psikolojiyle içine kapandı. Diğerleri kadınlarla dans edip eğlenirken kendisi sandalyeye mahkum bir şekilde, öylece oturuyordu. Zaman zaman onlar gibi eğlenceli bir insanmış gibi davranmaya çalışsa da yaşadığı ailevi travmalar ve fiziksel rahatsızlıklarından dolayı acı çekiyordu. Lautrec savruk ve bohem bir yaşam sürüyordu.
Sayfa 151 - Destek YayınlarıKitabı okudu
Lautrec
Bu arada Montmartre' de bugün halen açık olan ünlü eğlence mekanı "Moulin Rouge" un açılmasıyla Lautrec mekanını buldu. Zamanının büyük çoğunluğunu orada bir köşede oturup eğlenceleri izleyip, çevresinde olup bitenleri resmederek geçiriyor, bohem bir yaşantı sürüyordu.
Sayfa 149 - Destek YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Lautrec
Sanat yetkinlik, yenilik ve özgünlük ister. Kişi kendisinden önceki sanatçıların eserlerini bir basamak olarak kullanıp, onların üzerine çıkıp onlara birtakım yenilikler getiremediği sürece eserleri birer taklitten öteye geçemez.
Sayfa 147 - Destek YayınlarıKitabı okudu
Lautrec
Anne ve babası akrabaydı. Çok büyük ihtimalle akraba evliliğine bağlı olarak Lautrec, birtakım rahatsızlıklarla birlikte doğdu. Kemikleri çok hassastı, gelişiminde sorunlar vardı ve piknodisostozis olduğu düşünülen sıkıntılar yaşıyordu. Sonradan hastalığı kimi literatüre "Lautrec Sendromu" olarak geçti.
Sayfa 145 - Destek YayınlarıKitabı okudu
Pavese ne diyordu: "Ölüm huzurdur ama ölüm düşüncesi her türlü huzuru ortadan kaldırır." Pavese de adı mutluluk olan sokağın köhne bir otel odasında adım adım intihara doğru giderken hayatın sadece Hıristiyanlıkla açıklandığı yıllarda insanlar nasıl intihar ediyorlarmış diye düşünüp onlara içten içe saygı duyardı.
Sayfa 143 - Destek YayınlarıKitabı okudu
Lazarus' un yükselişi Caravaggio' dan Rembrandt' a, ondan Van Gogh' a kadar birçok ressam tarafından işlenen bir konu oldu. Özellikle Van Gogh' un eserinde yoğun bir Rembrandt etkisi görünür.
Sayfa 142 - Destek YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Bir resimde olaydan kopuk bir vaziyette en arkalarda duran ve bize doğru bakan birisi varsa bu muhtemelen ressamın kendisidir. Benzer bir örneğini Raphael' in Atina Okulu' nda görmüştük.
Sayfa 131 - Destek YayınlarıKitabı okudu
Rembrandt
Rembrandt "ışığın ve gölgenin ressamı" olarak bilinir ama bu ışık-gölge kullanımının kaynağı Caravaggio' dur. Resimde sadece ışık-gölge kullanımında değil derinliksiz siyaha giden arka planlarda da Caravaggio etkisi görülüyor.
Sayfa 129 - Destek YayınlarıKitabı okudu
Rembrandt
Rembrandt gelmiş geçmiş en önemli Ofort sanatçılarından biri sayılır. Ofort, asit yardımıyla yapılan bir çeşit Gravür tekniğidir.
Sayfa 125 - Destek YayınlarıKitabı okudu
Caravaggio
Ölümünden sonra popülaritesi azaldı, zaten kavgacı biriydi. Rönesans' ın resim ideallerine de uymuyordu. Ta ki yirminci yüzyılın başlarına kadar. Caravaggio, rezil sayılabilecek kaçma kovalamacayla geçen bir yaşantı sürmesine karşın çağının çok ilerisinde eserler verdi.
Sayfa 120 - Destek YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Caravaggio
Caravaggio yalnızdı ama hiçbir zaman geri adım atmayan tarihin görüp görebileceği en gözü kara ressamdı.
Sayfa 115 - Destek YayınlarıKitabı okudu
Caravaggio
Caravaggio kutsal hikayelerde, ilahi kişileri resmederken fakir sokak insanlarını, dilencileri ve köylüleri model olarak kullanırdı.
Sayfa 109 - Destek YayınlarıKitabı okudu
Caravaggio
Caravaggio, hasta olduğu dönem Genç Hasta Baküs resmini yaptı. Resimdeki genç ve hasta Tanrı Caravaggio' nun ayna yardımıyla oluşturduğu kendi portresidir. Hastalığı konusunda bilgiler net olmasa da cildin sarı renkli dokusu, gözlerinden, solgun ve kuru dudaklardan sarılık ( hepatit B ) olduğu anlaşılıyor.
Sayfa 86 - Destek YayınlarıKitabı okudu
Caravaggio
Peterzano' nun atölyesinde temel eğitimi aldı ama Milano' nun alışılagelmiş sanat anlayışının dışında resimler yapıyordu, resimlerinde siyah oldukça baskındı, spot ışık kullanımı veya resmindeki figürlerin nereden geldiği belli olmayan bir ışık huzmesi ile aydınlanması onu Tenebrizm' e yaklaştırdı.
Sayfa 82 - Destek YayınlarıKitabı okudu
Michelangelo, Sistine Şapeli' nde Tanrı' nın olduğu bölümü insan beyni şeklinde resmetmiş. Bu kısım yoruma açık, Tanrı insan beyninin ürettiği bir şeydir gibi yorumlanabilir, insan Tanrı' yı beyninde oluşturur gibi. Diğer taraftan Tanrı' yı algılamak için beynimizi kullanmamızı salık veriyor da olabilir.
Sayfa 68 - Destek YayınlarıKitabı okudu
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.