Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yazı Bilinci

Cemal Şakar

Yazı Bilinci Gönderileri

Yazı Bilinci kitaplarını, Yazı Bilinci sözleri ve alıntılarını, Yazı Bilinci yazarlarını, Yazı Bilinci yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Pierre Bersuire Tanrının Kitabı olarak dünya imgesini oğula genişletir: İsa, Meryem'in teni üzerinde yazılmış bir tür kitap gibidir. Kitap baba tarafından konuşulmuş, Meryem'in İsa'ya gebe kalması ile yazılmış, doğum ile aydınlanmış, çarmıhta düzeltilmiş, kırbaçlama sırasında silinmiş, yaraların izleri ile noktalanmış kılmış, mihraptaki ağaçların üstünde süslenmiş, akan kandan nurlanmış, yeniden doğuş için ile yükselmiştir ve yükselişte sıralanacaktır. (Alberto Manguel)
Curtius'a göre dünya ile doğanın kitaplar olarak algılanması Katolik kilisesinin öğretisine dayanır. Ortaçağın ilk mistik düşünürleri bu benzetmeyi değil almışlardır ve zamanla klişeleşmiştir. Dünya birlikte elbise, 16 yüzyıl İspanyol mistiği Fray Luis de Granada' ya göre dünyadaki şeyler de bu kitabın yazıldığı alfabenin harfleriydi.
Reklam
Okumak adlandırmak demektir. (Bu nedenle, en azından bazı modern metinlere bakarak, şunu bile söyleyebiliriz: okumak yazmak demektir.) Roland Barthes
Okumak insanın kendi içinde isimlendiremediklerinin, kendi içinde dillendirkoşmasdillendirmedinğininıdır. Çünkü insan okuduğunu anlamlandırırken yani metin aracılığıyla, kendisinde var olan anlamı keşfederken aynı zamanda bu yeni anlayışla birlikte kendini yeryüzünde yeniden konumlandırır.
Çemberin tamamlanması olarak görebileceğimiz döngüde okur her zaman eseri meydana getiren kelimelerden yola çıkar, daha doğrusu onlara bağlıdır ama yazarın hissettiği, ima ettiği, yani kelimelerin asal anlamlarını aşan şeyi de ancak kelimeler aracılığı ile kavrar.
Adem eşyanın isimlerini onların Allah'la olan ilişkileri bakımından öğrenmiştir. Ondan ayrı olarak değil. Nihai olarak insan Allah'ın ayetlerini tanıyıp tasdik ettiği zaman hatırladığı işte bu isimlerdir; gerçekte o her bir şeyle onun yaratıcısı arasındaki, veya sufilerin diliyle suretle mi mana, zahir ve batın ya da şehadetle gaybi gerçeklik arasındaki ilişkiyi tasdik etmektedir. Aynı zamanda da o bir şekilde kendisinin her şeyle özdeş olduğunu onaylanmaktadır; çünkü kendi dışındaki şeye ilişkin bilgisi onun kendi içinde bulunan şeyden gelir. William Chittick
Reklam
Yazan varlık ötekini bulmak ve ona kavuşmak isteyen bir varlıktır; yazısında iki kez ötekine yönelir: İlkinde yazısının konusu, ikincisinde ise amaç olarak. Ötekine ulaşma sevgisi, yazma ediminin temelini oluşturur. Bu ise ona bir şey söyleme ve bir dilekte bulunmak fırsatı verir.(Vefa Taşdelen
Dil bütünüyle kuş atamadığı hakikaten benzetmeler, misaller, sembollerle işaret eden bir araç konumundadır. (M.Erol Kılıç)
Maddi ve ruhi hendesedeki ahengi üzerinde taşıyan bir hat bütün bedaati ve hüviyeti ile dışta bedii bir realite olarak tahakkuk eder.
Hamdi Yazır'a göre lisan, Âdem'in hilafetinin eseri değil, hilafetinin sebebidir.
43 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.