Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Kur’an’ı Anlamanın Fikrî Arka Planı

Varlık Bilgi İnsan

Kolektif

Varlık Bilgi İnsan Sözleri ve Alıntıları

Varlık Bilgi İnsan sözleri ve alıntılarını, Varlık Bilgi İnsan kitap alıntılarını, Varlık Bilgi İnsan en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Güzel kelimelerle konuşan kişi, aynı zamanda dile muhatap olanları dilin büyüsüne dahil etmekte ve güzelliği çoğaltmaktadır.
Sayfa 311 - Burhanettin Tatar - Kur'an'da İnsan: Varlığın Aslî BoyutlarıKitabı okudu
Hayvan, yerleşik tabiatı nedeniyle daima o an içinde yaşar, yani tabiatının o an izin verdiği kadarını gerçekleştirebilir. Oysa insan, Heidegger'in ifadesiyle, daima kendisini geleceğe yansıtır, yani şu anı, gelecekte ne olmayı tasarlıyorsa ona göre algılar. Ancak hâlâ az sonra nasıl biri olacağını peşinen bilemez. Bunu ancak zaman içinde tecrübe ederek kavrayabilir.
Sayfa 290 - Burhanettin Tatar - Kur'an'da İnsan: Varlığın Aslî BoyutlarıKitabı okudu
Reklam
Dolayısıyla Kur'an'da güneş, ay, yıldız, felek ve diğer gök cisimlerinin zikredilişinin nedeni bunların fiziksel mahiyetlerini açıklamak, felsefi ya da bilimsel anlamda bir evren modeli inşa etmek değil, bunlar vasıtasıyla ilim, irade ve kudret sahibi bir Tanrı tasavvuru inşa etmektir. ** Kur'an'dan bilim çıkarmaya çalışmak, çağın bilimsel anlamda gerisinden gelişimizin eksikliğinin ve acizliğinin "herhangi bir şekilde" üstünü kapatma gayretidir.
Sayfa 237 - Mehmet Bulğen - İslam Düşüncesinde EvrenKitabı okudu
Galiba düşünmenin asıl gücü burada ortaya çıkmaktadır: Alacakaranlık ya da yarı belirsiz bir alanda durduğumuzu ancak düşündüğümüz sürece fark ediyorsak, bu durumda düşünme sorumluluğunu bir başkasına devrettiğimizde -neyi bulduğumuzu ve yitirdiğimizi de fark edemeyeceğimiz için- tam anlamıyla kaybolmuş oluruz.
Sayfa 308 - Burhanettin Tatar - Kur'an'da İnsan: Varlığın Aslî BoyutlarıKitabı okudu
Maalesef inananlar da dahil olmak üzere insanların büyük bir kısmı genel zanlara ve kanaatlere sogulamaksızın tabi olmayı bir erdem olarak görmektedir.
Sayfa 404Kitabı okudu
Ku'an lafızlarına ilkin yüklenen anlamlar ile insanların o lafızlara zamanla yükledikleri istilahi anlam ve yorumları birbirinden ayırmak gerekmektedir.
Sayfa 269Kitabı okudu
Reklam
İnsan hidayet veya dalaleti bizzat yapıp etmeleriyle kendisi hak etmekte; Allah da hak edişine göre ona hak ettiğini verme konusunda rahmet ve adaletiyle davranmaktadır.
Sayfa 228Kitabı okudu
Bir toplum kendini değiştirmedikçe Allah da o toplumu değiştirmez. Rad/11
Ferdin Allah'a karşı tutumuna göre Allah da ona karşı imtihan dengesini bozmayacak şekilde tavır almaktadır.
Sayfa 227Kitabı okudu
Kur'an'ın varlık tasavvuru, insanın kendi dünyasının sınırları içinde anlam kazanacak şekliyle dile gelebilen bir tasavvurdur.
Sayfa 68 - Burhanettin Tatar - Kur'an'da Varlık TasavvuruKitabı okudu
Bir konunun bizzat Hz. Peygamber'den duyulmuş olması, akli melekelerin askıya alınmasını gerektirmez.
Sayfa 385Kitabı okudu
13 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.