Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Osmanlı Dönemi-Makaleler-Araştırmalar

Yeniçağlar Anadolusu'nda İslam'ın Ayak İzleri

Ahmet Yaşar Ocak

Yeniçağlar Anadolusu'nda İslam'ın Ayak İzleri Sözleri ve Alıntıları

Yeniçağlar Anadolusu'nda İslam'ın Ayak İzleri sözleri ve alıntılarını, Yeniçağlar Anadolusu'nda İslam'ın Ayak İzleri kitap alıntılarını, Yeniçağlar Anadolusu'nda İslam'ın Ayak İzleri en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Daha 12.yüzyılda Orta Asya'da, eski Türk inançları, Şamanizm, Budizm, Zerdüştilik ve Maniheizm kalıntılarıyla Yesevilikten de etkilenen Haydarilik vasıtasıyla senkretik bir mistik yapıya vâris olan Bektaşilik 16.yüzyılda Kalenderiliğin bütün özelliklerini yansıtıyordu."
Sayfa 107 - Timaş YayınlarıKitabı okudu
“Osmanlı metinlerinde verilen bilgiler, zındıklık ile itham olunanların, Abbasiler devrinde olduğu gibi, asılarak, yakılarak veya derisi yüzülerek, ama muhakkak surette ölümle cezalandırıldıklarını göstermektedir.”
Sayfa 224 - Timaş YayınlarıKitabı okudu
Reklam
"Rum Abdallarıyla Osman, Orhan ve I.Murad çok sıkı bir işbirliği içindeydiler. Ancak Yıldırım Bayezîd zamanından itibaren bu ilişkiler değişmeye ve daha çok ulema çevreleri ile yakınlık kurulmaya başlandı."
Sayfa 81 - Timaş YayınlarıKitabı okudu
“Safevi devleti Şiiliği nasıl bir siyasal ideoloji olarak kullanmışsa, Osmanlı Devleti de Sünniliği mukabil bir siyaset ideolojisi olarak kullanılmış, İran’ın ideolojisini ‘Rafizilik’ olarak tavsif ve mahkûm etmiştir.”
Sayfa 172 - Timaş YayınlarıKitabı okudu
"Osmanlı merkezî yönetiminin Mevlevilikle ilk temasları II.Murad dönemine (1421-1451) rastlamaktadır. (...) Osmanlı tarihinde kesin olarak ilk defa II.Murad'ın Edirne'de Mevlevilere tam teşkilatlı, epeyce büyük bir Mevlevihane açtığını biliyoruz."
Sayfa 66 - Timaş YayınlarıKitabı okudu
“Osmanlı tarihinin bütün devirleri boyunca en ilgi çekici ve fikri alandaki sonuçları itibarıyla en önemli dinî-sosyal hareketlerinin başında gelen Şeyh Bedreddin isyanı 1402 Ankara yenilgisinden sonra Anadolu ve Rumeli’de baş gösteren sosyo ekonomik ve siyasi buhranın bir ürünüdür.”
Sayfa 108 - Timaş YayınlarıKitabı okudu
Reklam
"Fatih Sultan Mehmed İstanbul'u başkent yaptıktan sonra şevkle burasını imparatorluğun bilim ve düşünce merkezi haline getirmeye koyulmuştu. Bunu gerçekleştirebilmek için İslam dünyasındaki ünlü âlimleri kente davet etmeye özen gösterdi."
Sayfa 45 - Timaş YayınlarıKitabı okudu
"I.Murad'ın ahilere daha çok önem verdiği söylenebilir. Kendisi ahiler için yaptırdığı bir zaviyenin kitabesinde bizzat 'Ahi Murad' adını kullandığı gibi, Rumeli fetihleri esnasında Malkara'da Ahi Yegan Reis'e de bir zaviye tahsis etmişti."
Sayfa 98 - Timaş YayınlarıKitabı okudu
"Fatih Sultan Mehmed'i Kostantiniyye'yi fethe götüren ideolojik motifler arasında, en temel olanı, orasını, kendi mutlak saltanatının hâkimiyetinde kurmayı hayal ettiği dünya imparatorluğunun her bakımdan merkezi yapmak idealiydi."
Sayfa 27 - Timaş YayınlarıKitabı okudu
Hristiyan ol dünya imparatoru ol!
Hatta Papa II.Pius'un Fatih'e ulaşmadığı bilinen,1460'larda yazılmış ünlü mektubunda, onu Hristiyanlığa davet ettiği, bunu kabul ettiği takdirde kendisini dünyanın en kudretli hükümdarı ve bütün doğunun ve batının imparatoru ilan edeceğini vaat ettiği malumdur
47 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.