Dinî ve Felsefi Bağlamda Günah Üzerine Cüretkar Bir Sorgulama

Yasak Elmanın Cazibesi

Yasin Tacar
“Herkes bugüne dek Hz. Âdem ile Hz. Havva’nın yediği yasak elmayı, neden yediklerini ve sonrasını konuştu. Biz bu eserde elmanın lezzetinden bahsedeceğiz!” Yasin Taçar, Yasak Elmanın Cazibesi’nde filozofların, teologların, mutasavvıfların yollarında seyre dalıyor, bazen çıkmazlara sapıyor, bazen ise sükûnetle adım atıyor. Hakikati insanda cem etmenin yollarını sorgularken zahir ile batının arasında kulaç atıyor. Günah üzerine felsefi ve dinî bağlamda bir sorgulamaya girişiyor. Neticede bütün çıkmazları “vahdet-i vücut” ekseninde bir sonuca bağlamaya gayret ediyor. Elinizdeki ince hacimli bu eser, barındırdığı muhteva bakımından okuyanı nice külliyatlara götürecek bir tabela işlevi görüyor. Kitap, düşüncenin sınır tanımadığını, hakikate ulaşmak için bazen cehennemin sıcaklığında pişmenin dahi gerekebileceğini “cüretkâr” bir üslupla dile getiriyor.
112 sayfa
Reklam

Yorumlar ve İncelemeler

112 syf.
5/10 puan verdi
·
3 günde okudu
Kötülük Problemi Üzerine
Kitabın Başlığını duyunca insanın günah işleme meyli ve bu mail üzerinden bir günah anatomisi yapılacağı zannına kapılmıştım. Tabi yanıldım, yazarımız başlıktan öte bir konudan bahsediyor, “Kötülük problemi” Yüzyıllardır tartışılan nerdeyse her düşünce akımının üzerine fikir beyan ettiği bir konuyu netleştirmek elbetteki zor iş. Yazarı bu zor işe kalkışma cesaretinden dolayı tebrik ediyorum. Bu zor işi vahdetül vucut gibi bir meslek ile çözümlemeye çalışması da ayrıca tebrike şayan çünkü delil iddia edilen şeyden daha girift. Tabiki ben yazarın kendi yorumu olarak değerlendiriyor ve çalışmayı kendi içinde başarılı buluyorum. Kitapta altını çizdiğim ve bizzat bunlar tamamen yanlış dediğim iki husun varki yazma ihtiyacı hissettim. Birincisi “Cennet sarhoşluk yeridir” ifadesi tamamen yanlıştır. Bilakis cennet tammen idrakin açıldığı şuur yeridir. Bu sebeple bu dünya bir uykuya benzetilir ve insanlar ölünce uyanacaklardır. İdrakleri tamamen açılacaktır. İkincisi “İnsan ezeli ve ebedidir” insanın Rabbimizin ilminde var olması onu ezeli yapmaz, ebede namzettir doğru ancak ezeli değildir.
Yasak Elmanın Cazibesi
Yasak Elmanın CazibesiYasin Tacar · Lejand Yayınları · 202220 okunma
30 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.