Çizgi roman sanatçısının kâğıda döktüğü her eylem, sessiz bir ortağın yardım ve yataklığında gerçekleşir. Bu eylemin eşit suç ortaklığını yapana da okur denir.
İnsan olarak yaşamak, tek yönlü ve doğrusal akan bir zaman kavramı içinde var olmak anlamına gelir; <hatırlamak> ise bu doğrusallığı ve tek yönlülüğü ortadan kaldırmaktır.
"the fun-element characterizes the essence of play."
"would there be any dif g erence between a mad human being absorbed in play and an animal?"
Çizgi Romanı Anlamak kitabında sanatın kaynağını ararken -ilkel- bir insanın aslandan kaçıp ağaca tırmandığında dönüp aslana nanik yapmasının bahsinir açıyordu. Eminim o akşam aslan evine eğlenerek dönmemiştir(!)
Uzun lafın uzatması – olsa olsa ancak bir fıkra konusu bu...
=| Play and performance: research approaches
Alice Koubová - Play in Performance Philosophy
Muazzam bir eserdi... Çizgi romanın çocukça bir şey olduğunu düşünenler mutlaka bu kitaba göz atsın... Çizgi roman yapmak istiyorsanız mutlaka göz atılması gereken bir eser... Devamını mutlaka okuyacağım ara vermeden okuyacağım... Harika bir deneyimdi benim için.... Herkese keyifli okumalar....