Yorum ve Aşırı Yorum kitaplarını, Yorum ve Aşırı Yorum sözleri ve alıntılarını, Yorum ve Aşırı Yorum yazarlarını, Yorum ve Aşırı Yorum yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Eco son çalışmalarında, çağdaş eleştirel düşüncenin önde gelen çizgilerinden bazılarının -özellikle Derrida'dan esinlenmiş olup, kendi "yapıçözüm" olarak adlandıran ve öncelikle Paul de Man ile J. Hillis Miller'in yapıtlarıyla bağlantılandırılan Amerikan eleştirisi üslubunun- okura sınırsız, denetlenmesi olanaksız bir "okumalar" sağanağı yetkisi vermesi olarak gördüğü tarzından duyduğu rahatsızlığı dile getirmiştir. Eco'nun bu kitaptaki konferansları, "sınırsız semiosis" fikrinin yanlış temellük edilişi olarak gördüğü anlayışa karşı bu protestoyu geliştirerek, kabul edilebilir yorumlar yelpazesini sınırlamanın, dolayısıyla bazı okumaları "aşırı yorum" olarak belirlemenin yollarını araştırmaktadır. (Giriş: Stefan Collini)
Yazarın erişilmez niyeti ile okurun tartışmaya açık niyeti arasında, asılsız bir yorumu boşa çıkaran metnin saydam niyeti vardır. (S:84)kıtabın ortasından başladım..
Kıtap bıze ezcümle
hangi yorumların doğru olduğundan ziyade hangi yorumların yanlış
olduğunu amaçlar
Umberto Eco 'nun Cambridge'de verdiği 1990 Tanner Konferansları'na dayanır. Eco'nun yorumun sınırlarını değerlendirdiği, başka bir deyişle neyin yorum neyin aşırı yorum olduğunu belirlemeye çalıştığı üç konferansına, diğer üç katılımcı birer konuşmayla karşılık vermiş,
Umberto Eco dördüncü ve son konferansında onların katkı ve itirazlarını yanıtlamıştı..
Diğer katılımcılar, romancı ve eleştirmen Christine Brooke-Rose, edebiyat kuramcısı Jonathan Culler ve filozof Richard Rorty'ydi. Eco önce tarihsel bir bakışla yorumdaki hermetik geleneği gözden geçirir. Zamanla hermetik yaklaşım, yorumun sonsuz olduğuna, sürekli akıp giden anlamın ele geçirilemeyeceğine hükmeder...
Yazarla üçüncü bukuşmamız bıraz ağot buldum açıkca zorlandım neyse bitti..
Kesin olarak bilme ile kesin olarak bilememe arasındaki bariz derece farklarına karşın, dünyayla ilgili her resim, başka yorumlara açık, kendi içinde bir kitaptır...
Her okuma edimi, okurun yetisi, okurun dünya bilgisi ile iktisadi olarak okunması için belli bir metnin varsaydığı bir tür yeti arasındaki güç bir geçiştir.