Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yahudi Tarihi

Mahmut Nana

Yahudi Tarihi Sözleri ve Alıntıları

Yahudi Tarihi sözleri ve alıntılarını, Yahudi Tarihi kitap alıntılarını, Yahudi Tarihi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
#KPSS2020
Sümerlerin ay tanrısının adı Nanna, güneş tanrısının adı Utu idi. Bu ikisi, karanlık tarafından temsil edilen kötülüğü kovarlardı
Tevrat, İbranilerin aslının Arami olduğuna işaret etmektedir.
Reklam
Tarihte Filistin adını ilk kullanan yazar, tarihin babası sayılan Heredot’dur. Herodot, bu ülkeye Sriya paleatina adını vermiştir. Ayrıca Aşağı Suriye adıyla da biliniyordu.
Etkileşim Nesli
Gustave le Bon, Israil savaş donemini anlatırken şoyle diyor: “Israil ogulları, bir millet degildi. Kanun tanımaz çetelerin karışımıydılar. Ozunu bedeviligin oluşturdugu kuçuk Sami kabilelerinden oluşmuş insicamsız bir topluluktular. Bu kabilelerin hayatı kuçuk koylere saldırıp, ele geçirme ve yağmalayarak birkaç günluk maişet çıkarma temeli uzerine kurulmuştu. Birkaç gün sonrası yine labirent ve sefalet hayatına donustu.”
Ama Mısırlılar baskı yaptıkça İsrailliler daha da çoğalarak bölgeye yayıldılar.
Sayfa 111Kitabı okudu
Tevrat'ın arkeolojik bulgular ve modern bilimin tenkidine tabi tutulması, şüphesiz tabii bir şeydir. Bunun sebebi, yeryüzünün karnı arkeologlar tarafından deşilip kayalar ve topraklar arasındaki sırlar açığa çıkarılıncaya, eski doğunun krallarının zaferleri, hezime.tleri, barış ve savaş zamanındaki işlerinin kazındığı tabletler gün ışığına kavuşuncaya kadar eski tarihin koyu bir karanlık içinde kalmış olmasıdır...
Reklam
Yahudilerin nazarında tüm insanlık İsrail'in düşmanıdır.
Sayfa 137 - SELENGE YAYINLARIKitabı yarım bıraktı
Yakub Harran'a vasıl oldu ve dayısı Laban'a yedi yıl hizmet ettikten sonra güzel kızı Rahel ile evlenme konusunda bir anlaşma yaptı. Aradan yedi yıl geçtikten sonra Laban zifaf gecesinde yeğenini aldattı ve gece karanlığında ona Rahel'in yerine gözleri pek iyi görmeyen diğer kızı Lea'yı verdi. "Sabah olunca Yakub bir de baktı ki, yanındaki Leal Laban'a, 'Nedir bana bu yaptığın?' dedi.'Ben Rahel için yanında çalışmadım mı? Niçin beni aldattın?' Laban, 'Bizim buralarda adettir. Büyük kız dururken küçük kız evlendirilmez' dedi." Yakub sonra bir yedi yıl daha hizmet ederek Rahel'i de aldı. Laban ayrıca Lea'nın cariyesi Zilfa ve Rahel'in cariyesi Bilha'yı da Yakub'a verdi. Yakub'un iki hanımı ve cariyesinden on iki erkek çocuğu ve bir de Dina adında kız çocuğu oldu.
Tevrat'a Göre
Firavun, İbraniler arasında dünyaya gelen tüm erkek çocukların oldurulmesini emretmişti. Müsa, Israil oğullarından Levililerden bir anne babanm çocugu olarak dunyaya gelmişti. Çocugun anne babası endişeye kapılarak onu bir sepetin içıne koyup nehre bıraktılar. Hikayenin bundan sonrası ozellikle din kitapları olmak üzere pek çok kaynakta mevcuttur. Firavunun kızının evlatlık edindigi çocuk buyüyünce ona Musa adını koydular. Boylece Musa firavunun sarayında gençlik çagına ulaşarak sarayda terbiye gordü. Müsa bir Mısırlıyı oldürdügü için ülkeden kaçarak Medyen’e sığındı. Burada şehrin Tevrat‘da adı Yisron olarak geçen Arap kahini ona kucak açtı. Musa on’un kızı Saffora ile evlendi ve ondan Gerşom adını verdikleri bir oglu dunyaya geldi.
Sayfa 113Kitabı okudu
Reklam
İnanna/iştar’ın kocasının adı Sümerler’de Dumuzi, Kenanlarda Tammuz’du. Ona ayrıca Adon lakabı verilmişti ki kenanca anlamı efendi/tanrı idi. Yunanlılar da onu alıp Adonis adını verdiler ve Mısır tanrısı Oziris’le özdeşleştirdiler.
Tevrat'a Göre
Musa’nın lsrail oğullarıyla birlikte geçirdigi gunler baştan sona acı ve kederle doluydu. Musa’nın kendileri için firavunun sarayındaki luks hayatı tepip çıktıgı bu gorgusuz halk, son derece nankordu; ona hayatı zehir etmiş ve ölümünden sonra da butunuyle unutmuştu.
Sayfa 129Kitabı okudu
Yahudiler daha önce tapınağı yeniden yaptıkları gibi Kudüs duvarlarını onarmayı da başardılar. Tabi ki bu işi yaparken hemen yanı başlarında elde silahla onlara korumalık yapan Pers atlılarından yardım aldılar. Ne var ki, Yahudiler, her zamanki gi bi burada da yapılan başarılı bir işi yalnızca kendilerine mal etmek amacıyla aldıkları dış yardımı gizlemek için ellerinden geleni sergilemektedirler. Yapılan işlerin Tanrı'nın medet ve yardımıyla olduğunu belirterek, insanları ona itaat ve teslime teşvik ediyorlar; fakat yabancı bir güçten alınan yardımın gizlenmesinin mümkün olmadığı yerlerde bunun Tanrı'nın kullandığı ve hizmetlerine sunduğu bir vasita olduğunu ileri sürüyorlar. Onların Cyrus'u "mesih" olarak nitelediklerini yani Yahudi sürgünleri Kudüs'e iade etmesi için Tanrı tarafından kral nasbedildiğini belirttiklerini hatırlayalım.
Pers kralı 1. Artaxerxes döneminde (M. Ö. 465-424) biri Nehemya, diğeri Ezra'nın önderliğinde olmak üzere Babil sürgünü Yahudilerden iki grup daha Kudüs'e dönmüştü. Kudus'de yeni ortaya çıkan Yahudi yaşantısını tanzim konusunda bu iki grubun amacının aynı olduğu söylenebilir. Nehemya, Babil sürgünü sırasında kralın sarayına girmeyi ve orada kral sākiliği¹0 vazifesini elde etmeyi başarmıştı. Hadım ol duğu sanılıyordu. Nehemya, krala olan bu yakınlığından faydalanarak, sarhoş olduğu bir sırada kendisini Kudüs valisi olarak tayin ettirmeyi başardı. M. Ö. 445 yılında Kudüs'e vasıl olduğunda yapmayı tasarlığı ilk iş, Babillilerin yıktığı şehir duvarlarını yeniden inşaa etmekti.
Burada Gustave le Bon’un‘ ll. Ramses hakkında söyledigi şu sozleri nakletmekte fayda vardır: “Bu hükümdarın iktidar yıllarının uzunluguna ragmen, onun doneminde bir sure sonra Mısır'ın çokuşe geçmesine yol açan sebeplerin başlangıcına şahit oluyoruz. Halk, uzun yıllar devam eden savaşların ve kurulan muhteşem binaların külfeliyle bitip tükenmişti. Mütevazı zaferlerin sevinci yerini isyanlara bırakmış; köleler aşırı çalıştırılmaktan ve ezilmekten öfke yumağına donmüş, Israil ogulları için en zor gunler başlamış ve bize kutsal kitaplarında çektikleri acıları anlatan tasvirler bırakarak bu büyük kralın hatırasına bol bol lanetler yagdırmışlardır. "
Sayfa 119Kitabı okudu
33 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.